خبرگزاری کار ایران

گاف بزرگ تیم حقوقی سعادتمند در شکایت به CAS: بویان چطور برنده شد؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۴۰

استقلال تهران به غیر از شکست در پرونده شکایت بویان نایدنوف به فیفا باید جریمه دیگری را نیز بپردازد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال تا دوشنبه هفته جاری فرصت دارد تا ٣٠٠ هزار دلار پول بویان و ٥٥٠ هزار دلار پول وینفرد شفر را پرداخت کند و در غیر اینصورت آبی‌ها ممکن است به جریمه مالى بیشتر و از پنجره نقل و انتقالاتی محروم شوند.

بویان بازیکنی است که همزمان با تیام در نیم فصل دوم گذشته با استقلال قرارداد امضا کرد اما با وجود تبلیغاتی که روی او شده بود هرگز نتوانست توانایی خود را در ترکیب استقلال نشان بدهد و در نهایت هم با کمترین دقیقه بازی فصل را به پایان برد. او که در نیم فصل دوم لیگ هفدهم با استقلال قرار داد امضا کرد اما به دلیل عملکرد ضعیف قراردادش در پایان فصل فسخ شد. بویان بعد از فسخ قرارداد با استقلال از این باشگاه شکایت کرد و فیفا آبی‌ها را به پرداخت ٣٠٠ هزار دلار محکوم کرد.

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال پس از جدایی سیدرضا افتخاری، مدیرعامل اسبق باشگاه تهرانی که در مدت زمان حضور او بویان به آبی‌ها ملحق شده بود، اعلام کرد این بازیکن 10 برابر دستمزدی که در خارج از ایران دریافت می‌کرده را طلب کرده است. فتحی در برنامه تلویزیونی افشاگری کرد که دستمزد بویان خارج از ایران 40 هزار دلار بوده اما او در آن مقطع ٣٠٠ هزار دلار از استقلال طلب دارد. فتحی البته پیش از اینکه این بازیکن به فیفا شکایت کرده تا مطالباتش را وصول کند اعلام کرده بود او حاضر بود قبل از خروج از ایران تا تنها با دریافت 60 هزار دلار توافق کند و قراردادش را به صورت مسالمت آمیز فسخ کند؛ توافقی که هرگز صورت نگرفت و با یک اشتباه اکنون استقلال را در لبه پرتگاه محرومیت بزرگ قرار داده است.

گاف بزرگ تیم حقوقی سعادتمند در شکایت به CAS: بویان چطور برنده شد؟

اشتباه بزرگ پس از عدم توافق با بویان، نحوه برخورد با شکایت رسمی او به فیفا بود. در رایی که در ادامه مشاهده می‌کنید و تاریخ صدور آن به دی ماه سال گذشته برمی‌گردد، ذکر شده است که استقلال به پرداخت ٣٠٠ هزار دلار محکوم شده است. باشگاه استقلال در زمانیکه مدیرعاملی نداشت و پس از جدایی امیرحسین فتحی به دست اسماعیل خلیل زاده اداره می‌شد در اعتراض به حکم فیفا، به دادگاه عالی ورزش (CAS اعتراض می‌کند و حتی با پرداخت 1000 فرانک سوئیس شکوایه‌ای تنظیم و ارسال می‌کند.

در ادامه ارسال این درخواست تجدیدنظر تا طرف مقابل یعنی بویان شکوایه خود را ارسال کند، CAS در اواخر فروردین‌ماه از استقلال می‌خواهد تا هزینه دادرسی این شکایت را پرداخت کنند. بویان به دلیل اینکه طرف شاکی این رای نبوده از پرداخت هزینه دادرسی ممانعت بعمل می‌آورد و تمامی هزینه دادرسی برعهده استقلال قرار می‌گیرد. در این مرحله از شکایت باشگاه استقلال با یک گاف بزرگ به راحتی شانس حل و فصل این پرونده را از دست می‌دهد.

استقلال به دلیل اینکه هزینه دادرسی را پرداخت نکرد از سمت دادگاه حکمیت ورزش بازنده این پرونده اعلام شد و رایی که فیفا صادر کرده بود مجددا تایید شد. این اتفاق در حالی رخ داد که استقلال اگر موفق به ثبت اعتراض در CAS می‌شد آن زمان دست کم برای یک سال فرصت می‌خرید تا با بویان به توافق دست پیدا کند؛ درست مانند پرونده شکایت ولادیمیر بودیمیر از پرسپولیس که این باشگاه تهرانی موفق شد با درخواست تجدیدنظر به CAS برای یک سال زمان کسب کند.

اکنون که استقلال موفق به پرداخت مطالبات بویان نشده است به احتمال فراوان علاوه بر پرداخت مبلغ مشخص شده در حکم فیفا آنها باید 5 درصد از آن را هم به عنوان دیرکرد بپردازند. همینطور ارجاع این پرونده به کمیته انضباطی فیفا رقم 20 تا 25 هزار دلار دیگر روی رقمی که باید به بویان بپردازند اضافه خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز