خبرگزاری کار ایران

طبیعت از دست انسان‌ها نفس کشید و به خاطرش از کرونا راضی هستم

فریبا: با شروع لیگ برتر آمار کرونا بالا می‌رود!/ امکانات ما در حد اسپانیا و آلمان نیست

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۴۱

پیشکسوت استقلال معتقد است جان انسان‌ها خیلی باارزش تر از برد و باخت در فوتبال است

به گزارش ایلنا،بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال معتقد است جان انسان‌ها خیلی باارزش تر از برد و باخت در فوتبال است و در این شرایط کرونایی که هر وز آمار شیوع بیماری کرونا در تهران بالا می‌رود بهتر است ادامه بازیهای لیگ برگزار نشود چون در ورزشگاهها مکان هایی مثل رختکن شلوغ است و ممکن است بازیکنان و مربیان کرونا بگیرند و دچار مشکل شوند.

در مورد برگزاری یا تعطیلی لیگ بحث‌های زیادی مطرح است. در این رابطه چه نظری دارید؟

فدراسیون هنوز در این رابطه تصمیم قطعی نگرفته و فکر می‌کنم منتظر دستورات فیفا و afc هستند که ببینند باید چکار کنند. با شروع مجدد مشاغل متاسفانه آمار مبتلایان به کرونا در تهران بیشتر شده است و اگر بازیها را شروع کنند طبیعی است رختکن‌ها شلوغ است و درصد ابتلا به کرونا بیشتر می‌شود. شخصا نظرم این است که امسال بازیها برگزار نشود. الان 19 سال است که لیگ را برگزار کرده‌ایم و حالا امسال برگزار نشود اتفاقی نمی‌افتد. درست است که تصمیم سختی است چون همه تیم‌ها هزینه کرده‌اند و دنبال نتیجه هستند اما هیچ کدام از این برد و باخت‌ها به اندازه جان مردم ارزش ندارد.

شما بحث شیوع کرونا را مطرح کردید اما بعضی از کشورها مثل کره جنوبی و آلمان قرار است بازیها را برگزار کنند. آنها چطور می‌توانند بازیها را برگزار کنند اما ما نمی‌توانیم؟

 

در این رابطه بحث فرهنگ مهم است. در اروپا شیوع کرونا بالا بود و بررسی کردند و برای شروع بازیها راهکار پیدا کردند. بازیها قرار است بدون تماشاگر برگزار شود اما شنیده ام در اسپانیا برنامه ریزی کرده‌اند که هیاهوی تماشاگرانی که خانه هستند در استادیوم‌ها پخش شود اما ما حتی فکرش را هم نمی‌توانیم بکنیم که چنین کارهایی بکنیم. اگر نتوانی هیجان را به فوتبال القا کنی برگزاری بازیها چه فایده‌ای دارد؟ وقتی بازی بدون تماشاگر و بدون هیجان باشد برای فوتبالیست‌ها هم جذابیت ندارد. این یک دیکته نانوشته است و باید بنویسند تا ببینند غلط پیدا می‌شود یا نه که پیدا هم می‌شود.

با برگزاری فشرده بازیها در شهرهایی که سفید اعلام شده و خطر ابتلا به کرونا در پایین ترین سطح ممکن است موافق هستید؟

نظرم این است که برای حفظ جان مردم، بازیکنان، مربیان، تصویربرداران و گزارشگران بازیها برگزار نشود. 

دنیا بدون فوتبال چطور است؟

خیلی بد است ولی کرونا با تمام بدی هایی که داشت یه چیز را به ما گفت که اگر ما به عنوان انسان درک مان را بالا ببریم متوجه می‌شویم کرونا گدا و فقیر و آدم سیاسی و ورزشکار نمی‌شناسد و همه آدم‌های دنیا در مقابل کرونا در یک خط هستند و باید درس زندگی بگیریم. کرونا همه آدم‌های دنیا را در یک جایگاه قرار داد و امیدوارم از این بیماری درس زندگی بگیریم. مردم نظافت شان را هم بیشتر رعایت کردند و شرایط از این نظر هم بهتر شده است. درست است یک چیزهایی را از دست دادیم اما کرونا چیزهای خوب هم داشت تا آدم بفهمد دنیا به چه شکلی است و همه مثل هم هستیم. همه جا را ضد عفونی کردند و برای جان مردم ارزش گذاشتند که در کنار عیب‌های کرونا این حسن‌ها را هم داشته است.

کرونا چه لطمه‌ای به فوتبال زد؟

فوتبال هیجان است و این 3-4 ماه فقط اخبار گوش دادیم و هیجان نداشتیم. مردم عادی هیچ تفریحی جز فوتبال نداشتند و روح شان خراب شد. در کنار آن تیم‌های ملی و باشگاهی لطمه مالی خوردند که جبران ناپذیر است ولی جان انسان از همه چیز مهمتر است.

خبر کرونایی شدن چه کسی بیشتر از همه شما را متعجب کرد؟

حافظ طاعونی از دوستان قدیمی ام است و کرونا گرفت که خیلی ناراحت شدم اما خدا را شکر بعد از 20 روز بستری شدن در بیمارستان حالش خوب شد. پندار توفیقی هم کرونا گرفت و از دوستانم است که خیلی ناراحت شدم.

کرونا در این مدت روی طبیعت چه تاثیری داشته است؟

الان چند روزی هست که به شمال آمده ام و در ویلا هستیم و جایی نمی‌رویم و فقط برای خرید بیرون می‌روم و جالب است که هیچ زباله‌ای نمی‌بینم. آلودگی هوا کم شده که خیلی مهم بود. بحث نظافت شهرها هم مهم است که همه جا را ضد عفونی کرده‌اند و طبیعت در این مدت از دست انسان‌ها نفس کشید و از این بابت از کرونا راضی هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز