خبرگزاری کار ایران

علیمحمدی: قهرمانی پرسپولیس صد در صد نیست / برگزاری فوتبال با رعایت فاصله اجتماعی غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۶۶

هافبک تیم پیکان تهران می‌گوید با بازگشت بازیکنان به تمرینات پیش از از سرگیری مسابقات لیگ برتر فوتبال امکان بروز مصدومیت‌ها رو به افزایش است.

جلال الدین علیمحمدی در گفتگو با ایلنا درباره برگزاری تمرینات پس از تعطیلات کرونایی اظهار داشت: نزدیک به 20 روز است که تمرینات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده‌ایم و شرایط برای ما فوتبالیست‌ها عجیب و غریب است. شرایط در جامعه به شکلی است که ما باید مسائل را رعایت کنیم اما بسیار سخت و در برخی موارد هم غیرممکن است. از سمت ستاد ملی مبارزه با کرونا یک افسر پزشکی درتمرینات ما حضور دارد تا شرایط را بررسی کند اما به هر حال فوتبال یک ورزش درگیرانه است و نمی‌شود همیشه فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

او با اشاره با سفرهای بازیکنان فوتبال برای برگزاری مسابقات افزود: از افسر پزشکی که در تمرینات حاضر است سوال کردم که چگونه می‌شود تمامی مسائل را رعایت کنیم و به من گفت که نباید در زمین فوتبال با یکدیگر برخورد کنیم. به هر حال اینطور نمی‌شود چون این فوتبال است و تنیس که نیست! امکان ندارد که در فوتبال شما با هیچ بازیکنی برخورد نداشته باشید. برگزاری فوتبال با رعایت فاصله اجتماعی غیرممکن است. به هر حال می‌خواستند بازی‌ها را برگزار کنند و این به شکلی نیست که در پروتکل‌ها نوشته شده است.

بازیکن تیم پیکان در پاسخ به این سوال که پیش بینی می‌کند با تعویق دوباره مسابقات، لیگ برتر به صورت کلی تعطیل شود، گفت: در زمانی که اعلام آمار روزانه مبتلایان به کرونا اعداد زیر 1000 نفر بود، تمرینات را آغاز نکردند اما حالا که نزدیک به 3هزار شده و حتی از آن عبور هم می‌کند تمرینات را آغاز کردند و ما باید در تمرینات باشیم. به نظرم شاید به این تصمیم رسیده‌اند که نیاز به بررسی بیشتر دارند. این تعویق دوباره نشان می‌دهد که در حال وقت خریدن هستند.

علیمحمدی درباره مخالفت حداکثری تیم‌های لیگ برتری برای بازگشایی مسابقات اضافه کرد: هر تیمی در مسابقات اهداف به خصوصی دارد. یک تیم برای قهرمانی شرکت کرده و یک تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. بعضی تیم‌ها اهداف خاصی ندارند و در پایین جدول هم همیشه یکسری تیم هستند که برای عدم سقوط تلاش می‌کنند. در حال حاضر چیزی که اهمیت دارد سلامتی تمام مردم است و ورزشکاران هم جزو آن هستند. 

او ادامه داد: بالاخره شانس پرسپولیس برای کسب قهرمانی زیاد است چون فاصله مناسبی دارد اما صد در صد نیست؛ یعنی اینطور نیست که هیچ تیمی با بازگشت به مسابقات دیگر تلاش نکند و قهرمانی به پرسپولیس برسد. در فوتبال اتفاقات گوناگونی می‌افتد، مانند سپاهان که در چند فصل پیش برای 6 مسابقه متوالی برنده شد و به قهرمانی رسید. به نظرم بیشتر بازیکنان و باشگاه‌ها در حال حاضر موافق این موضوع هستند که بازی‌ها برگزار نشود.

بازیکن تیم پیکان درخصوص رویارویی با پرسپولیس گفت: ما در سال‌های گذشته برای 40 روز تعطیلات بین دو فصل و 6 هفته زمان برای آماده سازی داشتیم اما امسال ما نزدیک به سه ماه تعطیل بودیم و الان یک ماه برای ریکاوری قبل از مسابقات داریم. صد در صد کیفیت بازیکنان با قبل از تعطیلی به دلیل کرونا تفاوت دارد و هیچ تیمی زمان مناسبی هم نداشته که بخواهد بدنسازی انجام بدهد. این مشخص است که بازیکنان ایرانی مانند بازیکنان خارجی در خانه امکانات و زمین تمرین مناسب نداشتند که در قرنطینه خانگی بخواهند تمرینات کاملی را انجام بدهند. 

او ادامه داد: ما باید از سالن وزنه بیرون استفاده می‌کردیم و در زمان قرنطینه همه ورزشگاه‌ها تعطیل بودند و مکانی برای تمرین روی چمن به آن صورت پیدا نمی‌شد. نسبت به زمان قبل از تعطیلی لیگ به نظرم حداقل بازیکنان 50 درصد افت کرده‌اند و امکان مصدومیت بالا می‌رود؛ برای مثال دوست صمیمی خودم محمد انصاری دچار پارگی رباط صلیبی شد و این نشان می‌دهد که فشار روی بازیکنان می‌تواند صدمات زیادی بزند. ما در حال حاضر جزء کوچکی از این فوتبال هستیم و با حضوردر تمرینات برای شرکت در مسابقات آماده می‌شویم و منتظر تصمیمات نهایی هستیم که فوتبال برگزار می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز