خبرگزاری کار ایران

حمایت مهاجم منچسترسیتی از کمپین "Black Lives Matter"

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۸۵۶

مهاجم منچستر سیتی ضمن تأکید بر درد و رنج اقدامات نژادپرستانه، در حمایت از اعتراضات مداوم اخیر صحبت کرده است.

به گزارش ایلنا، گابریل خسوس، مهاجم منچسترسیتی معتقد است که حمایت فزاینده از جنبش Black Lives Matter از سوی افرادی حاصل می‌شود که از رنج و بی عدالتی و نژادپرستی "خسته" شده‌اند. فوتبالیست ملی پوش اهل برزیل در میان اعتراضاتی که پس از درگذشت جورج فلوید باعث جلب توجه ایالات متحده و سایر کشورها شده است، صدای خود را به کسانی که خواستار تغییر در رفتارهای نژادرستانه هستند، افزوده است.

فلوید در تاریخ 25 مه پس از آنکه یک افسر پلیس نزدیک به نه دقیقه روی گردن او زانو زد در مینیاپولیس درگذشت. از این رو چهره‌های زیادی در جهان ورزش درباره رفتارهای نژادپرستانه صحبت کرده‌اند که گابریل خسوس به صورت دقیق درباره آن نظر می‌دهد.

او گفت: "نژادپرستی چیز جدیدی نیست و همینطور طبیعی هم نیست، بنابراین مردم احساس می‌کنند که به اندازه کافی آن را داشته‌اند و اکنون منفجر شده‌اند. من مخالف خشونت یا هر نوع اعتراض خشونت آمیز هستم.  من در میان همه طرفداران اعتراضات مسالمت آمیز هستم تا بگویم "نه به نژادپرستی" و هر وقت می گوییم "زندگی سیاه‌ها با ارزش" است، باید آن را به درستی بخوانیم و معنای پشت آن را درک کنیم. ما نمی گوییم که زندگی دیگران مهم نیست اما ما می‌گوییم که زندگی افراد سیاه پوست که با نژادپرستی رو به رو هستند، مهم است."

خسوس افزود: "ما نمی‌توانیم آن را تعمیم دهیم. همه نژادپرست نیستند، اکثریت اینگونه نیستند، اما تعداد زیادی از مردم اینگونه هستند و اینگونه است که انگار آنها مغز ندارند. بنابراین، وقتی از این جمله استفاده می‌کنیم به این دلیل است که می‌دانیم قربانی بودن نژادپرستی چیست. احساس دردناک است. این روزها رسانه های اجتماعی بسیار مهم هستند، اما مشکل این است که گاهی اوقات ما به عقاید و دیدگاه‌های یکدیگر احترام نمی‌گذاریم و این می‌تواند یک مشکل بزرگتر یا نفرت ایجاد کند. من می‌دانم صحبت کردن درباره صلح دشوار است، اما اگر ما زندگی خود را بر اساس صلح دنبال می‌کردیم، خیلی بهتر می‌شد."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز