خبرگزاری کار ایران

درخشان: شرایط برای پیشرفت بیرانوند در بلژیک فراهم است /پرسپولیس با یحیی می‌تواند قهرمان آسیا شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۰۳۴

هافبک ملی‌پوش و سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم با مربیگری یحیی گل‌محمدی می‌تواند قهرمان آسیا شود

به گزارش ایلنا، حمید درخشان می‌گوید بعد از سه ماه تعطیلی فوتبال فکر می‌کنم نتیجه تساوی با سایپا خوب بود. درخشان اشاره‌ای هم به عملکرد یحیی دارد و می‌گوید این مربی قادر است با پرسپولیس قهرمان ایران و آسیا شود چون تیم خوبی دارد و خودش هم مربی باهوش و خوبی است.

درخشان در مورد بیرانوند می‌گوید او گلر خوبی بود و در اروپا هم پیشرفت خواهد کرد. راداشوویچ هم بهترین جانشین برای بیرانوند است.

پس از مجوز ستاد کرونا تمرینات و سپس بازی‌های دوستانه شروع شد و پرسپولیس در نخستین  گام با سایپا به‌تساوی دست پیدا کرد؟

من از نزدیک این بازی راندیدم ولی با توجه به نتیجه‌ای که به‌دست‌آمده باید بگویم،  در حال حاضر تمام تیم‌ها به دلیل تعطیلات سه‌ماهه مسابقات لیگ برتر با اُفت بدنی بازیکنان مواجه هستند و این در مورد پرسپولیس هم صدق می‌کند.  تا آنجا که می‌دانم پرسپولیس شرایط بدی ندارد. من فکر می‌کنم نتیجه تساوی برای اولین دیدار بعد از تعطیلات خوب بود. طبیعتاً تا شروع مسابقات لیگ برتر وضعیت پرسپولیس بهتر می‌شود.

پرسپولیس یحیی را چطور می‌بینید فکر می‌کنید در 9 بازی باقی‌مانده نتیجه لازم را بگیرد و با پرسپولیس قهرمان شود ؟

من به جرات می‌گویم پرسپولیس در حال حاضر شانس اول قهرمانی در لیگ برتر محسوب می‌شود. خوشبختانه پرسپولیس موقعیت خوبی در جدول دارد و برای خودش حاشیه امنیت هم درست کرده است. یحیی هم مربی بااخلاق و توانمندی است و تلاش می‌کند تا پرسپولیس در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته باشد. پرسپولیس با این بازیکنان ونیز با یحیی می‌تواند هم  قهرمان لیگ برتر و هم قهرمان آسیا شود تا موفقیت‌های تیم محبوب ما در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

علیرضا بیرانوند که یکی از نقاط قوت پرسپولیس بود چند روز دیگر  راهی بلژیک می‌شود این جدایی چقدر به ضرر پرسپولیس است ؟

علیرضا گلر خوبی است و این را به‌خوبی ثابت کرده است. بیرانوند در این چند سال توانست در رده باشگاهی و ملی به بالاترین سطح برسد و به‌خوبی پیشرفت کند. این بازیکن در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشت و حالا این فرصت را دارد که در اروپا فوتبال بازی کند. این حق طبیعی بیرانوند است که دنبال پیشرفت باشد. در صورت جدایی بیرانوند طبیعتاً کادر فنی هم تمهیدات لازم را در نظر می‌گیرد. من فکر نمی‌کنم تیم با رفتن او ضرر کند چون قبلاً هم بازیکنان بزرگی از پرسپولیس رفتند و مشکلی پیش نیامد. اما همان‌طور که گفتم مطمنا جانشین خوبی برای او پیدا می‌کنند.

از رادوشوویچ به‌عنوان گزینه جانشینی بیرانوند نام‌برده می‌شود آیا او می‌تواند در پرسپولیس موفق شود؟

رادووشویچ 4 سال است که در پرسپولیس حضور دارد و در این مدت به‌خوبی با جو تیم آشنا شده است. او هم به لحاظ  فنی و هم به لحاظ اخلاقی نشان داده که گلر خوبی است. من فکر می‌کنم او به‌خوبی می‌تواند از دروازه پرسپولیس محافظت کند. لیاقتش را دارد.

این روزها یک از مسائلی که باعث تعجب همه شده بحث قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس است نظر شما چیست ؟

 من در ابتدا یک سؤال می‌پرسم. آیا تابه‌حال با مسببان چنین قراردادهایی برخورد شده است؟ وقتی یک مجموعه یا یک رئیس چنین بار مالی سنگینی را به‌عنوان ضرر ایجاد می‌کنند، آیا نباید به‌اشتباه آن‌ها رسیدگی کرد؟ متأسفانه ما در این سال‌ها افراد را بابت این اشتباهات توبیخ و مجازات نکرده‌ایم، برای همین است که وقتی به چنین مسئولان یا مدیرانی پست می‌دهند با سر قبول می‌کنند و حتی هزینه می‌کنند تا در مسندشان باقی بمانند، چون به خودشان می‌گویند هر اشتباهی مرتکب شوند کسی با آن‌ها کاری ندارد.

به عقیده شما باید چه کرد تا دیگر چنین مشکلی پیش نیاید؟

من خیلی متعجبم چون ماقبلا از این ناحیه ضربه خورده بودیم. مسئولان فدراسیون و آن‌هایی که این قرارداد را با ویلموتس بستند، کم‌تجربه یا بی‌تجربه نبودند اگر هم بودند وانمود می‌کردند که خیلی باتجربه هستند! من فکر می‌کنم با توجه به اینکه ویلموتس تا همین‌جا هم بابت روزهایی که در ایران حضورداشته است پول هنگفتی گرفته و ما باید در عقد قرارداد با این مربی از اشتباهاتی که قبلاً انجام داده بودیم، درس می‌گرفتیم. متأسفانه از این اشتباهات در رده باشگاهی و ملی زیاد داشته‌ایم. برای همین بازهم تأکید می‌کنم که باید از این مسائل درس گرفت و در صورت تکرار مسئولان باید بازخواست شوند.

گویا شرایط شکایت به سمتی رفته که ویلموتس فدراسیون را محکوم کرده و ما باید خسارت سنگینی تقریباً نزدیک به 6 میلیون یورو بدهیم!

واقعاً خیلی عجیب است. من نمی‌دانم چگونه با او قرارداد بسته‌اند. اگر فدراسیون فوتبال محکوم‌به پرداخت شش میلیون یورو به مارک ویلموتس شود، یک فاجعه تاریخی رخ خواهد داد. این‌یک مبلغ بسیار بزرگ است و نمی‌توان به‌راحتی هضم کرد که چنین جریمه‌ای برای فدراسیون در نظر گرفته شود. من نمی‌دانم چه افرادی و چگونه این قرارداد را با ویلموتس امضا کردند، ولی قطعاً نهادهای بالاتر باید به این موضوع ورود کنند. ما قرار بود یک مربی ارزان‌تر و بهتر از کی‌روش بیاوریم، ولی چطور شد که مربی ارزان‌تر درنهایت گران‌تر از کی‌روش از آب درآمد؟!

محمد انصاری هم دوباره مصدوم شد ؟

متأسفانه بعد از سه ماه تعطیلی این مصدومیت‌ها قابل پیش‌بینی است. من فکر می‌کنم بازیکنان باید بیشتر مواظب باشند. خدا را شکر پرسپولیس در خط دفاع بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند جای انصاری را به‌خوبی پر کنند.امیدوارم این بازیکن زودتر خوب شود و بتواند برای پرسپولیس بازی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز