خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: حکم محرومیت پاسخ زحمات 10 ساله من در فوتبال بود/ مطمئنم کمیته انتقالی شکل نخواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۲۶۹

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد پاره ای از موارد مربوط به محرویمت خود توضیح داد.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در خصوص حکم محرومیت 5 ساله که از سوی کمیته اخلاق برایش صادر شده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به هر حال این حکمی است که بدون توجه به 10 سال زحمات و کارهایی که ما در فوتبال انجام دادیم صادر شد و لطفی بود که در حق من داشتند. من هنوز حکمی به دستم نرسیده و تفهیم اتهام نشدم. به هر حال همه موارد شفاف است و تخلفی صورت نگرفته است ولی به هر حال کمیته اخلاق به عنوان رکن مستقل و قضایی فدراسیون این حکم را صادر کرده است.

کفاشیان درباره اینکه هنوز در فدراسیون فوتبال سمت دارد یا نه، اظهار داشت: من هیچ‌وقت از سمت خودم استعفا ندادم اما در آن زمان به مهدی تاج گفتم که این اختیار را به شما می‌دهم که به جای من در مجمع، نایب رییس اول انتخاب کنید اما این اتفاق در مجمع اردیبهشت رخ نداد و من نایب رییس باقی ماندم. از طرفی به دلیل محکومیتم توسط کمیته اخلاق نمی‌توانستم سمتی در فدراسیون فوتبال داشته باشم.

وی درباره شایعه تعلیق فوتبال ایران و همچنین تشکیل کمیته انتقالی خاطرنشان کرد: امیدوار هستم و مطمئنم که کمیته انتقالی شکل نخواهد گرفت. فدراسیون، اساسنامه خوبی را نوشته و من هم آن را دیده‌ام. فیفا هم انشاالله آن را تایید می‌کند. اولین کاری که باید فدراسیون انجام بدهد تشکیل مجمع است و اساسنامه را به سر عت تایید کند و سپس تاریخ انتخابات را مشخص کند چون هرچه سریع‌تر باید رییس فدراسیون و اعضای هیات رییسه مشخص شوند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال درباره حضور وزیر ورزش به عنوان عضو افتخاری در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: این اعتقاد من است و قرار است حدود ۹۰ نفر در مجمع حاضر باشند. پس حضور یا عدم حضور وزیر ورزش هیچ ضرری نخواهد داشت. اتفاقا این یک نقطه قوت است و وزیر ورزش خودش را موظف می‌داند که حضور داشته باشد و کمک کند. فیفا حالا باید قبول کند یا نکند که حضور وزیر به عنوان  عضو افتخاری باشد یا نباشد. تحت هیچ شرایطی استقلال فدراسیون زیر سوال نخواهد رفت. اگر مدیر، مدیر باشد این اتفاق رخ نخواهد داد. فدراسیون باید از وزیر، مجلس و ... کمک بگیرد. الان هم خود وزیر ورزش قبول دارد که حضور نداشته باشد.

وی درباره ماجراهای پیش آمده درباره انجمن فرهنگی ایران و هلند و تاثیرش در انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: ما هر زمانی که یک مربی می‌خواستیم یا بدنبال بازی دوستانه بودیم، همیشه می‌توانستیم مانند بقیه کشورها از سفارتخانه‌ها و مراکز فرهنگی کمک بگیریم و وظیفه این گونه مراکز مشورت دادن است. آنها نمی‌توانند نظر تخصصی بدهند اما می‌توانند مشورت بدهند. من اطلاعی از انجمن فرهنگی ایران و هلند ندارم. شاید یک پیشکسوت فوتبال بخواهد چنین نظری را بدهد و این موردی ندارد. اختیارات باید با فدراسیون باشد و کسی نباید چیزی را گردن کسی بندازد. پیشنهاد صورت گرفته اما مسوولیت با فدراسیون بوده است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که کی‌روش پس از جام ملت‌ها پیشنهادی برای ماندن داشت یا خیر گفت: پیشنهادی از سوی کی‌روش برای ماندنش نداشتم. قبل از هر چیز کارلوس کی‌روش با پیشنهادی ۲ برابر با کلمبیا بسته بود و نمی‌خواست بماند و پیشنهادی برای ماندن نداشت.

وی درباره مسائل مالی در فدراسیون فوتبال و شائبه‌هایی که وجود دارد تصریح کرد: من اعتقاد دارم که حسابرسی از کل دوران حضور من شد و همه چیز درباره فدراسیون شفاف است و نمی‌توانم ایرادی به این مساله حتی در زمان ریاست تاج بگیرم.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال درباره حضور همزمان حیدر بهاروند در فدراسیون و سازمان لیگ و کم شدن تمرکزش گفت: من هم مثل شما معتقدم سازمان لیگ به نوبه خودش یک فدراسیون است و خود فدراسیون فوتبال هم شرایط خاص خودش را دارد. این روش نمی‌تواند کمک کند. انتخاب بهاروند بر عهده اساسنامه بوده است. نایب رییس اول که من بودم در بند بودم و نایب رییس دوم بهاروند بود که انتخاب شد. حالا اگر مشکل من حل شد، شاید آمدم و کمک کردم.

وی درباره عملکرد مهدی محمدنبی در پست دبیرکلی اذعان داشت: نبی باتجربه است و زحمت می‌کشد. این مرحله اول است و مرحله بعدی اگر آقای نبی برای ریاست فدراسیون نامزد نبود می‌تواند کمک کند. او اگر بخواهد دبیر بماند نمی‌تواند نامزد شود. به نظرم اگر بماند می‌تواند به فدراسیون فوتبال کمک کنند.

کفاشیان در پاسخ به این شایعه که او با هیات‌ها در تماس است تا به نوعی آنها را با خود هم رای کند گفت: اصلا چه کسی نامزد شده است؟ چند سال است با هیات‌ها صحبت نکردم. همیشه هم معتقد بودم نفر کناری از من بهتر است. هیات‌ها خودشان رای می‌دهند و کارشان را انجام می‌دهند.

وی در پایان درباره اینکه با محمود گودرزی، وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان دیداری داشته و سلام و علیک دارد یا خیر اذعان داشت: اصلا آقای گودرزی را ندیده‌ام که با ایشان بخواهم سلام و علیک کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز