خبرگزاری کار ایران

غیررسمی: تعویق 7 الی 14 روزه مسابقات لیگ برتر فوتبال

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۶۱

زمزمه‌های جدید از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از تعویق مجدد مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با اعلام سهیل مهدی سرپرست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ و جلسات متعدد در ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، براساس مجوز ستاد کرونا تیم‌ها توانستند به تمرینات بازگردند. درحالیکه بیش از سه ماه از تعطیلی مسابقات می‌گذرد اما هنوز هم شک و تردید‌های فراوانی پیرامون برگزاری مجدد بازی‌ها وجود دارد.

همچنین در آخرین روز از ماه اردیبهشت پس از گمانه‌زنی‌های فراوان و بررسی‌های انجام شده، سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به هیات فوتبال استان‌ها و مسئولان برگزاری رقابت‌های سطوح مختلف فوتبال زمان شروع تمرینات و بازی‌ها را اعلام کرد. بر این اساس تمرینات تیم‌های لیگ برتری از 3 خردادماه شروع شد و تصمیم گرفته شد تیم‌ها بعد از حدود یک ماه دوره آماده‌سازی از 2 تیر بازی‌هایشان را از سر بگیرند.

شیوع ویروس کرونا در ایران که تا به امروز بیش از 8هزار قربانی گرفته، پس از ایام تعطیلات خردادماه و بازگشت شهروندان از مسافرت‌های بین شهری بیش از اواخر بهمن ماه، آغاز شیوع کرونا رد ایران، شد و از این رو گمانه‌زنی‌ها زیادی پیرامون تعویق دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شکل گرفت.

با تصمیمات اولیه مسئولان فوتبال ایران که باید برای برگزاری رقابت‌های فوتبال با ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی هم‌نظر باشند به احتمال فراوان رقابت‌های لیگ برتر که قرار شد از تاریخ سوم تیرماه برپا شود دست کم برای یک هفته به تعویق می‌افتد و احتمال دارد که این تعویق تا 14 روز نیز به طول بیانجامد.

سه روز پیش از اعلام زمان جدید از سرگیری مسابقات، وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود امکان عدم برگزاری مسابقات در صورت قرمز شدن وضعیت ابتلای کرونا در ایران وجود دارد. مسعود سلطانی فر در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته بود:"می‌شود تقریبا 6 یا 7 هفته 5 روز یکبار این مسابقات را برگزار کرد و تمام این مسابقات حتما بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت خواهد شد و نظارت بهداشتی انجام خواهد شد. حال اگر خدایی نکرده در حدود مثلا بیستم تا بیست و پنجم خردادماه مشکل خاصی داشتیم دومرتبه ما مسابقات را متوقف می‌کنیم."

طی روزهای گذشته با گذشت سه دوره از تست‌هایی که بازیکنان و اعضای باشگاه‌های لیگ برتری پشت سر گذاشته‌اند نزدیک به 50 مورد ابتلا به کرونا یافت شد که وضعیت ناپایدار تیم‌ها برای بازگشت به مسابقات را نشان می‌دهد. اکثر باشگاه‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر مخالف از سرگیری لیگ نوزدهم بودند و حتی در ماه گذشته چهار باشگاه ماشین سازی، تراکتور، نساجی و شهرخودرو مشهد با ارسال  نامه‌ای رسمی به وزارت ورزش و جوانان خواستار لغو مسابقات شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز