خبرگزاری کار ایران

دورتموند و یک تابلوی ایست بزرگ برای قهرمانی در آلمان؛ فاوره این کاره نیست!

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۳۱۲

بوروسیادورتموند از سال 2012 که برای آخرین بار قهرمان بوندس‌لیگا شد، چهار فصل دوم شده است. با پیروزی شنبه شب مقابل هرتابرلین آنها در مسیر پنجمین نایب قهرمانی خود در هشت سال اخیر قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، البته رفتن به بالاترین نقطه جدول تقریباً از دسترس این تیم خارج شده. بایرن‌مونیخ که با هفت امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفته، دو هفته قبل فاصله قهرمان همیشگی با تعقیب‌کننده همیشگی را مشخص کرد. دورتموند با وجود سرمایه‌گذاری و پیشرفت قابل توجه در بعضی قسمت‌ها، همچنان از بایرن عقب است.

 

پیشرفت دورتموند

در حالی که بایرن به دست آوردن بهترین بازیکنان دورتموند را رویه خود کرده بود، هانس یواخیم واتزکه مدیر اجرایی این تیم روی قدرت مالی باشگاه تمرکز کرد تا مجبور به فرستادن بازیکنان به سمت جنوب نشوند و در این کار موفق بود. از طرف دیگر میشاییل زورک، مدیر ورزشی دورتموند که می‌داند باشگاهش توان رقابت مالی با بایرن را ندارد توجهش را به کشف و جذب استعدادهای جوان معطوف کرد و او هم عملکرد خوبی داشت.

وقتی دیدند استعدادهای جوان صدرنشینی با 9 امتیاز اختلاف در فصل گذشته را از دست دادند، با 150 میلیون یورو بازیکنان امتحان پس داده بوندس‌لیگا، یولین برانت و تورگان آزار و همچنین بازیکنان در کلاس بین‌المللی، متز هوملز و امره جان را به خدمت گرفتند.

در ژانویه که دورتموند با غلبه بر برخی غول‌های اروپا توانست ارلینگ هالند را به دست آورد، به نظر می‌رسید به هدف اصلی‌اش که بردن لیگ است، برسد بخصوص با توجه به وضعیت نابسامانی که بایرن در نیمه اول فصل داشت و مجبور به تغییر مربی‌اش شده بود اما با تساوی مقابل آینتراخت فرانکفورت، وردربرمن، فرایبورگ و پادربورن و باخت مقابل اونیون برلین و هوفنهایم ضربه سهمگینی خوردند که دیگر نتوانستند بلند شوند.

دورتموند و یک تابلوی ایست بزرگ برای قهرمانی در آلمان؛ فاوره این کاره نیست!

فاوره زیر ذره‌بین

توجه به مربی تیم، لوسین فاوره در چنین شرایطی اجتناب‌ناپذیر است. تکنیسین سوئیسی که دوران موفقیت‌آمیزی در هرتابرلین و بوروسیامونشن گلادباخ داشت، در تابستان 2018 به استخدام درآمد در حالی که نسخه بهتری از اسلاف خود بود؛ پیتر بوژ تک بعدی و پیتر اشتوگر محافظه‌کار.

مربی 62 ساله ویژگی‌های انکارناپذیری دارد و از بسیاری جهات، مربی ایده‌آلی برای گرفتن بهترین بازی از یک تیم جوان و بااستعداد است.

وقتی پاس دقیق جان موقعیت را برای برانت فراهم کرد و او گل پیروزی را مقابل هرتا به ثمر رساند، حرکات و واکنش و لبخند فاوره به گل نشان از کمال‌گرایی و جاه‌طلبی او داشت.

اما حالا فاوره دو فصل فرصت طلایی را از دست داده که دورتموند می‌توانست به هژمونی بایرن بر «سپر قهرمانی» بوندس‌لیگا پایان دهد، در هر دو فصل صدرنشینی را از دست دادند، امتیازات بی‌دلیلی را واگذار کردند و سؤال‌های زیادی در مورد ذهنیت تیم به وجود آمد.

همچنین پاسخ‌های گیج‌کننده و یک کلمه‌ای او خبرنگاران را در کنفرانس‌های خبری دورتموند در این دو سال ناامید و حوصله‌شان را سر برده است. دو هفته قبل بعد از باخت به بایرن از او سؤال شد که آیا اصلاً می‌تواند با دورتموند قهرمانی لیگ را به دست آورد و پاسخ داد: «در حال حاضر نظری ندارم، چند هفته دیگر مفصل حرف می‌زنم.»

واتزکه البته خیلی سریع خواست از همکارش دفاع کند که زبان اصلی‌اش فرانسوی است و منظورش را به درستی متوجه نشده‌اند اما در حرف‌های فاوره اشتباهی نبود. او تجربه زیادی دارد و آلمانی‌اش هم خوب است.

یک سال دیگر از قرارداد فاوره باقی مانده اما دورتموند به یک پیشرفت دیگر از نظر مربی نیاز دارد تا بتواند جلوی قهرمانی‌های بایرن را بگیرد.

دورتموند و یک تابلوی ایست بزرگ برای قهرمانی در آلمان؛ فاوره این کاره نیست!

جانشینی برای هالند

در صدر فهرست بازیکنان مورد نیاز دورتموند باید یک مهاجم جانشین برای ارلینگ هالند باشد. مهاجم نروژی در بازی با بایرن مصدوم شد و در دو بازی اخیر تیمش حضور نداشته البته مقابل پادربورن شش گل زدند و نبودش به چشم نیامد اما برابر هرتابرلین دورتموند یک مهاجم نوک فرصت‌طلب را کم داشت هرچند با استفاده از پاس‌های کوتاه به دنبال اشتباه حریف بودند و در نهایت با ضربه برانت، توانست مقاومت تیم پایتخت را بشکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز