خبرگزاری کار ایران

معرفی آکادمی فولاد به عنوان آکادمی نمونه به AFC

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۴۵۵

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از معرفى دو باشگاه فولادخوزستان و سپاهان به عنوان الگو و نمونه آکادمى‌هاى فعال فوتبال کشور به AFC خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت باشگاه فولادخوزستان، اکبر محمدى در این خصوص اظهار داشت: بنده به همراه آقاى محصص رییس محترم کمیته فنى نشست هاى مشترکى به صورت ویدئو کنفرانس با نمایندگان فیفا و AFC در خصوص دو طرح مرتبط با حوزه فوتبال پایه و آکادمى ها داشتیم. نشست اول مرتبط با برنامه آنالیز اکوسیستم استعدادیابى فیفا بود که با آقایان روته مولر و استوارت صحبت کردیم. در این طرح لازم است مجموعا ١٣ آکادمى را جهت ارزیابى و بررسى که توسط یک شرکت بلژیکى انجام مى شود به فیفا معرفى کنیم. ٥ آکادمى پسران و ٥ آکادمى دختران همچنین ٣ آکادمى برتر با بهترین کیفیت که یک آکادمى از بخش دختران و دو آکادمى پسران در این قسمت معرفى خواهد شد. در واقع در این بررسى ارزیابى مى شود که نقشه راه موجود در فعالیت و برنامه این آکادمى ها منجر به تحقق نتیجه وخروجى مطلوب مى شود یا نه.

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: طرح دوم مربوط به کنفدراسیون فوتبال آسیا است موسوم به طرح توسعه فوتبال جوانان نخبه در اسیا که شاخصه و آیتم هاى متعددى دارد. نحوه فعالیت اکادمى‌ها، تجهیزات، استعدادها، نیروى انسانى، کیفیت مربیان، تیم‌هاى ملى و موارد دیگر در این بخش بررسى مى‌شود و ما هم در این بخش ابتدا بر مبناى امکانات سخت افزارى مجموعه اکادمى و مرکز ملى فوتبال همچنین دو باشگاه سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان را با ارائه کلیه مستندات و مدارک معرفى کردیم. در نشست مشترک با اقاى لاسلو نماینده AFC به صورت ویدئو کنفرانس ابتدا مدارک سپاهان مورد بررسى و ارزیابى قرار گرفت و در نشست هاى بعدى مدارک و مستندات باشگاه فولاد مورد ارزیابى قرار مى‌گیرد. در واقع هدف این است که شرایط و موقعیت فعلى این آکادمى ها به عنوان نمونه بررسى و با الگوهاى استاندارد مطابقت داده شود تا در مسیر رفع نقاط ضعف و استانداردسازى آکادمى هاى فوتبال در کشور اقدام کنیم.

گفتنی است تیم های امید و جوانان باشگاه فولاد خوزستان در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات در رده نخست قرار دارند و همچنین تیم‌های نوجوانان و نونهالان نیز در جمع چهار تیم برتر قرار گرفته است. آکادمی فولاد بیشترین نماینده در تیم‌های بزرگسالان فولاد، فولادنوین و دیگر تیم‌های ایران را در بین تمام آکادمی‌های فوتبال ایران داشته و در یک‌سال گذشته بیش از ۱۴ نماینده در رده‌های مختلف تیم‌های ملی پایه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز