خبرگزاری کار ایران

چه کسی کارگزار را انتخاب کرده بود؟

فراموشی سعادتمند در همکاری با آریابرتر(سند)

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۰۸

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در حالی تعهد همکاری با کارگزار پیشین این باشگاه را زیر پا گذاشته است که یکی از اعضای اصلی باشگاه برای به تفاهم رسیدن با کارگزاری آریا برتر شخص خودش بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ماجرای همکاری باشگاه استقلال تهران با کارگزاری آریابرتر طی هفته‌های اخیر به یکی از سوژه‌های داغ پیرامون این باشگاه پرطرفدار تبدیل شده است. درحالیکه احمد سعادتمند پس از معرفی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه، قرارداد همکاری با شرکت جهان فولاد متین رابه عنوان کارگزار جدید منعقد کرد و به تعهد نسبت به کارگزاری آریابرتر  بی‌توجه بود، ظاهرا فراموش کرده است که یکی از اعضای اصلی باشگاه برای عقد قرارداد همکاری با کارگزار پیشین شخص خودش بوده است.

«ما در سال گذشته و در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۸ قراردادی با شرکت آریا برتر تنظیم کردیم و از آن تاریخ تاکنون، عایدی نصیب باشگاه نشده است. طی قراردادی،‌ درآمدزایی باشگاه را به این شرکت می‌سپارد و ریالی برای این باشگاه درآمد نداشته، چرا باید با این شرکت ادامه همکاری دهد؟ با هماهنگی وزارت ورزش، مدیران ارشد و کارشناسان حقوقی این وزارت با یک کارگزار جدید به توافق رسیدیم. این کار را کردیم تا باشگاه بتواند درآمدزایی کند و زیر نظر دستگاه‌های نظارتی و طبق قانون هزینه کند. توانستیم با شرکت جهان فولاد متین به توافق برسیم. این شرکت قبل از اینکه توافقی حاصل شود مبالغی در قالب درآمد به باشگاه ارائه کرده و از این مبالغ توانستیم پرداختی‌های مختلفی داشته باشیم و این کارگزار در کمتر از یک ماه این کارها انجام داد.چرا ما باید جلوی این کارگزار را بگیریم؟ من به‌عنوان نماینده باشگاه استقلال اعلام می‌کنم چرا شرکت آریا برتر در قالب دادخواستی باید جلوی کمک کارگزار جدید را بگیرد. مگر کارگزار قبلی چقدر به استقلال کمک کرد؟ در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۸ یک قرارداد الحاقیه در قالب قرارداد قرض‌الحسنه تنظیم‌شده که در آن ۹ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان طی یک ماه بعد از گذشت از ۶ ماه از قرارداد اولیه به باشگاه داده‌شده است. پس از یک ماه باشگاه استقلال باید ۴۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کند. باشگاه استقلال بزرگ است و نباید خودمان سوءاستفاده کنیم و اگر درآمدی وجود داشته باشد، باید طبق قانون و برای باشگاه صورت پذیرد. چرا نمی‌گذارید برای باشگاه درآمدزایی کنیم؟»

این‌ها بخشی از انتقادها و افشاگری‌های احمد سعادتمند از اسپانسر قبلی باشگاه و عملکرد آن‌ها است. مدیرعامل و عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در شرایطی از این قرارداد و مفاد مندرج در آن انتقاد می‌کند که در زمان بررسی پیشنهادها و مذاکرات برای انتخاب و توافق با اسپانسر به‌عنوان رییس وقت هیات مدیره هم در جلسات حضورداشته است.

سعادتمند در تاریخ 28 خرداد 98 از سمت خودش در باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد و 5 شهریور استعفای او از سوی مسعود سلطانی فر وزیر به‌عنوان رییس مجمع باشگاه پذیرفته شد. طبق اسناد در زمان مذاکره و توافق با شرکت آریا برتر امیرحسین فتحی و احمد سعادتمند مدیرعامل و رییس هیات مدیره بودند. جلسه اول برای انتخاب اسپانسر 9 خرداد در دفتر سعادتمند در محل وزارت ورزش تشکیل شد. جلسه‌ای که هادی مباشری هم دبیر آن بود. جلسه بعدی 19 خرداد با حضور تمام اعضای هیات مدیره و 3 نفر میهمان هرکدام به‌عنوان نماینده یک شرکت متقاضی اسپانسری استقلال برای ارائه پیشنهاد و دفاع از آن تشکیل شد.

فراموشی سعادتمند در همکاری با آریابرتر(سند)

فراموشی سعادتمند در همکاری با آریابرتر(سند)

مزیت شرکت آریا برتر نسبت به 2 رقیب دیگر جدا از بحث‌های فنی و عملیاتی، پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون تومان به‌حساب خزانه(درآمد باشگاه) و همچنین 98 هزار دلار برای اردوی تیم در ترکیه بود. حالا سؤال اینجا است که سعادتمند به‌عنوان مدیر ارشد وقت باشگاه استقلال چرا همان زمان اگر ایراد و ضعف و اشکالی در این توافق و قرارداد بوده که به قول خودش اجازه داده اسپانسر یک سال پولی به باشگاه پرداخت نکند یا با شرایط و شروط عجیب به باشگاه پول قرض بدهد و بازهم با طرح دعوی حقوقی جلوی بستن قرارداد با اسپانسر جدید و تزریق پول به باشگاه را بگیرد؟ اگر این توافق و قرارداد ایراد دارد و بد و یک‌طرفه بسته‌شده چرا رییس هیات مدیره وقت جلوی آن را نگرفته است و اجازه داده تا امضا و نهایی و قانونی شود؟ این سؤال و ابهامی است که سعادتمند هنوز درباره‌اش توضیح و تفسیری ارائه نکرده است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز