خبرگزاری کار ایران

کرونا تا سال ۲۰۲۱ وجود دارد

آذری: چهار ماه پیش امروز را پیش بینی کرده بودم / فوتبالیست‌ها علاقه دارند مسابقات برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۷۱

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرد تمرینات این تیم برای یک هفته دیگر در تهران ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره اردوی شاگردان جواد نکونام در تهران اظهار داشت:طی یکی دو روز در کنار بچه‌ها بودیم و ضمن برنامه‌های از این به بعدمان جلسه‌ای را با آقای نکونام داشتیم و قرار شد تمرینات آمادگی جسمانی بازیکنان برای یک هفته دیگر در تهران ادامه پیدا کند و با توجه به گرمای هوا در خوزستان چون هنوز تمرینات ما دو جلسه‌ای است نمی‌توانستیم آن را خوزستان انجام بدهیم اما این نوید را به هوادارانمان می‌دهم که اگر خدا بخواهد از بیستم خردادماه از اردو برمی‌گردیم و در فولاد آرنا تمرین خواهیم کرد.

او ادامه داد: خداراشکر شرایط بچه‌ها خوب است و تست سومی را هم که پشت سر گذاشتند دیگر کسی کرونا نداشت و فکر می‌کنم تمرینات هم فوق العاده بوده؛ ما هم سعی داریم با پروتکل‌هایی که موجود است تیم را آماده کنیم تا به عنوان نماینده خوزستان پرقدرت در مسابقات حاضر شویم. از قبل درباره مسائل صحبت کرده بودیم وقتی پروتکلی نوشته شد و دستور داده شد تا مسابقات پیگیری شود همه ما باید تمکین کنیم. ما علاقه‌ای به ادامه لیگ نداشتیم و شاید هم نخواهیم داشت اما الان اینکه اهواز به چه شکل است را همان‌هایی که پروتکل‌ها را نوشته‌اند درباره‌اش تصمیم بگیرند.

آذری افزود: ما می‌خواهیم از بیستم به بعد در اهواز تمرین کنیم تا دوستانمان در باشگاه استقلال مشاهده کنند که آنجا تمرین می‌کنیم و این شکل نیست که فقط بخواهیم تیم‌ها را به آنجا ببریم و از آنها استفاده کنیم. قرار است در دیدار با استاندار خوزستان یکسری گزارش‌ها درباره فعالیت فولاد در این ایام ارائه کنم. قائدتا با توجه به پروتکلی که نوشته شده و vip , cip که سازمان لیگ دستور داده ما در اهواز مستقر می‌شویم و فکر می‌کنم این حق ماست که بازی‌ها را میزبانی کنیم. از پروتکل‌های نوشته شده تمکین می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره نامه چهار باشگاه خصوصی برای عدم برگزاری ادامه مسابقات لیگ نوزدهم گفت: در حال حاضر در دنیا و ایران اظهارنظرهای متفاوتی ارائه می‌شود. باید به آنها گوش کرد و احترام گذاشت اما رویه‌ای که باشگاه‌ها خواهند داشت متفاوت است ما در ششم اسفندماه که اعلام کردیم که لیگ نباید برگزار شود هیچکسی از ما حمایت نکرد و اتفاقا مورد شماتت هم قرار گرفتیم. مواضع ما از آن زمان مشخص بود و ما خودمان داریم طوری رقم میزنیم که نشان بدهیم تصمیم گیرنده فوتبال ایران وزارت ورزش است. ما اینگونه القا می‌کنیم که فدراسیون ما فدراسیون تصمیم گیرنده نیست و اگر آن زمان که من از آقای روحانی درخواست کرده بودم که لیگ تعطیل شود به این دلیل بود که ریاست ستاد بحران و کرونا را در دست داشتند. الان در این شرایط چهار بازیکن راه حلی منطقی به نظرشان رسیده است و قابل احترام هم است. اگر ما هم نامه نزدیم به این دلیل بود که مواضع ما مشخص است و زمانی که کسی جرعت نداشت حرف بزند ما حرفمان را زدیم. 

او اضافه کرد: مواضع ما همان است اما الان مردم می‌خواهند که فوتبال برگزار شود. ما گفتیم که اگر تعداد تست‌های مثبت در تیم ما بیشتر از 5 بازیکن باشد تمرینات را تعطیل می‌کنیم. الان شما هر حرفی بزنید یک تفسیری از آن خواهند داشت؛ حتی از همین صحبت‌ها. مردم علاقه دارند که فوتبال برگزار شود و فولادی‌ها می‌گویند که مدعی هستیم سهمیه آسیایی بگیریم. خود فوتبالیست‌ها هم می‌خواهند بازی کنند و اصلا چنین قضیه‌ای در ذهن باشگاه‌ها نیست که پول بازیکنان را ندهند. باشگاه‌ها نگران جان سلامتی مردم و بازیکنان هستند. متاسفانه شما هر صحبتی کنید یک تفسیری از آن می‌شود. باید به دنبال رعایت پروتکل‌ها باشیم. امیدواریم که هواداران فولاد هم به این نتیجه رسیده باشند که مدیرعامل آنها به فکر تیم است و اینجا هم این کار را هم خواهم کرد.

آذری در پاسخ به این سوال که با تعطیلی بازی‌های دوستانه، چقدر امیدوار است که لیگ برگزار شود، گفت: نظر شخصی خودم را می‌گویم و هر تفسیری از آن شود هم مهم نیست. شما در بوندسلیگا فکر می‌کنید تیم‌ها چند بازی تدارکاتی انجام دادند؟ بازی تدارکاتی نبود. بازی درون تیمی بود ولی چیزی بیشتر جنبه روانی  دارد مهم است. شما ببینید وقتی زین الدین زیدان می‌خواست تمرینات رئال را دوباره آغاز کند گفت که معضل بزرگ من این است که از نظر روانی بازیکنانم را آماده کنم. به نظرم باید از این نظر به کرونا نگاه کنیم که تا سال 2021 وجود دارد و وقتی مردم می‌خواهند فوتبال برگزار شود پس مشکلی نخواهند داشت. من مطمئن هستم که از بیستم یا بیست و یکم بازی‌های تدارکاتی هم دوباره آغاز شود.

مدیرعامل فولاد در پاسخ به این سوال که با وجود عدم ادامه مسابقات لیگ آیا فولاد حاضر به پرداخت مطالبات بازیکنان خواهد بود یا نه گفت: بچه‌ها تا به اینجا زحمت کشیدند و لیگ هم ناخواسته تعطیل شده است. در این نظر به پروتکل‌ها بین المللی نگاه کنیم. فیفا بخشنامه‌ای صادر کرد و همه چیز به بحث تعامل بستگی دارد. باشگاه فولاد بخشنامه‌ای که فیفا تعیین کرده است را پیاده می‌کند و این جای نگرانی برای بازیکنان نخواهد داشت و به حداکثر پول‌شان می‌رسند. ما در فولاد خوزستان به صورت میانگین 65 درصد پرداختی داشتیم و برای ارزش گذاری زحمت بازیکنان اینطور حساب کنیم که باشگاه با پرداخت 35 درصد باقی مانده هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد. 

آذری درخصوص زمان بازگشت آیاندا پاتوسی هم گفت: ما به صورت یکسره با آفریقای جنوبی در تماس هستیم. امروز صبح با وزارت امور خارجه صحبت کردیم و مشکل او این است که پروازی از آفریقا به ایران انجام نمی‌شود. به محض اولین پرواز او را به اینجا می‌آوریم و برای ما او مهره مهمی است. پاتوسی برسد خیلی فوق العاده است و دیروز با هم صحبت کردیم و فیلمی برای من ارسال کرد که می‌گفت تمریناتش را دنبال می‌کند.

او همینطور درباره اصلاحات در اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: چهار ماه قبل پیش بینی کرده بودم و گفتند که آذری شاخ و شانه می‌کشد. من که شاخ و شانه نمی‌کشم، حقیقت را گفتم و الان هم به ووقع پیوسته است. تنها راهش این است که اعضای هیات رئیسه فدراسیون، که همگی نور چشم من هستند، به ویژه جناب دکتر اسلامیان به عنوان بزرگ ما که شاید با تدبیرترین فرد آن جمع باشد، می‌توان با مذاکره با فیفا این را جلو برد اما به شرط اینکه مجمع به سوی آنها دست دراز کرده است و دوست ندارم که دوره انتقالی مانند دوره آقای دادکان داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز