خبرگزاری کار ایران

راحت باشید؛ فعلا شادی گل ممنوع نیست!

آشنایی با پروتکل‌های بهداشتی لالیگا

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۰۸

نشریه انگلیسی گاردین اعلام کرد پیش نویس پروتکل‌های بهداشتی لالیگا در روز جمعه به باشگاه‌های اسپانیایی ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، طبق پروتکل تهیه شده توسط لالیگا و دیده شده توسط گاردین، ​​یکصد و نود و هفت نفر در بازگشت مسابقات فوتبال اسپانیا در هر مسابقه شرکت خواهند کرد.

پیش نویس مفصلی که توسط این لیگ تهیه شده و به باشگاه‌ها ارائه شده است، اقدامات مورد استفاده را مشخص می‌کند که بازیکنان و مسئولان باید 24 ساعت قبل از بازی‌ها تحت آزمایش Covid-19 قرار بگیرند و همینطور دمای بدن آنها هم در راه استادیوم باید کنترل شود.

در این پروتکل‌ها ذکر شده است که پیش از شروع مسابقه دست دادن ممنوع است اگرچه ممنوعیت درباره پرتاب کردن آب دهان یا انجام شادی گل به صورت معمولی اعلام نشده است. در واقع، بخش اختصاص داده شده به قوانین برای مسابقه، یک برگه از سند 34 صفحه‌ای مشخص شده است.

پیش نویس این سند در حالی صورت می‌گیرد که فوتبال اسپانیا برنامه‌های بازگشت خود را تا زمان نظر نهایی دولت تسریع می‌کند. به تیم‌ها اجازه داده شد که روز دوشنبه(روز گذشته) به جلسات تمرین گروهی بروند؛ گروه‌هایی با حداکثر 10 بازیکن.

باشگاه‌های اسپانیایی امید دارند تا مسابقات را از تاریخ 12 ژوئن آغاز کنند و تا تاریخ 31 جولای پرونده این فصل را مختومه کنند تا بتوانند رقابت‌های یوفا حاضر شوند. اولین پیش نویس از پروتکل‌های بهداشتی در روز جمعه به باشگاه‌ها ارائه شد، اگرچه اصلاح می‌شود و باید توسط مقامات بهداشتی ترخیص شود.

پیشنهاد شده است که باشگاه‌ها به سه منطقه قرمز، آبی و سبز تقسیم می‌شوند. سبز و آبی مربوط به داخل استادیوم و بخش قرمز مربوط به خارج از ورزشگاه است که ممنوعیت حتی حضور هواداران در آن مکان را مشخص می‌کند. در بخش اول فقط 94 نفر وارد منطقه سبز خواهند شد که شامل 22 بازیکن ترکیب اصلی، 18 بازیکن نیمکت نشین، 16 عضو کادر مربیگری و پزشکی، شش نفر از پرسنل صلیب سرخ، شش افسر پلیس یا مباشر، پنج نفر از مسئولان مسابقه و چهار توپ‌جمع‌کن است.

همچنین کارمندان امنیتی ورزشگاه، افراد تولید محتوای تلویزیون، اپراتورهای VAR و کارکنان باشگاه نیز حضور خواهند داشت. بازیکنان میزبان ابتدا وارد زمین مسابقه خواهند شد و با اندکی فاصله بعد از آن، بازیکنان تیم میهمان رختکن را ترک خواهند کرد. به باشگاه‌های اعلام شده است اگر بیش از 25 نفر برای یک بازی در دسترس دارند باید از دو اتوبوس استفاده کنند.

تیم‌هایی که باید مسافت‌های طولانی را سپری کنند موظفند که از پروازها چارتر استفاده کنند و یا قطارهای مسافرتی که البته در این زمان باید فاصله اجتماعی را حتما رعایت کنند و غذاها را به صورت جداگانه سرو کنند. همینطور بازیکنان 24 ساعت قبل از بازی‌ها تحت آزمایش کروناویروس قرار می‌گیرند و باید مجوز پزشکی برای بازیابی داشته باشند.

در هر ورزشگاه باید سه ورودی مجزا باشد. بازیکنان، داوران و سایر اعضای مربوط به مسابقات باید از آنها به صورت جداگانه استفاده کنند. آنها باید با پوشیدن دستکش و ماسک صورت به آنجا برسند. ژل ضدعفونی کننده دست در هر نقطه ورود از ورزشگاه عرضه می‌شود و باید قبل از بازی استفاده شود.

رختکن‌ها 24 ساعت پیش از بازی ضدعفونی و پلمب می‌شوند؛ سه ساعت پیش از بازی، وسایل و کیت‌های دو تیم وارد استادیوم شده، در رختکن قرار می‌گیرند و دوباره ضدعفونی و پلمب می‌شوند. پس از بازی هم برای از بین بردن کیت‌ها از سطل مجزا استفاده می‌شود. تعیین شده است که دمای رختکن باید 21 درجه سانتی گراد باشد و رطوب هم 50-60% تنظیم شود.

همچنین لیست کامل همه کسانی که به عنوان روزنامه نگار، عکاس، فیلمبردار و همینطور خبرنگار در بازی‌ها شرکت می‌کنند از قبل تهیه شده و کنفرانس‌های مطبوعاتی پس از مسابقه نیز از راه دور انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز