خبرگزاری کار ایران

شاددل: به دنبال استفاده از مربی خارجی برای تیم ملی هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۲۱

مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون والیبال، با بیان این که استراتژی فدراسیون ارتقا جایگاه والیبال بانوان ایران در آسیا و جهان است، گفت: برای رسیدن به این هدف، درصدد جذب مربی خارجی برای تیم ملی بانوان هستیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بر اساس این استراتژی، همان‌گونه که مسیر پیشرفت والیبال مردان ایران از سال ۲۰۱۱ با جذب خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی، شتاب بیش‌تری به خود گرفت و با توجه به این‌ که والیبال مردان ایران در دنیا جزو کشورهای برتر جهان است، باید والیبال بانوان ایران نیز در زمره کشورهای برتر آسیا و جهان قرار گیرد.

اقدامات اولیه فدراسیون والیبال مبنی بر سرمایه‌گذاری مناسب برای والیبال بانوان، به عنوان استراتژی جدید آغاز شده است و امید است پس از برطرف شدن محدویت‌ها و موانع فعالیت‌های ورزشی که به دلیل بحران ویروس کرونا در ایران و جهان حاکم شده است، مراحل اجرایی آن عملی شود.

رئیس فدراسیون والیبال در این زمینه با برخی متخصصان این رشته ورزشی از جمله خولیو ولاسکو مشورت کرده است و به زودی اگر شرایط مناسب باشد، از مربیان خارجی خوب برای والیبال بانوان استفاده می‌شود و دکتر داورزنی رزومه چند گزینه مناسب را نیز دریافت کرده است تا از بین آن‌ها، بهترین را انتخاب کند.

البته یادآوری می‌شود که بهترین مربیان تیم‌های بانوان جهان، معمولا مردان هستند اما چون فدراسیون والیبال به دنبال یک مربی زن با تجربه است که از نظر شرایط فرهنگی ایران نیز مشکلی برای همکاری با تیم ملی بانوان کشورمان نداشته باشد، به همین دلیل گزینه‌ها محدود خواهد بود.

اما از آنجایی که رشد و توسعه والیبال بانوان برای فدراسیون والیبال اهمیت و جایگاه خاصی دارد، دکتر داورزنی تمام تلاش خود را برای جذب یک مربی خارجی مناسب به کار خواهد گرفت.

مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون والیبال نیز به این موضوع تاکید دارد و درباره تلاش مدیریت فدراسیون والیبال ایران برای ارتقا جایگاه آن، گفت: این موضوع در عملکرد ریاست فدراسبون از ابتدا کاملا مشهود است و ایشان یک سال بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون والیبال در سال ۱۳۸۵، نخستین اعزام تیم ملی والیبال بانوان را بعد از ۳۸ سال انجام داد.

مهناز شاددل ادامه داد: تیم ملی والیبال بانوان در سال ۱۳۴۸ به خارج از کشور اعزام شده بود و بعد از ۳۸ سال در سال ۱۳۸۶ که یک سال از حضور دکتر داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال می‌گذشت، دوباره به خارج کشور اعزام شد، تیم ملی والیبال بانوان در این مدت تنها در بازی‌های آسیایی تهران شرکت کرد و اعزامی به مسابقات برون‌مرزی نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز