خبرگزاری کار ایران

اهمیت هوادار در فوتبال؛ سهامداران بی‌‌ادعا!

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۶۶۳

در فوتبال ما حضور ارزشمند تماشاگران که رکن اصلی ایجاد پویایی این رشته ورزشی هستند به شکل عادتی دیرینه درآمده که ظاهرا خیلی‌ها از اهمیت آن غافل هستند.

به گزارش ایلنا، در حالی که اگر از این برگ برنده به نحو احسن بهره برده شود، تماشاگر مهم‌ترین اهرم برای هدایت تیم‌های ملی و باشگاهی ما به سمت موفقیت می‌باشد.

در بوندسلیگای آلمان قانون ۵۰+۱ را گذاشته اند؛ یعنی هیچ شرکت خصوصی نمی تواند ۴۹ درصد یک باشگاه را بخرد و ۴۹ درصد باشگاه همیشه در مالکیت هواداران قرار دارد. مدیریتشان هم تلفیقی از مدیریت ورزشی و غیرورزشی است. باشگاهی مثل بایرن مونیخ یک مدیر ورزشی دارد و یک مدیر غیر ورزشی مدیر غیرورزشی بخش مربوط به اقتصاد باشگاه و مدیر ورزشی هم بخش عوامل فنی را پیش می برد.

شاید بهترین و مدرنترین نوع مدیریت باشگاه در لیگ اسپانیا، مخصوصاً برای ۴ تیم بارسلونا، رئال مادرید، اوساسونا، اتلتیک بیلبائو است. این تیم ها به صورت انجمن ثبت شده اند و به شیوه تعاونی اداره می شوند؛ یعنی هواداران در تعاونی ها عضو هستند و همین هواداران هر ۴ سال یکبار مدیر باشگاه را تعیین می کنند. هواداران قطعاً وقتی می خواهند به مدیر باشگاه رأی بدهند به برنامه ها و راهبردهایی که مدیر باشگاه دارد، توجه می کنند.

وجه تمایز تیم‌های پرطرفدار و کم‌طرفدار را مدت زمان خروج تیم‌ها از بحران احتمالی عنوان کرد: وقتی تیمی طرفدار ندارد، چنانچه چند نتیجه دور از انتظار بگیرد وارد بحران می‌شود. این اتفاق برای تیم‌های پرطرفدار هم رخ می‌دهد، اما انتظار تماشاگر از تیمی که طرفدار دارد سبب می‌شود تا مسوولان آن باشگاه، مربی و بازیکن زودتر به فکر چاره بیفتند. البته این سکه روی دیگری هم دارد و آن فشار تماشاگر است، اگر مربی مهارت داشته باشد می‌تواند بازیکنانش را هم کنترل کند تا به جای روی آوردن به بازی احساسی، منطقی باشند و مقابل هواداران احساس راحتی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز