خبرگزاری کار ایران

مجید نامجومطلق در گفت و گو با ایلنا:

استقلال هم صدر بود موضع من تعطیلی لیگ بود/ باید در مرکز کرونا با فولاد بازی کنیم/ ایران را با آلمان مقایسه نکنید

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۹۴۹

مربی استقلال کماکان بر روی موضع خود تأکید دارد و می‌گوید تعطیلی لیگ بهترین تصمیم است.

به گزارش ایلنا،مجید نامجو مطلق می‌گوید سلامت انسان‌ها از فوتبال و کسب مقام قهرمانی بسیار مهم‌تراست و در شرایط کنونی برگزاری مسابقات و ادامه لیگ را تصمیم مناسبی نمی‌داند.  عضو کادرفنی استقلال حتی مدعی شده این تصمیم او بر پایه صدرنشینی پرسپولیس نیست و در صورت وجود همین شرایط برای استقلال نیز نظرش تغییر نمی‌کرد. 

وضعیت استقلال به چه صورت است ؟

شرایط خدا را شکر خوب است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنیم. خود من و سایر مربیان بعضی روزها با ماسک در تمرین حاضر می‌شویم و در کنار بازیکنان حضور داریم. به‌هرحال چاره‌ای نداریم و طبق برنامه‌ای که دادند مشغول آماده‌سازی تیم هستیم.

گویا قرار بود بازی تدارکانی برگزار کنید ؟

بله قرار بود ما بازی‌های دوستانه برگزار کنیم ولی به خاطر شرایطی که این روزها به وجود آمده مجبور شدیم بازی‌های دوستانه را لغو کنیم.البته به ما دستور دادند که این مسابقات باید کنسل شود.سؤالی که اینجا به وجود می‌آید این است که وقتی نمی‌شود بازی‌های دوستانه را برگزار کرد چطور می‌خواهند بازی‌های رسمی را انجام دهند؟

 بعضی بازیکنان طی مصاحبه‌هایی اعلام کردند از تمرین کردن می‌ترسند بااینکه تمام موارد را رعایت می‌کنند ؟

 به‌هرحال شرایط سخت است و باید این مسائل را پذیرفت. همین حالا بازیکنان ما با ماسک و دست‌کش تمرین می‌کنند و قبل از تمرین اصول بهداشتی به‌صورت کامل رعایت می‌شود.هرروز از بازیکنان تب سنجی صورت می‌گیرد و حتی کفش‌های آن‌ها ضدعفونی می‌شود ولی همه این مواردی که اشاره کردم فقط برای 2 ساعت است. شما تصور کنید وقتی بازی‌ها شروع شود باید سوار هواپیما شویم، به هتل محل اقامت برویم و خیلی شرایط سخت دیگر را تجربه کنیم. بنابراین ترس هم دارد و باید به بازیکنان حق داد.

از بازی با فولاد چه خبر بالاخره باید به اهواز بروید یا هنوز مشخص نشده است ؟

متأسفانه این بازی قرار است در مرکز کرونا برگزار شود! البته باید بگویم تهران هم اوضاع بهتری نسبت به اهواز ندارد. همین حالا موج دوم کرونا در تهران راه افتاده و واقعاً خطرناک است اما چاره‌ای نداریم. متأسفانه طی روزهای گذشته بعضی‌ها عنوان کردند که چون در کشور آلمان، فوتبال برگزارشده، ما هم باید همین کار را انجام دهیم،اما باید قبول کنیم که امکانات ما با کشور آلمان اصلاً قابل قیاس نیست.

اما بالاخره باید با کرونا کنار آمد الآن تمام مشاغل شروع به کارکردند ؟

ابتدا بگذارید یک توضیح در مورد آلمان بدهم. چون همه این کشور را مثال می‌زنند.در آلمان تیم‌ها اتوبوس‌هایی در اختیار دارند که تمامی امکانات در اختیار بازیکنان است اما آیا واقعاً ما این امکانات راداریم؟ در کشور آلمان شهرها به هم نزدیک هستند و تردد با اتوبوس هم امکان‌پذیر خواهد بود اما ما در اینجا نمی‌توانیم برای برگزاری بازی‌ها با اتوبوس سفر کنیم. اینکه یک عده ایران را با آلمان قیاس کنند کاملاً اشتباه می‌کنند. به نظرم مسئولان فدراسیون فوتبال باید یک فکر اساسی کنند چون بازیکنان ما خانواده‌دارند و با آن‌ها رفت‌وآمد می‌کنند، اگر خدای‌ناکرده کسی کرونا بگیرد سلامت خانواده آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

 اگر استقلال الآن در صدر قرار داشت بازهم این موضع را می‌گرفتید ؟

بله بازهم همین موضع را داشتم چون اصلاً بحث من استقلال و پرسپولیس نیست. شما مطمئن باشید اگر امروز استقلال صدرنشین بود بازهم حرف من تعطیلی لیگ بود. متأسفانه من و خیلی‌های دیگر متهم به این موضوع می‌شویم که مخالف قهرمانی پرسپولیس هستیم اما واقعاً این مباحث اصلاً به یکدیگر ربطی ندارند، من نمی‌دانم که برداشتی از صحبت‌ها می‌شود ولی هرروز یک تعدادی از بازیکنان در لیگ برتر کرونا می‌گیرند و در جریان بازی‌ها قطعاً این موضوع برای سلامتی بازیکنان دیگر خطرناک است. من عقیده دارم جان بازیکنان از جام قهرمانی و فوتبال مهم‌تر است.

بعضی از مدیران در روزهای گذشته به این موضوع اشاره داشتند که لیگ تعطیل شود و پرسپولیس هم قهرمان مشخص شود نظر شما چیست؟ 

چرا باید پرسپولیس قهرمان اعلام شود. مگر هلند که لیگش را تعطیل کرد قهرمان مشخص شد ؟ ما یک بازی عقب‌افتاده داریم و با کسب 3 امتیاز فاصله امان به 8 امتیاز می‌رسد و در 9 هفته این فاصله قابل جبران است. بنابراین با قهرمانی پرسپولیس و کسانی که این تیم را قهرمان اعلام می‌کنند موافق هستم.

 اگر بازی‌ها در شهر سفید برگزار شود چطور موافق هستید ؟

  من به این مسائل ورود نمی‌کنم چون صحبت در این زمینه در حیطه اختیارات من نیست ولی همان‌طور که اشاره کردم کار در لیگ برتر با شرایطی که به وجود آمده سخت است. شما برای رفتن به شهر سفید باید با هواپیما بروید آیا در هواپیما فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود؟ نه متأسفانه نمی‌شود. من فقط امیدوار هستم بازیکنی دچار مشکل نشود و ما هم باید مراقبت کنیم که سلامتی بازیکنان به خطر نیفتد.

 دیاباته و میلیچ هم که به تیم اضافه شدند ؟

در این چند ماه که در استقلال کار می‌کنم هم دیاباته و هم میلیچ واقعاً رفتار حرفه‌ای داشتند و انصافاً اگر بخواهم در مورد آن‌ها حرف بزنم باید بگویم آن‌ها معرفت به خرج داده‌اند.از این‌که دیاباته و میلیچ به تمرینات استقلال برگشتند و خوشحال هستیم و انشاالله این دوبازیکن به تیم کمک خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز