خبرگزاری کار ایران

اگر جدول فعلی رده‌بندی، نهایی قلمداد شود...

برنده و بازنده‌های لغو لیگ

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۳۵۱

بی‌گمان بزرگترین بازنده‌های این تصمیم دو تیم پایین جدول خواهند بود.

به گزارش ایلنا، در الاکلنگ برگزاری یا عدم برگزاری ادامه مسابقات لیگ نوزدهم، فعلا بخت تداوم رقابت‌ها بیشتر است و گفته می‌شود از میانه‌های خرداد شاهد حضور دوباره تیم‌ها در زمین خواهیم بود. با این حال اگر به هر دلیل این اتفاق رخ ندهد و لیگ نوزدهم نصفه‌کاره بماند، سازمان لیگ اعلام کرده جدول فعلی به عنوان جدول نهایی این فصل تلقی خواهد شد. به این ترتیب تیم‌ها بر اساس جایگاهی که الان دارند به قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی می‌رسند یا راهی دسته پایین‌تر می‌شوند. این اتفاق اگر رخ بدهد، بدون تردید یکی از بزرگترین و کشدارترین جنجال‌های تاریخ فوتبال ایران در راه خواهد بود.

سود پرسپولیس و تراکتور

بزرگترین برنده این فرمول پرسپولیس است که بی‌چک و چانه و خرج اضافه جام قهرمانی را به آغوش می‌کشد. سرخپوشان فاصله امتیازی قابل توجهی با رقبا دارند و اعلام قهرمانی آنها، کم‌چالش‌ترین بخش داستان است. این مساله اما در مورد برندگان سهمیه آسیایی فرق می‌کند. در حال حاضر سپاهان، تراکتور و استقلال روی پله‌های دوم، سوم و چهارم جدول قرار دارند و چون جام حذفی هم برگزار نمی‌شود، هر سه تیم در کنار پرسپولیس به عنوان نماینده ایران راهی مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد؛ آنچه مسلما اعتراض شدید تیم‌های تعقیب‌کننده را به دنبال خواهد آورد.

پایین جدول هم سه تیم سایپا، گل‌گهر سیرجان و پارس جنوبی جم که نزدیک به منطقه سقوط هستند، از این تصمیم سازمان لیگ خرسند خواهند شد. شاید اگر مسابقات ادامه پیدا کند، دو تیم پایین جدول که فقط 3 تا 5 امتیاز کمتر دارند، بالا بیایند و این سه تیم را در خطر سقوط قرار بدهند. اینطوری اما آنها هم بدون رنج و عذاب میهمان لیگ بیستم خواهند بود.

زیان شاهین و فولاد

بی‌گمان بزرگترین بازنده‌های این تصمیم دو تیم پایین جدول خواهند بود. پیکان و شاهین بوشهر دو تیمی هستند که با این اتفاق به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد. مخصوصا شاهین که این اواخر خوب اوج گرفته بود و هواداران زیادی هم دارد، از این تصمیم متضرر خواهد شد و بسیار بعید است بوشهری‌ها راحت با این ماجرا کنار بیایند؛ همانطور که آمیان فرانسه به هیچ وجه سقوط به دسته دو را نپذیرفته و دنبال شکایت از فدراسیون فوتبال است.

دیگر بازنده‌های مهم این ماجرا هم فولاد و شهرخودرو هستند که در رتبه‌های پنجم و ششم جدول فاصله کمی تا سهمیه آسیایی دارند. فکر کنید فولاد با 33 امتیاز اگر فقط بازی عقب‌افتاده‌اش با استقلال را در اهواز ببرد، با این تیم هم‌امتیاز خواهد شد، اما با نهایی تلقی شدن جدول فعلی، شانس دستیابی سرخپوشان اهوازی به سهمیه آسیایی هم صفر خواهد شد. تازه آن وقت است که مصاحبه‌های سعید آذری و جواد نکونام شنیدن دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز