خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی در گفتگو با ایلنا:

چاره‌ای نداریم و باید از برنامه سازمان لیگ تمکین کنیم/ فاصله 10 امتیازی با ظلم در حق سپاهان شکل گرفت/ خوشحالم امثال کریمی و جلالی از من تعریف می‌کنند/ وقتی قراردادم آخر فصل تمام می‌شود در مورد چه چیزی تصمیم می‌گیرند؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۲۸۷

سرمربی سپاهان به تشریح مسائل مختلف و برنامه ادامه رقابت‌های لیگ برتر پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با اعلام برنامه شروع مجدد تمرینات و رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های حاضر در این مسابقات هم باید برای ادامه فعالیت‌های خود برنامه ریزی کنند و آماده برگزاری هفته‌های باقی مانده تا پایان فصل باشند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان عقیده دارد تیمش با وجود ظلم‌هایی که در حقش شده همچنان به آینده امیدوار است و آماده حضور پر قدرت در لیگ برتر هستند. گفتگوی امیر قلعه‌نویی با ایلنا را می‌خوانید:

 

* چاره‌ای نداریم و باید تمکین کنیم

برنامه لیگ را دیدم و به هر حال شرایطی که نه فقط در ایران بلکه در سراسر دنیا ایجاد شده غیر عادی است و برنامه‌ها را به هم ریخته و باید ناچاراً با آن کنار آمد. برنامه‌ای که تدوین شده ایده‌آل نیست ولی شاید چاره‌ دیگری هم نباشد و نتوانستند بهتر از این برنامه بچینند. مسئولان برگزاری رقابت‌ها باید موارد متعددی را در نظر می‌گرفتند که با توجه به آنها این برنامه چیده شده و ما هم ناچاراً باید تمکین کنیم و کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.

 

* در حق سپاهان اجحاف نشد، ظلم شد

کار ما در لیگ برتر هنوز تمام نشده و با وجود اینکه فاصله زیاد شده و کار سخت است ولی تا وقتی شانس داشته باشیم برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. هرچند من عقیده دارم این فاصله طبیعی نیست و در حق ما ظلم شد تا این فاصله ایجاد شده است. خدای من شاهد است که آن رو قصد داشتیم بازی کنیم و حالا هرکس هرچه می‌خواهد بگوید. ما ساعت 5 اعلام آمادگی کردیم که به زمین برویم ولی بازی برگزار نشد و آن حکم علیه ما داده شد. ما قصد داشتیم مردم در آن موقعیت آسیب نبینند که متاسفانه دیدند و فیلم‌هایش هم پخش شد و رو سیاهی‌اش ماند برای کسانی که دروغ گفتند. به هر حال گذشته و دیگر به اندازه کافی در موردش صحبت کردیم. بدترین شرایط برای من در تیم تراکتور بود که قبل از بازی با پرسپولیس پنجره مان بسته شد و 4 بازیکنمان را از دست دادیم و چند مصدوم و محروم داشتیم ولی با آن شرایط رفتیم بازی کردیم ولی حالا نمی‌دانم چرا مسائل دیگری عنوان می‌کنند.

 

* از ارجاع پرونده بازی به CAS خبر ندارم

اینکه فرصت ارجاع پرونده به دادگاه CAS رو به اتمام است و باشگاه قصد دارد چه تصمیمی بگیرد در حیطه من نیست و اطلاعی هم از آن ندارم. خود مدیران باشگاه این مسائل را بررسی می‌کنند و بر اساس منافع باشگاه تصمیم‌گیری خواهند کرد و من در حیطه فنی مسئولیت دارم و مسائل فنی بر عهده من است.

 

* اتفاقات 10 سال قبل الان مشخص شد و اتفاقات امروز هم روزی معلوم می‌شود

تاکید می‌کنم که این فصل و فصل گذشته در حق سپاهان ظلم شد و همه آن به خاطر شخص امیر قلعه‌نویی بود و به خاطر قلعه‌نویی به سپاهان ظلم کردند. حضرت علی (ع) می‌گوید حق را بگو حتی اگه همه علیه تو باشند و من هم وظیفه دارم هرجا که مسئولیت دارم از حق مجموعه دفاع کنم و وقتی حقایق را می‌گویم با من دشمن می‌شوند. شما در حال حاضر می‌بینید اتفاقات 10 سال قبل امروز دارد مشخص می‌شود و افرادی که در آن دوره درگیر مسائل آن وقت بودند حقایق را بازگو کردند و اتفاقات امروز را هم شک نکنید یک روز یک نفر می‌آید می‌گوید و حقایق برای مردم روشن می‌شود. به قول معروف ماه هیچ وقت پشت ابر نمی‌ماند. این را هم بگویم که هرچقدر می‌خواهند در حق ما ظلم کنند ولی ظلم پایدار نمی‌ماند و این وعده خداست.

 

* افتخار می‌کنم امثال کریمی و جلالی از من تعریف و تمجید می‌کنند

شما نگاه کنید چه افرادی از بزرگان فوتبال ایران از من و عملکردم تمجید کردند که باعث افتخار من است. صحبت‌های فیروز کریمی در برنامه فوتبال برتر را شنیدم و باعث افتخارم است که مربی بزرگی مثل ایشان در موردم این حرف‌ها را می‌زند و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد دیگران هرچه می‌خواهند بگویند. فیروز کریمی جزو چند مربی برتر فوتبال ما است که نمونه افتخاراتش قهرمانی آسیاست. من دو بار فرصتش بود که افتخار شاگردی ایشان را داشته باشم. یک بار در پاس و یک بار در سپاهان ولی من به استقلال تعهد داشتم و این تیم به من نیاز داشت و ماندم. برای مثال آن مقطع پاس من را 200 هزار تومان می‌خواست که نسبت به آن موقع رقم عجیب و غریبی بود ولی من با 40 هزار تومان در استقلال ماندم. خلاصه بگویم وقتی امثال کریمی و جلالی و مصطفوی و پروین و بزرگان فوتبال مملکت به من لطف دارند دیگران هرچه می‌خواهند بگویند برایم مهم نیست.

 

* آنهایی که زمان تیم ملی به من ضربه زدند یک روز چوبش را می‌خوند

از حرف‌های فیروز کریمی ممنونم. ما واقعاً در بدترین شرایط تاریخ فوتبال ایران تیم ملی را تحویل گرفتیم. سوای بعد فنی که خیلی از بازیکنان بعد از سال‌ها کنار رفته بودند و پشتوانه‌سازی هم نشده بود مثل علی دایی و میرزاپور و... بزرگترین مسائل ما در ابعاد غیرفنی بود. فدراسیون رئیس نداشت و اصلاح طلب و اصولگرا سر تیم ملی به جان هم افتاده بودند و بحث کمیته انتقالی و این مسائل هم پیش آمد و خیلی از افراد آن موقع از روز اول مخالف من بودند و هر کاری برای ضربه زدن به من کردند که دودش به چشم تیم ملی می‌رفت. با این حال ما با میانگین امتیاز 2.11 که بعد از انقلاب بهترین عملکرد بود و بدون باخت در طول 90 دقیقه کارمان را تمام کردیم ولی ببینید چطور ما را به دادگاه‌های مختلف کشاندند و محاکمه کردند که معروف‌ترینش آن دادگاه 3 نفره در تلویزیون بود. بعدها خود آقای علی آبادی حلالیت طلبید و گفت در حق تو معامله کردیم. به هر حال این را شک نکنید آنهایی که در آن مقطع به من ضربه زدند اگر در این دنیا هم بتوانند قِسُر در بروند، در دنیای دیگری پیش درگاه الهی باید پاسخگوی اعمالشان باشند.

 

* با بودجه کمتر سپاهان را به کورس برگرداندیم

با همه ظلم‌هایی که به سپاهان شد بازهم لطف خدا و تلاش همکارانم باعث شد در نتیجه گیری عملکرد خوبی داشته باشیم. شما نگاه کنید خیلی باشگاه‌های بزرگ چند سالی است که نتیجه نمی‌گیرند. امثال میلان و منچستر در چند سال اخیر چه وضعیتی داشتند؟ سپاهان هم شرایط مشابهی داشت ولی خدا را شکر به جمع مدعیان قهرمانی برگشت. آنهم در شرایطی که بودجه ما از 3 تیم دیگر کمتر است و با یک تیم هم تقریباً برابر هستیم. شاید باورتان نشود ولی بودجه سال گذشته سپاهان که در آن نایب قهرمان شدیم از بودجه فصل قبلش که 14 جدول شده بود هم کمتر بود. در آن فصل دلار 4 هزار تومان بود و فصل بعدش که ما آمدیم دلار 13-14 هزار تومان و اگر بر این اساس بودجه ما را حساب کنید حتی کاهش بودجه هم داشتیم ولی به لطف خدا و با تلاش همکاران و بازیکنان توانستیم شرایط خوبی ایجاد کنیم و اگر ظلم‌هایی در حق ما نمی‌شد جایگاه بهتری هم داشتیم. همین فصل گذشته چقدر در بازی‌های 6 امتیازی از داوری ضربه خوردیم. بازی رفت و برگشت با پرسپولیس، بازی با پدیده و بازی با تراکتور را مثال می‌زنم. البته داوران قشر زحمتکش فوتبال ما هستند و اشتباهاتشان غیر عمد بوده ولی خب به ما ضربه زده است.

 

* خوشحالم نیازمند و محبی پیشنهاد اروپایی دارند

یکی از کارهای مثبت دیگر مجموعه ما هم سرمایه‌سازی برای سپاهان و فوتبال ایران بود. الان نگاه کنید که برای محبی و نیازمند پیشنهاد اروپایی رسیده است و ما با تحقیق و بررسی و مطالعه این بازیکنان را به مجموعه اضافه کردیم و حالا بهترین‌های ایران هستند. برای مثال محبی اگر همین روند را ادامه دهد کاملترین مهاجم فوتبال ایران خواهد شد و من را یاد حمید علیدوستی می‌اندازد که در زمان خودش کاملترین مهاجم بود و مطمئنم محبی اگر قدر خودش را بداند یکی از بزرگترین‌های فوتبال ایران خواهد شد. در مورد پیام هم همینطور. او هم از لحاظ فنی هم از لحاظ اخلاقی از بهترین‌های فوتبال ماست و دیدید که رکورد کلین شیت را هم شکست و اگر آن پنالتی اشتباه گرفته نمی‌شد که بعداً مشخص شد اشتباه بوده می‌توانست رکوردش را خیلی بالاتر ببرد. بازیکنان زیادی بودند که پیش از این در مجموعه ما بودند و به بازیکنان بزرگی تبدیل شدند. امید ابراهیمی، مجید حسینی و خیلی‌های دیگر. همین سردار آزمون که نسبت به ما کم لطفی می‌کند را وقتی 15-16 سال بیشتر نداشت من با سپاهان به اردوی ترکیه بردم و نکاتی به او گفتم که اگر رعایت کند به یکی از مهاجمان بزرگ فوتبال ایران تبدیل می‌شود و فصل بعدش از سپاهان جدا شدم و نمی‌دانم چه شد که از سپاهان رفت. البته زحمات اصلی را در مورد آزمون اکبر محمدی کشید. در همین سپاهان هم بازیکنانی بودند مثل محمد کریمی که از لیگ یک به لیگ برتر آوردیم و به یکی از بهترین‌های لیگ برتر تبدیل شد. اینکه با جدایی این دو عزیز موافقت می‌شود یا نه در باشگاه بررسی خواهد شد و ما هم باید با کادرفنی جلسه بگذاریم و در این مورد که از لحاظ فنی به این دو بازیکن اجازه جدایی بدهیم یا نه تصمیم‌گیری کنیم.

 

* کاری که کردم در دنیا بی‌سابقه است

آرزوی هر سرمربی است که در تیم ملی کشورش مربیگری کند ولی من به خاطر تعهد به مجموعه سپاهان پیشنهاد تیم ملی را رد کردم تا سر قول و وعده‌ای که دادم بمانم و فکر می‌کنم چنین کاری بی سابقه باشد که یک مربی پیشنهاد تیم ملی را رد کند.

 

* سپاهان با این بودجه به سختی می‌تواند رقابت کند

نمی‌توانیم با بودجه کمتر با حریفانی که از هر لحاظ شرایط بهتری نسبت به ما دارند رقابت کنیم و کارمان در این صورت سخت است. شما بحث مالی را که کنار بگذارید الان استقلال و پرسپولیس در همه شهرها طرفدار دارند و به نوعی در اکثر جاها میزبان هستند. توجه رسانه‌ای دارند و روزنامه‌ها و سایت‌ها و رسانه ملی به آنها می‌پردازند و خب طبیعی است وقتی پول بیشتری هم می‌دهند بازیکن به آنجا می‌رود. همین احسان حاج‌صفی یا علی کریمی که خیلی دوستشان دارم را به خاطر مسائل مالی نتوانستیم در اختیار داشته باشیم. اگر می‌خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که بازیکن بین سپاهان و استقلال و پرسپولیس ما را انتخاب کند باید در همه شرایط و ابعاد نگاه بزرگ و قهرمان داشته باشیم

 

* در فوتبال همیشه خودم تکلیف آینده ام را مشخص میکنم

همیشه اواخر فصل که می‌شود حاشیه و شایعات در مورد من شکل می‌گیرد و رسانه‌ها تیم من را تغییر می‌دهند و برایم تیم انتخاب می‌کنند و به این مسائل عادت کردم ولی همیشه تا لحظه آخری که در جایی مسئولیت دارم تمام تمرکزم روی آن تیم و بازی‌های آن فصل است و تا وقتی فصل تمام نشده در مورد فصل بعد نه فکر می‌کنم و نه حرفی می‌زنم. فعلاً تمرکز ما روی بازی‌های باقی مانده است ولی این را بگویم تیمی در سپاهان ساختیم که اگر هم نباشیم تا چند سال شرایط خوبی دارد و نفرات جوانی اضافه کردیم که آینده باشگاه هستند. این هم که مصاحبه می‌کنند و می‌گویند آخر فصل در مورد قلعه‌نویی تصمیم می‌گیریم باید بگویم که قرارداد من با سپاهان تمام شده است و وقتی قرارداد ندارم در مورد چه چیزی می‌خواهید تصمیم بگیرید؟در این سالهای طولانی که در فوتبال هستم همیشه خودم تکلیف آینده ام را مشخص کردم.

 

* از همه حلالیت می‌خواهم

روزهای پایانی ماه مبارک رمضان است و در این شب‌های عزیز هرکسی از من ناراحتی دارد از او حلالیت می‌طلبم و از خدا هم می‌خواهم شر این ویروس کرونا هرچه زودتر کم شود. از کادر درمان و عزیزانی که در این چند ماه ایثار کردند و در خط اول مبارزه با این ویروس بودند هم تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

گفتگو از: سعید رضی پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز