خبرگزاری کار ایران

مشکل جدی فدراسیون فوتبال در برگزاری مسابقات؛

استان‌های قرمز 8 نماینده در لیگ برتر دارند

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۳۷

با وجود اینکه در آستانه شروع دوباره مسابقات لیگ هستیم، برگزاری رقابت‌ها با یک مشکل جدی روبروست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، طبق اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، تا چند روز دیگر شاهد شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر هستیم و پس از چند ماه تعطیلی، مسابقات با دیدار معوقه فولاد خوزستان - استقلال تهران از سر گرفته می‌شود.

این دیدار طبق برنامه 4 تیر انجام شده و پس از آن 8 و 9 تیر ماه، بازی‌های هفته 22 لیگ برتر طبق برنامه برگزار می‌شود.

این موضوع باعث اعتراض چند باشگاه لیگ برتری و برخی از بازیکنان شده و آنها عقیده دارند در شرایط کنونی و وضعیت شیوع ویروس کرونا، برگزاری مسابقات سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد و بهتر است بازی‌ها تعطیل شده یا به زمان دیگری موکول شود.

سوای این کش مکش‌ها، وضعیت قرمز برخی از استان‌های کشور که هر روز از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و حضور چند استانِ دارای نماینده در لیگ برتر در میان آنها این نگرانی را افزایش داده است.

استانهای خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و طی چند روز گذشته، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی هم در وضعیت قرمز قرار داشتند که به تازگی از این شرایط خارج شده ولی مشخص است که تغییر زیادی نسبت به روزهای گذشته نداشتند و نزدیک مرز قرمز بودن قرار دارند.

در این میان وضعیت استان خوزستان به اندازه‌ای بحرانی گزارش شده است که پیشنهاد تعطیلی ۲۸ روزه این استان ازسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح شده است.

استان خوزستان در حال حاضر 3 تیم لیگ برتری فولاد، صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان را دارد که اگر مسابقات طبق روال عادی برگزار شود باید از حریفان خود در خانه میزبانی کنند.

استان بوشهر، دیگر استان قرمز کشور هم دو تیم شاهین و پارس جم را در لیگ برتر دارد و آذربایجان شرقی هم تراکتور و ماشین‌سازی را دارد که پرچمدار مخالفت با شروع لیگ هستند.

خراسان رضوی هم استانی است که تیم شهر خودرو در آن قرار دارد و باید از حریفان میزبانی کند.

با توجه به این شرایط مشخص نیست مسئولان سازمان لیگ چه برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات با حداقل خطر ابتلا و گسترش ویروس کرونا را دارند. اینکه امیدوار باشیم تا چند روز آینده وضعیت بهتر شود اتفاق محتملی است ولی نمی‌توان صرفاً روی آن برنامه‌ریزی کرد.

در این میان بحث تغییر محل میزبانی تیم‌های مربوط به استان‌های قرمز کشور هم مطرح شده که اگر شکل عملی به خود بگیرد باید شاهد موج جدید اعتراض از سوی این باشگاه‌ها به تصمیم فدراسیون فوتبال باشیم چرا که قطعاً این باشگاه‌ها به راحتی از حق و امتیاز میزبانی خود نمی‌گذرند. برخی از باشگاه‌هایی که نام برده شد در خطر سقوط و جنگ برای بقا هستند و برخی دیگر هم خود را مدعی کسب سهمیه آسیایی می‌دانند که گرفتن امتیاز میزبانی به زیان آنها بوده و به راحتی زیر بار آن نخواهند رفت.

این موضوع یک مشکل جدی برای برنامه ریزی مسابقات است و باید دید سازمان لیگ چه برنامه‌ای برای آن دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز