خبرگزاری کار ایران

نامه‌ باشگاه‌های خصوصی فوتبال ایران به وزیر ورزش؛

از لیگ انصراف می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۱۶۶

باشگاه‌های تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی و شهرخودرو، طی‌ نامه‌ای به وزیر ورزش خواستار جلوگیری از برگزاری مسابقات لیگ‌برتر شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی تراکتور، متن نامه باشگاه های فوتبال خصوصی ایران به وزیر ورزش و جوانان که به امضای مدیران باشگاههای تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی و شهرخودرو رسیده، به شرح زیر است:

 

" باسمه تعالی

جناب آقای دکتر سلطانی‌فر

وزیر محترم ورزش و جوانان جمهوری اسلامی

با سلام واحترام

پیرو بخشنامه ستاد ملی کرونا در ورزش و اعلام فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال در کشور، در شرایط کرونایی موجود که طبق اعلام وزارت محترم بهداشت روند صعودی تعداد مبتلایان کاملا محسوس بوده و اکثریت باشگاه های فوتبال کشور و به خصوص باشگاه های خصوصی و ۱۵ تیم لیگ برتری که طبق خواسته هواداران پرشمار خود به مراتب نظر کارشناسی و مکتوب خود را با آغاز مجدد لیگ اعلام داشته اند؛ ولی متاسفانه هیچ توجهی به آن نگردیده است؛ لذا موارد ذیل را به استحضار حضرتعالی میرساند و خواستار رسیدگی آن مقام محترم به صورت ویژه در خصوص مسائل مطروحه ذیل می‌باشد:

1) طبق دستور العمل های ارسالی از سوی فیفا، وزارت محترم بهداشت و ستاد ملی کرونا، سلامت بازیکنان وکلیه اعضای تیم ها و رعایت پروتکل های مربوطه در اولویت بوده و به نظر می رسد متاسفانه تصمیم گیران شروع مجدد مسابقات اشراف، تخصص و صلاحیت فنی لازم را در خصوص موضوع فوق نداشته و کلیه جوانب کار اعم از اتفاقات طبیعی فوتبال که همراه با برخوردها و درگیری بازیکنان فوتبال در داخل زمین و شرایط استادیوم ها ،هتل ها، فرودگاه ها و ... را در نظر نگرفته اند. به همین منظور نظر باشگاه ها، بازیکنان، مربیان و داوران که جزء اضلاع اصلی برگزاری مسابقات هستند، لحاظ نگردیده است و مشخص نیست خسارات احتمالی وارده به  بازیکنان، باشگاه ها و دیگر عوامل اجرایی از نظر جسمی، روحی، مادی و معنوی توسط چه کسانی و چگونه جبران خواهد شد.

2) آیا انجام تست های کرونا در اوایل ماه خرداد ضامن سلامت کلیه عوامل برگزاری مسابقات (هر مسابقه 100 نفر) تا زمان شروع مسابقات و در طی برگزاری مسابقات می باشد!؟ واقعا چه تضمینی وجود دارد بازیکنانی که از محل تمرین خود خارج می شوند، تا جلسه بعدی تمرین به ویروس مبتلا نشده باشند و نحوه تشخیص همه  روزه مبتلایان چیست؟ برای نمونه می توان به چندین مورد تست مثبت تیم های تراکتور، گل گهر، بازیکن جوان سایپا  و چندین مورد مشکوک در سایر تیم ها اشاره کرد که در صورت شروع تمرینات و مسابقات احتمال انتقال ویروس به سایر هم تیمی ها و تیمهای دیگر دور از ذهن نبوده واسترسی که بازیکنان را تا پایان مسابقات همراهی خواهد کرد، می تواند یکی از عوامل اصلی مصدومیت های جبران ناپذیری باشد که در این شرایط حساس و بی ثبات فوتبال، لطمات جبران ناپذیری را به فوتبال ملی و باشگاهی تحمیل خواهد کرد.

3) در شرایطی که اکثریت باشگاه های فوتبال و بازیکنان مخالف برگزاری مسابقات به جهت حفظ سلامت خود و خانواده در مقابل ویروس منحوس کرونا می باشند و حدود 15 باشگاه به صورت رسمی و کارشناسی شده نظرات خود را اعلام کرده، ولی هیچ توجهی به اعتراضات و نامه های آنان نشده است و بازیکنان نیز به باشگاه های خود اعلام داشته و اعتراض نموده اند که به جهت حفظ سلامت خود و خانواده در تمرینات و مسابقات شرکت نخواهند کرد. لذا ادامه این روند برای شروع مسابقات و تمرینات  قطعا باشگاه های کشور را مجبور به مکاتبه با نهادهای بالادستی همچون AFC و FIFA  می نماید و باشگاههای خصوصی این حق را کاملا برای خود محفوظ دانسته و با توجه به اینکه همچون سایر باشگاه ها امکان اعمال نفوذ بر آنان وجود ندارد، در شرایط لازم، اقدام مقتضی را صورت خواهند داد و موارد فوق را گزارش خواهند کرد.

4) مسابقات فوتبال در کشور ما برخلاف همه جای دنیا که درآمدزا می باشد، کاملا هزینه بر بوده و متاسفانه هیچ توجیه اقتصادی قابل قبولی نیز برای برگزاری مسابقات فوتبال در شرایط کنونی به جزمنافع شخصی (خارج از فوتبال)  وجود ندارد وبرای نمونه باشگاه ها از مهمترین درآمد خود که حق پخش تلویزیونی است محروم هستند و اعتقاد بر این است که یکسری از شرکتهایی که در حاشیه فوتبال ایجاد شده اند از این شرایط در حال سو استفاده و بهره برداری هستند و درآمد این شرکت ها چندین برابر درآمد باشگاه ها می باشد. باشگاه های فوتبال با اینکه هزینه های فوتبال را پرداخت می کنند؛ ولی شرکت ها و مجموعه هایی که در حواشی فوتبال ایجاد شده اند به دنبال سود و منافع خود هستند. در این شرایط سخت این سوال پیش می آید که حفظ سلامت بازیکنان  و کادر فنی و عوامل اجرایی فوتبال به جهت حضور در لیگ های آتی و مسابقات ملی حساس پیش رو در اولویت اول متولیان فوتبال می باشد

؟! در ضمن رعایت پروتکل های مربوطه که هزینه های پیش بینی نشده ای را برای باشگاهها ایجاد کرده است به عهده چه نهادی می باشد؟! لذا  محل اعتبارهزینه های  مربوط به مشکل فوق همچنان نا مشخص است.

جناب آقای وزیر؛ برگزاری مسابقات در شرایط کنونی آیا تنها به نفع شرکت هایی نیست که در حواشی فوتبال حضور دارند و از فوتبال بهره برداری می کنند؟!  در حالی که کلیه هزینه ها بر عهده باشگاه ها بوده ولی توان و قدرت این شرکت های جانبی برای اعمال نفوذ در تصمیم گیری ها سوالات متعددی به وجود می آورد که متاسفانه همچنان برای اهالی فوتبال بی پاسخ مانده است.

5) باید خدمت شما عرض شود متاسفانه شاهد پدیده شوم ارباب و رعیتی در فوتبال کشورمی باشیم و برخلاف بار سنگین و اصلی برگزاری مسابقات که بر عهده باشگاههای فوتبال است، اتخاذ تصمیم گیری های مهم در مقاطع حساس توسط نفراتی صورت می پذیرد که منافع ملی و باشگاهی فوتبال کشوررا فدای منافع شخصی خود کرده و با خانواده فوتبال همچون بردگان زیر دست خود رفتار می کنند. آیا فدراسیون فوتبال و وزارت محترم ورزش و جوانان به لحاظ قانونی این امکان را دارد که برای باشگاه های کاملا خصوصی، دستور صادر نماید و به آن ها امرو نهی کند؟! شاید بتوانید برای باشگاه های زیر مجموعه  که از بودجه دولتی ارتزاق می کنند، دستور صادر کنید؛ ولی این موضوع  به لحاظ قانونی و در چهارچوب  مقررات فوتبال  برای باشگاه های خصوصی که توان پرداخت کلیه هزینه های لیگ را  دارند غیر قابل قبول و دور از ذهن است. پس این باشگاه ها به فکر هزینه ها نبوده و سلامت جامعه در اولویت کاری  آنان قرار دارد ولی از حق و حقوق قانونی خود، بازیکنان و سایر عوامل به راحتی نخواهند گذشت.

6) ماهیت تشکیل سازمان لیگ فوتبال حمایت از باشگاه ها و نظم بخشی به مسابقات مربوطه می باشد که متاسفانه سازمان مذکور در راستای مصالح باشگاه های فوتبال قدم بر نداشته و به توصیه ها و نظرات باشگاه ها نیز توجهی نمی کند که لازم است در زمان اصلاح اساسنامه فوتبال، اقدامات لازم در خصوص جلب نظر باشگاه ها به عنوان رکن اصلی سازمان لیگ که کلیه هزینه های مربوطه را به دوش میکشند لحاظ گردد. شاهد آن هستیم که در تصمیم گیری های اخیر همچون برگزاری مسابقات ،نظرات باشگاههای فوتبال به دلیل برخی اعمال نفوذ ها، فشارها و محدودیتها همچون استفاده از بودجه  دولتی برخی باشگاهها که مانع از طرح مسائل حقوقی توسط آنها می گردد، مورد توجه قرار نگرفته است و به عنوان مثال می توان به تلاش و فشار برای پس گرفتن نامه اخیر باشگاهها اشاره کرد ولی با ادامه همین روند باشگاههای خصوصی به نمایندگی از کلیه باشگاهها موارد مطروحه را به مراجع ذیصلاح همچون FIFAوAFC گزارش خواهند نمود و کلیه عواقب احتمالی بر عهده تصمیم گیرندگان خواهد بود .ساختارو مدیریت سازمان لیگ هیچ عنوان مورد قبول ما نبوده .سازمانی که متعلق به باشگاهها است و بر علیه منافع آنان تصمیم گیری میکند و هیچ کنترلی بر آن سازمان وجود ندارد و تا به حال گزارشات بازرسی و حسابرسی را مشاهده نکرده ایم و از نوع قراردادها با اسپانسرها نیز هیچ اطلاعی وجود ندارد و برای نمونه یکی از شرکت هایی که در حواشی فوتبال وجود دارد واز منافع فوتبال بهره برداری میکند همین مورد است.

به همین منظور امضا کنندگان این نامه مخالفت مجدد خود طبق خواسته هواداران پرشمار و کلیه ارکان باشگاهها با برگزاری وادامه مسابقات با شرایط موجود را اعلام داشته و از آن مقام عالی درخواست می نمایم نسبت به تصمیم گیری های مهم این چنینی نظرات کارشناسی  متخصصین فوتبال که شامل باشگاه ها، مربیان ،داوران ,بازیکنان و مخصوصا کادر پزشکی باشگاه ها می باشند را در ستاد  لحاظ نمایید تا باعث دلسردی و ناامیدی قشر فوتبالی و به خصوص سرمایه گذاران خصوصی که بدون هیچ چشم داشتی و به جهت تزریق شادابی، سلامت و نشاط اجتماعی به جامعه، وارد عرصه سخت فوتبالی شده اند نگردد.

لذا تاکید می شود در صورت برگزاری مسابقات با شرایط فعلی و عدم توجه به نظرات  کارشناسی خانواده فوتبال اعلام می دارد که به جهت حفظ سلامت بازیکنان ،مربیان ،کادر تیمهای باشگاهی، خانواده آنان و به طبع آن سلامت جامعه ،از قبول دستورات خارج از چهارچوب، غیرکارشناسی و غیر قانونی اتخاذ شده از سوی وزارت مربوطه و فدراسیون فوتبال معذور بوده و از حضور درادامه مسابقات تا زمان مهیا شدن کلیه شرایط  انصراف خواهیم داد.

 از لیگ انصراف می‌دهیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز