خبرگزاری کار ایران

بعد از انتشار اخبار ناامیدکننده درباره covid_۱۹

بررسی اثر کرونا بعد از مثبت شدن روی فوتبالیست‌ها؛ نگران نباشید نابود نمی‌شوید (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۸۰

​ممکن است مشکلات ناشی از ویروس کرونا تا مدت‌‎ها گریبان افراد را بگیرد.

به گزارش ایلنا، کمیته فنی دولت ایتالیا هشدار داد افراد مبتلا به کرونا که بهبود یافته‌اند، ممکن است برای ماه‌ها دارای مشکلات تنفسی باشند. در حالی که تیمهای سری آ برای بازگشت به میاین آماده می‌شود، بیش از ده ها بازیکن در چند ماه گذشته مبتلا به کرونا شده اند. اگرچه آنها کاملا خوب شده اند، اما هنوز نگرانی های درباره آمادگی جسمانی آنها به خصوص هنگام برگزاری بازی ها در اوج تابستان وجود دارد.

لوکا ریچلدی، عضو این کمیته گفت: "در مورد بسیاری از بیماران، پس از رفع بیماری نیز برخی از مشکلات تنفسی مشاهده می شود که ممکن است چندین ماه پس از برطرف شدن عفونت هم ادامه یابد. اگر به داده‌هایی که اخیرا با همکاری SARS جمع آوری شده بود نگاه کنیم، متوجه می‌شویم افرادی که بهبود می یابند هنوز در آزمایشات مشکلات مشخصی داشتند که حتی شش ماه بعد نیز عملکرد تنفسی را دشوار می کرد. این نتایج کاهش کیفی قدرت ریه و عضلات تنفسی را نشان می دهد. بالاتر از همه 30 درصد از بیماران بهبود یافته علائم زخم هایی در بافت ریه دارند و این اتفاق می تواند قابلیت های تنفسی را به خطر می اندازد. از نظر عملی آنها حتی بعد از یک پیاده روی معمولی می توانند دچار مشکلات تنفسی شوند."

دولت ایتالیا در حالی با گذشت نزدیک به سه ماه تعطیلی در مسابقات و تمرینات تیم‌های فوتبال این کشور اجازه برگزاری مجددا رقابت‌ها را صادر کرده است که موارد شدیدی از بازیکنان و ورزشکاران یا اعضای کادرفنی و کارکنان باشگاه‌ها به این ویروس مبتلا شده بودند. یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های فوتبال این کشور، پائولو مالدینی و پسرش بودند که حتی در بیمارستان هم بستری شدند اما با گذشت چند روز مرخص شدند.

کشور ایتالیا تا به امروز با شیوع گسترده ویروس کرونا شاهد ابتلای 232,248 شهروند به این ویروس بوده که از میان آنها 33,229 فوت شده و 152,844 نیز بهبود یافته‌اند. با توجه به قرنطینه چندین ایالت کشور ایتالیا و کاهش نرخ مبتلایان به این ویروس منحوس نزدیک به یک ماه پیش تیم‌های ایتالیایی با پیروی از پروتکل‌های بهداشتی به تمرینات بازگشتند و اکنون قرار است که کمتر از یک ماه دیگر به صورت رسمی ادامه مسابقات را پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران از سر بگیرند.

برخلاف کشور ایتالیا که بین 10 کشور نخست دنیا از نظر قربانیان کرونا قرار گرفته است، در کشور ایران هنوز برگزاری مسابقات با مخالفت‌های گسترده رو به رو است و استناد بسیاری از باشگاه‌ها تمام شدن دوران حرفه‌ای بازیکنان پس از ابتلا به این ویروس است. باشگاه‌های نساجی ، تراکتور، ماشین سازی و شهرخودرو مشهد طی هفته‌ گذشته اعلام کرده بودند از سرگیری مسابقات به منظور ریسک کردن است و اگر فدراسیون فوتبال بر تصمیمش پافشاری داشته باشد حتی به فیفا شکایت خواهند کرد که در شرایط فعلی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

باشگاه‌های ایرانی در صورتی مخالفت گسترده‌ای با برگزاری مجدد مسابقات نشان داده‌اند که طبق آمار موجود بسیاری از بازیکنان آنها به صورت مخفیانه در گروه‌های کوچک و بزرگ مشغول برگزاری تمرینات بوده و پیش از اینکه تاریخ شروع مجدد مسابقات اعلام شود، مشکلی از این نظر نداشتند. بعید به نظر می‌رسد با ابتلای یک فوتبالیست به این ویروس دوران حرفه‌ای او تمام شود چرا که حتی پائولو دیبالا برای مثال به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای حتی پس از اینکه به مدت 6 هفته تست کرونایش مثبت بود به تمرینات گروهی یوونتوس بازگشته و مشکلی از این نظر ندارد.

استناد به بهبود ورزشکاران در سایر نقاط جهان و بازگشت آنها به تمرینات شاید توجیه مناسبی برای عدم مخالفت با برگزاری مسابقات نباشد اما تا به امروز خوشبختانه هیچ یک از فوتبالیست‌هایی که در ایران به این ویروس مبتلا شده به بیمارستان مراجعه نکرده و در قرنطینه خانگی سعی در درمان این ویروس دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز