خبرگزاری کار ایران

برای ۴ هفته تعطیلی به ۶ هفته تمرینات بدنسازی نیاز است

هشدار صنعت نفت آبادان به سازمان لیگ

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۹۷۷

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان طی نامه‌ای رسمی به سازمان لیگ مخالفت این باشگاه با برگزاری مجدد مسابقات لیگ نوزدهم را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه صنعت نفت آبادان، با توجه به تصمیم برگزاری مسابقات از سوی سازمان لیگ، باشگاه صنعت نفت آبادان طی نامه‌ای عواقب ادامه مسابقات را به سازمان لیگ گوشزد نمود.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«سال جهش تولید»

 

جناب آقای بهاروند

سرپرست محترم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ

 

با سلام

        احتراماًضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما، لازم می داند به دنبال انتشار اخبار مربوط به شروع مجدد لیگ برتر از تاریخ 22 خرداد 1399، نکات با اهمیت ذیل را به استحضار جنابعالی برساند:

1-  در اواسط اسفند ماه 1398 و هنگامی که لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد، آمار تعداد مبتلایان این بیماری در استان خوزستان زیر 20 نفر در روز بود اما اینک که تصمیم بر ادامه لیگ گرفته اید این آمار به بیش از 600 نفر افزایش یافته است یعنی به زبان ساده، ریسک ابتلا به این بیماری 30 برابر شده است.

2-  اجرای پروتکل اعلام شده از سوی فیفا حداقل در استان خوزستان که اکثر فعالیت های صنفی و اجتماعی به دستور استاندار و فرماندار ویژه آبادان در هفته های پیاپی تعطیل شده است و مطلقاٌ امکان پذیر نمی باشد.

3-  ظاهراً شروع مسابقات بوندسلیگا مبنای تصمیم گیری برای مسئولین فوتبال ما بوده است در حالیکه همه می دانند که شرایط کاهش شیوع بیماری در کشور آلمان حتی با کشورهای پیشرفته مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و امریکا هم قابل قیاس نیست.

4-  بسیاری از موارد ذکر شده در پروتکل پزشکی مورد استناد فدراسیون از قابلیت اجرایی در کشور ما برخوردار نمی باشند که اگر می بودند ما شاهد شیب تند کاهش ابتلا در کشور می بودیم.

5-  متاسفانه استانداردهای بسیار معمولی در جهان فوتبال هم در این تصمیم گیری دیده نشده‌اند. بطور معمول همه فصول فوتبال ما در اواخر اردیبهشت پایان می یابد و بازیکنان حداکثر پس از 4 الی 5 هفته استراحت تمرینات رسمی خود را از هفته آخر خرداد شروع کرده و پس از حداقل 6 هفته تمرینات اماده سازی پیش فصل وارد هفته اول مسابقات لیگ می شوند، با یک محاسبه ساده در می یابیم که برای 4 هفته تعطیلی به 6 هفته تمرینات بدنسازی نیاز است. حال چگونه می توان پس از 11 هفته پر استرس بدون تمرین، با فقط 3 هفته به شرایط حضور در مسابقه رسید؟ آیا برای جلوگیری از آسیب دیدگی های بسیار شدید بازیکنان هم تدبیری اندیشیده اید؟

6-  به نظر می رسد تنها عامل این تصمیم گیری شتاب زده، پایان بهرشکل لیگ باشد، در این پروتکل بهداشتی آیا شرایط زمین های تمرین، خوابگاه محل اقامت بازیکنان، هتل محل سکونت قبل از مسابقه، اتوبوس ها، فرودگاه ها، هواپیماها و ... مورد بررسی قرار گرفته اند؟ آیا تمرین و مسابقه در شرایط پر خطر باعث ایجاد استرس برای بازیکن و مربی و داور نمی شود؟ آیا وجود استرس و نگرانی خطر ابتلا به این بیماری و آسیب دیدگی های شدید را افزایش نمی دهد؟

جناب آقای بهاروند برای تیم صنعت نفت آبادان که از شانس گرفتن سهمیه آسیایی برخوردار است، ادامه لیگ یک فرصت گرانبها می باشد اما حتی قهرمانی در لیگ برتر هم در مقابل خدای ناکرده مرگ یک فوتبالیست جوان، به هیچ نمی ارزد. ادامه پیدا کردن لیگ و به آخر رساندن آن بدون تلفات انسانی هرگز یک شاهکار مدیریتی محسوب نخواهد شد اما ادامه لیگ و اتمام آن با حتی یک مورد فوتی ، یک فاجعه تاریخی غیرقابل جبران خواهد شد که مسئولیت آن بی گمان فقط و فقط بر عهده فدراسیون فوتبال خواهد بود.

 

با تشکر

علی عیسی زاده

مدیر عامل موسسه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز