خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری: دادکان اطلاعی از حوزه کمیته ملی المپیک ندارد/ او یک دقیقه هم با من جلسه نداشته است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۷۵

رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا در مورد وضعیت ورزش کشور در شرایط درگیری با ویروس کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش ایلنا، سید رضا صالحی‌امیری در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار داشت: امسال با توجه به پدیده کرونا ورزش قهرمانی دچار چالش جدیدی شد و همه رشته‌ها دچار چالش شدند و همه دغدغه المپیک را داشتیم. رویداد المپیک یک سال به تعویق افتاد و به دلیل تعطیلی اردوها ورزشکاران افت کردند. خوشبختانه به تدریج شرایط به روند طبیعی برمی گردد.

وی افزود: از آنجایی که این رشته اهمیت زیادی دارد و اگر در کسب سهمیه المپیک موفق باشند مثل رشته‌های شمشیربازی و تیراندازی می‌توانیم آینده خوبی داشته باشیم. لذا برای بازدید از فدراسیون‌ها حرکتی را آغاز کرده‌ایم تا از نزدیک مشکلاتشان را ارزیابی کرده و در رفع آن تلاش کنیم. این تیم‌ها باید برای حضور در رویدادهای جهانی و منطقه‌ای آماده باشند.

صالحی امیری افزود: فدراسیون شنا سه ویژگی دارد؛ یکی اینکه مدیر این فدراسیون موفق است و ارزیابی مثبتی از مجموعه این فدراسیون داریم. تیم بسیار خوبی فعالیت می‌کنند و ویژگی دیگر آن گستردگی این رشته در سراسر کشور است که نشان می‌دهد هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم می توانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در این رشته اظهار داشت: قبل از شروع جلسه با دکتر سجادی گفت‌وگو کردم و تاکید داشتم که باید سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در رشته‌هایی از جمله شنا داشته باشیم چون ظرفیت ملی و گسترده‌ای دارند و در حوزه تجهیزات نیز باید به آنها کمک کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک به مشکل جدی این فدراسیون یعنی استخر اشاره کرد و گفت: استخر از مسائل جدی این فدراسیون است در حال حاضر 5 استخر دارند که اگر به فعالیت در این زمینه بپردازیم بخشی از مشکلات حل می شود. فدراسیون نیز هزینه‌های ثابتی دارد  و شرایط بودجه کشور خاص است. آنها از ما انتظار حمایت دارند و ما نیز در اولین فرصت به آنها کمک می‌کنیم.

صالحی امیری همچنین از ورزشکاران این رشته تقدیر کرد و به مشکل تیم واترپلو برای کسب سهمیه المپیک اشاره کرد و ادامه داد: این تیم برای کسب سهمیه المپیک در کشور قزاقستان با مشکل کرونا مواجه شد که ما به دلیل اتفاقاتی که روی داد به کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض کردیم و منتظر نتیجه هستیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مسئله دادکان و اسنادی که منتشر کرده است، گفت: دادکان از پیشکسوتان ورزش قهرمانی است و انسان محترم و باشخصیتی است ما به دلیل تلاش‌های ایشان تشکر می‌کنیم و از آقای دادکان انتظار داریم برای بیان هر سخنی اطلاع داشته باشند و فکر کنند. برداشت ما این است که ایشان اطلاعی از حوزه کمیته ملی المپیک ندارد و حداقل تا امروز حتی یک دقیقه با من و همکارانم صحبت نکرده است. از ایشان دعوت می‌کنم به کمیته ملی المپیک بیاید و از نزدیک با همکاران من گفت‌وگو کنند و مطلع شوند چون صحبت‌های ایشان از روی عدم آگاهی و اطلاع بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: هیچ‌گونه مکاتبه‌ای دال بر اینکه نهاد بین ‌المللی به ما ابلاغ تعلیق بفرستد یا ما با آنها مکاتبه‌ای کرده باشیم وجود ندارد. ایشان به صحبت‌های رسانه‌ای ضد انقلاب استناد کرده که فاقد اعتبار است. ایشان هیچ مدرک مستندی ارائه نکرده و مطالب ارائه شده مربوط به رسانه خارجی است.

صالحی امیری ادامه داد: سیاست رسمی کمیته ملی المپیک حداقل در دوره مدیریت جدید عدم ورود به حاشیه است چون پرداختن به حاشیه یعنی فاصله گرفتن از متن است. ایشان در حوزه تخصصی خودشان صحبت کنند. ادعایی را مطرح کرده که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مکاتباتی با نهادهای بین‌المللی داشته‌اند که این ادعا دروغ است. نه مکاتبه‌ای داشته‌ایم و نه مکاتبه‌ای دال بر تعهد. اصرار ایشان ما را مجبور کرد که تکذیبیه بدهیم چون ادعای بزرگی مطرح شد که خلاف قانون بود و اگر مرجع رسمی آن را تایید نکند فاقد اعتبار است. آنچه آقای دادکان ادعا می کند خلاف واقع است.

خبرنگار دیگری این سوال را مطرح کرد که گویا شما فرصتی به آقای دادکان داده‌اید که وی اظهار داشت: اگر اتهامی متوجه نهاد رسمی شود و فردی که اتهام را وارد می‌کند باید از مواضع خود عدول و عذرخواهی کند و یا ما از طریق مراجع قضایی آن را دنبال می‌کنیم که ما راه دوم را انتخاب کردیم یعنی از طریق مراجع قضایی پیگیر هستیم.

در ادامه جلسه محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به اهمیت این رشته اشاره کرد و گفت: بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون ما نشان‌دهنده مهم بودن آن است. در دوره جدید و چند سال اخیر که فدراسیون شنا توانست در بازی‌های آسیایی موفقیتی کسب کند نشان‌دهنده توجه به این رشته است.

وی به مشکل سخت‌افزاری اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات سخت‌افزاری بزرگترین معضل شناست ما از 31 استان کشور فقط 5،6 استخر داریم و آن هم به دلیل جذاب بودن استخرها برای بخش خصوصی است. امیدوارم هیئت‌های ما هر کدام به یک استخر مجهز شوند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو  ادامه داد: سه سال گذشته و با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، بودجه‌ای به فدراسیون داده شد و هر وقت که مشکلی داشتیم کمیته ملی المپیک به ما کمک کرد. حتی در اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و رده‌های سنی آسیا که تیم را اعزام کردیم.

وی ادامه داد: باید شنا به آموزش و پرورش برگردد و قهرمانان را با همکاری فدراسیون پرورش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز