خبرگزاری کار ایران

آمار نگران کننده کرونا در کشور در آستانه شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۱۶۵

آمارها نشان از شروع دوباره پیک ویروس کرونا در کشور دارد و در این شرایط باید به کسانی که نگران شروع مجدد برخی فعالیت‌ها مثل فوتبال هستند حق داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته خبری در خصوص آمار روزانه مبتلایان به کرونا در کشور منتشر شد که به شدت نگران کننده و ناراحت کننده بود. آمار روزانه کشور روز سه‌شنبه 13 خرداد به 3117 نفر رسید و بعد از گذشت 2 ماه برای نخستین بار از مرز 3 هزار نفر عبور کرد تا نشان دهد سیر صعودی ابتلا به این بیماری به اوج خود رسیده و دوباره به شرایط پیک بیماری که پیش از این در اواخر فروردین‌ماه شاهدش بودیم بازگشته‌ایم.

چند روز قبل بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت نسبت به ساده‌انگاری این موضوع و توهم پایان یافتن یا ضعیف شدن شیوع این بیماری هشدار داده بود و عنوان کرده بود که ویروس کرونا در کشور نه تنها ضعیف و کمرنگ نشده که حتی به دلایلی مقاومت بیشتری هم پیدا کرده و می‌تواند خطرناکتر از دوره پیک اولیه ظاهر شود و به دستگاه‌های اجرایی مختلف توصیه کرده بود با این موضوع به سادگی برخورد نکنند.

در این شرایط که برخی فعالیت‌های پر خطر از سر گرفته شده و مردم به محیط کار و تجمعاتِ پیش از شیوع کرونا بازگشته‌اند و شاهد اوجگیری دوباره آمار ابتلا هستیم، صحبت از بازگشایی برخی فعالیت‌های پرخطر دیگر هم در سطح جامعه هستیم و برگزاری دوباره مسابقات فوتبال و بازگشایی تمرینات تیم‌ها هم یکی از همین فعالیت‌هایی است که این روزها مخالفان زیادی دارد ولی همچنان اصرار به ادامه آن از سوی مسئولان دیده می‌شود.

یکی از دلایلی که مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش روی آن تاکید دارند، شروع فوتبال و سایر رقابت‌های ورزشی در سایر کشورها است و اینکه ما با الگو قراردادن آنها می‌توانیم ضمن رعایت پروتکل‌هایی به منظور افزایش ایمنی این نوع فعالیت مسابقات را از سر بگیریم ولی این موضوع نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد چراکه هم از لحاظ شرایط و امکانات در دسترس شباهتی میان فوتبال ایران با کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا و اسپانیا وجود ندارد و ضمن اینکه نمودارهای ابتلا به کرونا در این کشورها نشان از سیر نزولی و عبور از دوران پیک می‌دهد و خطر به مراتب پایین‌تری نسبت به شرایط حال حاضری که دیده می‌شود دارد.

به نظر می‌رسد باید به افرادی که به خاطر شروع مجدد رقابت‌ها نگران هستند تا حدودی حق داده شود ولی اینکه مسئولان فدارسیون باید چه تصمیمی در قبال ادامه مسابقات بگیرند بحثی است که نیاز به کارشناسی بیشتر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز