خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر انگلیس: ری استارت نامطمئن

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۳۲

مسابقات لیگ برتر انگلیس قرار است با بازگشت تیم‎ها به تمرینات با فاصله اجتماعی مجددا از سر گرفته شود اما شک و تردیدهایی درباره این بازی‌ها وجود دارد.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر حداقل 14 باشگاه باید نظر خود را برای بازگشت به تمرینات در گروه‌های کوچک اعلام کنند؛ باشگاه‌ها موظف هستند تا تست کرونا را در آخر هفته انجام بدهند و لیگ برتر در نظر دارد تا این رقابت‌ها پشت درهای بسته به میادین بازگردد. باشگاه‌های لیگ برتری در انگلستان آخرین کنفرانس خبری خود را برای "پروژه شروع مجدد" برگزار کردند و قرار است از ابتدا با برگزاری تمرینات درگروه‌های کوچک آماده سازی‌شان را آغاز کنند. برایان سوانسون، خبرنگار ارشد اسکای اسپورت به سوالات پیرامون بازگشت دوباره لیگ انگلیس پاسخ می‌دهد.

بازگشت تیم‌ها به تمرینات

بله، اما باشگاه‌ها موظف هستند که با پروتکل‌های لیگ موافقت و سپس آن را اجرا کنند. رای لازم الاجرا در این وهله در قدم اول برگزاری تمرینات در گروه‌های کوچک بدون کوچکترین تماس است. حداقل 14 باشگاه باید این برنامه را تایید کنند. اگرباشگاه‌ها با این موضوع که شباهت زیادی به بوندسلیگا را دارد موافقت کنند، آن زمان می‌توان خوش بین بود که از هفته بعدی بازیکنان را در زمین تمرین مشاهده کنیم. بازگشت به تمرینات، با رعایت فاصله اجتماعی، بین کاپیتان‌های باشگاه‌ها، مدیران، انجمن فوتبالیست‌های حرفه‌ای (PFA) و انجمن مدیران لیگ (LMA) مورد بحث قرار گرفته است و نگرانی‌های برخی بازیکنان همینطور مطرح شده است. همانطور که از اظهارات استیو بروس، مدیر نیوکاسل و رحیم استرلینگ، مهاجم منچسترسیتی دیدیم، در طول آخر هفته، بازه زمانی برای بازگشت به تمرین همچنان یک مسئله اساسی است. هر باشگاه باید اطمینان حاصل کند که قبل از اینکه هر بازیکن یا کارمندی که در زمین تمرین حضور پیدا کند، تأییدیه کتبی ارائه دهند که آن‌ها شرایط سیاست عملیاتی Covid-19 را دریافت کرده‌اند.  

تست‌ها چطور است؟

باشگاه‌های انگلیسی در روز یکشنبه آزمایشات مربوط به کووید-19 را انجام دادند و قرار شده به زودی جواب آنها مشخص شود. این آزمایش(RT-PCR) مشخص می‌کند که آیا فرد اکنون ویروس دارد یا نه و یا در گذشته این ویروس را داشته است یا خیر. هر باشگاه می‌تواند حداکثر 80 تست را در طول دو بازی در هفته دریافت کند. با حداکثر 1600 تست در هفته از هر 20 باشگاه، اگر نتایج مثبتی حاصل نشود، جای تعجب خواهد داشت. قرار شده است اگر بازیکن یا کارمندی علائم و آزمایشات مثبت درمورد کروناویروس را نشان بدهد پیش از انجام هر آزمایش دیگری باید حداقل 7 روز در قرنطینه حضور داشته باشد. همینطور اگر بازیکنی علائم ابتلا را نشان بدهد و جواب آزمایش هم منفی باشد، باید طی 7 روز در قرنطینه و بدون تماس با دیگران باقی بماند. در تمام این مدت به غیر از آن بازیکن، سایر اعضای تیم نیز حق شرکت در تمرینات را ندارند. این آزمایشات با هزینه لیگ برتر انگلیس و بدون کوچکترین پرداختی از سوی سازمان Prenetics انجام می‌شود. همچنین هر باشگاه باید یک افسر معرفی کند که مسئول تست‌های کرونا باشد و این افسر نمی‌تواند از قبل عضو این باشگاه بوده باشد. 

مشکل بزرگ چیست؟

هنوز کسی نمی‌تواند بگوید چه زمانی بازیکنان در انگلیس می‌توانند با سایر بازیکنان در تماس باشند و به طور پیش فرض، این کار باعث به تعویق افتادن از سرگیری بازی‌ها می‌شود. تماس بازیکنان با یکدیگر مهم‌ترین مساله است. لیگ برتر گفته است که از همه سؤالات، نگرانی‌ها و بازخوردها استقبال می‌‎کند. اما چه کسی چراغ سبز را به نسبت تماس جسمی و نگرانی‌های بازیکنان حساس می‌کند؟ چگونه این برقراری ارتباط یک ریسک تلقی می‌شود؟ طبق اطلاعات ارائه شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز هیچ چیز کاملاً بدون ریسک نیست، اما نگرانی‌های قابل درک درباره ویروس وجود دارد که باعث کشته شدن بیش از 300 هزار نفر در سراسر جهان شده است. دولت اعلام کرده است که با بازگشایی مسابقات در ماه ژوئن هیچ مشکلی ندارد اما هنوز متخصصان پزشکی محتاط هستند. استاد جاناتان ون تام، معاون ارشد پزشکی در انگلیس، گفت که این به بازگشت به تمرینات بدون تماس بستگی دارد. او گفت:"ما باید ببینیم که قبل از آنکه زمان آن فرا رسد یا حتی فکر کنیم، متوجه شویم که با بازگشت فوتبال به چه سمتی حرکت می‌کنیم. ما باید کند باشیم؛ این روند باید انداره گیری شود."

مهلت یوفا

یوفا از لیگ‌های برتر اروپا از جمله لیگ برتر درخواست کرده است تا تاریخ 25 ماه مه، تاریخ پیشنهادی برای از سرگیری و قالب بندی را به روز کنند. این تاریخ قابل توجه است زیرا دو روز قبل از نشست اصلی کمیته اجرایی یوفا و تصمیمی پیش بینی شده درباره بازی‌های باقی مانده در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در این فصل تاثیرگذار است. پنج باشگاه انگلیسی در این فصل بازی‌های خارق العاده‌ای در اروپا دارند - منچسترسیتی، چلسی، منچستر یونایتد، ولورهمپتون و رنجرز - و تمام تصمیمات گرفته شده توسط مدیران ارشد یوفا، از جمله مدیر سابق منچستر یونایتد، دیوید گیل، را زیر نظر خواهند گرفت. اما سؤالاتی درباره محدودیت قرنطینه پیش بینی شده 14 روزه برای هر کسی که وارد انگلیس شود، وجود دارد. آیا مهلت رسمی به طور رسمی در تاریخ 27 مه تمدید می‌‎شود؟ به نظر می‌رسد اجتناب ناپذیر است اما هنوز کسی نمی‌تواند بگوید چه مدت است.

آیا فشاری برای بازگشت وجود دارد؟

همه افراد حاضر در این بازی تأکید می کنند که ایمنی همه شرکت کنندگان همچنان اولویت شماره یک است. بدیهی است لیگ برتر تحولات مربوط به بوندسلیگا در آلمان را تحت نظر دارد. منابع مالی فوتبال در بعضی از باشگاه‌ها در وضعیت نامناسبی است و دولت به خوبی می‌داند که فوتبال نقش بسزایی در اقتصاد انگلیس دارد. HMRC بیش از 3 میلیارد پوند در هر فصل از باشگاه ‌ای لیگ برتر مالیات دریافت می‌کند، از جمله بیش از 1 میلیارد پوند از حقوق بازیکنان. ریچارد مسترس به نمایندگان مجلس گفت که باشگاه‌های لیگ برتر در سطح بی سابقه‌ای درآمد خود را از دست می‌دهند و گفت که اگر مسابقات لغو شود با حداقل یک میلیارد پوند ضرر روبرو می‌شوند. او همچنین هشدار داد که باید با ضررهای سنگین برخورد شود یا باشگاه‌ها و مشاغل دیگری که برای درآمد به فوتبال وابسته هستند، از کار خارج می‌شوند. ریک پری، رئیس EFL، به نمایندگان مجلس گفته است که تا ماه سپتامبر با 200 میلیون پوند چاله مالی مواجه هستند. در حال حاضر سوالات فراوانی پیرامون آینده لیگ برتر انگلیس وجود دارد اما به صورت مشخص پروژه ری استارت ناقص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز