خبرگزاری کار ایران

سعید آذری درگفتگو با ایلنا:

تمامی تیم‌ها از تعطیلات لیگ ضرر کردند/ فولاد را با مطالعه و علاقه انتخاب کردم/ انتشار آن خبر دروغ هدفمند بود/ چرا متولیان فوتبال ساکت هستند؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۲۵۶

مدیرعامل فولاد خوزستان معتقد است که فوتبال متولی رئیس فدراسیون، رئیس سازمان لیگ، هیات رئیسه دارد این افراد باید در این شرایط پیچیده برای آینده فوتبال تصمیم‌گیری کنند.

سعید آذری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص تعطیلی لیگ بدلیل شیوع کرونا اظهار داشت: تعطیلی مختص افراد خاصی نیست. زمانی که اتفاقی می‌افتد فقط بحث فوتبال مطرح نیست بلکه تمامی روی تمامی جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شرایط معیشتی مردم نیز تاثیر می‌گذارد. بدون شک تعطیلی ناگهانی که این ویروس ایجاد کرد همه چیز را برهم زد که فوتبال هم از این قضیه مستثنی نیست. نه تنها فولاد بلکه تمامی تیم‌هایی که تمرینات آمادگی جسمانی‌شان گذرانده بودند و در نیم فصل دوم توانستند به یک هارمونی خوبی برسند از این تعطیلات اجباری صدمه دیدند. تمامی تیم‌های بالا، پایین و میانه جدول حتی تیم‌هایی که در تلاش برای کسب سهمیه آسیایی بودند از این تعطیلی لطمه خوردند. نمیتوان گفت که این تعطیلات فقط به ضرر فولاد بوده است اگر بخواهیم اینطور حرف بزنیم خیلی غیرمنصفانه است. این مشکل ساختار تمامی مربیان، بازیکنان باشگاه‌های فوتبال و وضعیت بودجه‌ آنها را تحت تاثیر خودش قرار داده است. امیدواریم که مردم خوب ایران‌ همچنان اصول بهداشتی را رعایت کنند چرا که بیشتر ما در یک مقطعی فکر کردیم که همه چیز تمام شده است که موج دوم مریضی در خوزستان سایر استان‌ها به وجود آمد که این اتفاق نتیجه ساده‌انگاری بوده باعث شد تا به این نتیجه برسیم که کرونا با هیچکس شوخی ندارد.

وی در مورد اینکه برخی معتقدند بهتر است پرسپولیس را قهرمان اعلام کرده و لیگ را تعطیل کنند گفت: فکر میکنم در مورد چنین مسئله‌ای نظرمن اهمیتی نداشته باشد. چرا که روز اول مواضعم را اعلام کردم. فکر میکنم افرادی در این رابطه میتوانند اظهارنظر کنند که اطلاعاتی دقیق و کاملی در مورد نحوه شیوع و نرخ بیماری و تعداد مبتلایان دارند که قاعدتا عزیزان شاغل در وزارت بهداشت مثل دکتر نمکی و همکارانشان و آقای دکتر حریرچی هستند که میتوانند در این مورد تصمیم گیری کنند. بنظرم افرادی شبیه به من نمیتوانند در مورد مسائل بهداشتی اظهارنظر کنند. جدا از این در مورد اینکه کدام تیم قهرمان شود کدام تیم به لیگ یک سقوط کند هم وظیفه من مدیرباشگاه نیست که بخواهم اظهارنظر کنم. فوتبال متولی، رئیس فدراسیون، رئیس سازمان لیگ، هیات رئیسه دارد. چطور است زمانی که هیات رئیسه یا مدیر یک باشگاه پیشنهاداتی را برای اصلاح فوتبال ارائه میکنند همه به آن فرد می‌تازند انگار که تخلفی صورت گرفته است. خوب الان چرا ساکت هستند؟ چرا هواداران تیم‌ها، بازیکن‌ها، مدیرباشگاه‌ها سرپرست تیم‌ها باید مقابل هم قرار بگیرند؟ آقایان هیات رئیسه فدراسیون که همگی مدعی هستند فوتبال را خیلی بهتر از همه ما میفهمند بییایند وسط میدان و اعلام رای کنند! ببینم جرات همچنین کاری را دارند؟ چرا فقط ما باید در جامعه فوتبال درگیر باشیم؟ چرا باید به طور مثال من با مدیر یک باشگاه دیگر چالش رسانه‌ای داشته باشم؟ چرا سرپرست تیم‌ها به جان هم افتاده‌اند؟ چرا فوتبالیست‌ها مرتب باید واکنش نشان دهند؟

فوتبال متولی دارد. جالب اینجاست که همگی در حال اظهارنظر هستند ولی هیچکدام از مسئولین فدراسیون چیزی نمی‌گویند؟ این افراد مثل پدر خانواده هستند چرا زمانی که شرایط اینگونه است تصمیمی نمیگیرند و حرفی نمیزنند؟ وظیفه من آماده‌سازی تیمم است که در صورت شروع تمرینات و مسابقات بتوانیم دوباره به همان روند خوب ادامه دهیم. دیروز یک خبر خیلی جالب را از "زیدان" خواندم که او در حال حاضر فقط روی سطح آمادگی روحی و روانی بازیکنانش کار میکند چرا که ترس از ابتلا به کرونا در ضمیرناخودآگاه همه ما وجود دارد. ما باید در ابتدا به این زیرساخت‌ها توجه کنیم و بعد از آن هم تمرینات را استارت بزنیم. امیدوار هستیم که بعد از شروع دوباره تمرینات هیچکس مشکلی برایش پیش نیاید همگی بتوانیم از شروع دوباره بازی‌ها لذت ببریم.

مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان در مورد شایعه جدای‌اش از این تیم و پیوستن به سپاهان اصفهان ادامه داد: تا روزی که فولادی‌ها به من اعتماد و اعتقاد داشته باشند حالا حالاها در این تیم خواهم بود. با فولاد تا پایان فصل قرارداد دارم. از سپاهان هیچکس با من صحبتی نکرده است. یک روز هم گفتم که کار کردن در سپاهان یک فرصت استثنایی برای مدیران است. ولی مدیری مثل من هرجا که باشد کارش را انجام میدهد. از اینکه در فولاد هستم افتخار میکنم این تیم را با علاقه و مطالعه انتخاب کردم. برای سپاهان تیم شهرم آرزوی موفقیت میکنم.

آذری در واکنش به خبر دروغی که از زبان او در فضای مجازی منتشر شده بود گفت: من برعکس خیلی از افرادی که سکوت میکنند مواضع‌ام مشخص است. زمانیکه فردی همیشه حقیقت را میگوید بعد از آن هم وقتی میخواهد حرفی بزند نیازی به فکر کردن ندارد چرا که دوباره همان حرف‌ها را خواهد زد. منشا آن خبر را پیدا کردم. از آنجایی که صفحه اینستاگرام من تقریبا پربازدید است رسانه‌ها مرتبا آن را رصد میکنند خودم هم از این خبر دروغ متعجب شدم چرا که من مواضعم مشخص است. خوشبختانه خیلی از افراد هوشیار هم متوجه شدند که این خبر صحت ندارد. البته این رسانه زرد "فِیک" شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا وجود دارند که بسیاری از آنها انفرادی اداره میشود. ولی این کار هدفمند بود آدم آن هم تقریبا مشخص است. من هم فورا آن خبر را تکذیب کردم تا مردم بدانند حرف‌های من از روز اول تا بحال یکی بوده و فرقی نکرده است.

وی در مورد استوری مشترک برخی از بازیکنان فولاد که در آن خواهان شروع لیگ برتر بودند گفت: من استوری بازیکنان تیم را ندیدم. اگر هم این کار را کرده باشند امروز با آنها تماس میگیریم تا ببینیم علت آن چه بوده؟ چون بازیکنان باید پیرو سیاست‌های باشگاه و سازمان لیگ باشند. برای این کار با باشگاه هماهنگ نشده به دلیل اینکه این رفتار خودجوش بوده آنها باید پاسخگو باشند.

مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان در مورد قانون منع جذب بازیکن خارجی برای سرخابی‌ها ادامه داد: با این طرح صددرصد مخالف هستم. این یک تصمیم کاملا احساسی برای پاک کردن صورت مسئله است. البته من هم اگر جای آقای دکتر سلطانی‌فر وزیر محترم ورزش بودم همین کار را می‌کردم. ولی خدمت ایشان عرض میکنم که یکی از معایب باشگاه‌‌داری توسط وزارت ورزش همین است. زمانیکه شما رئیس مجمع دو باشگاه‌ هستید قاعدتا زمانیکه فشار روی شما زیاد می‌شود، زمانیکه باید به مجلس و دستگاه‌های ناظر پاسخگو باشید همچنین اتفاقی هم در این سطح ممکن است برایتان رخ بدهد. این موضوع هم که این دو باشگاه متعلق به وزارت ورزش هستند بر کسی پوشیده نیست. در حال حاضر گروه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و پدیده مشهد چهار تیم ما در آسیا علارغم اینکه کرونا بوده است بیکار ننشسته‌اند در حال جذب بازیکن‌های خوب برای ادامه لیگ قهرمانان هستند. مثل این می‌ماند که ما نان را بگذاریم در سفره همسایه خودمان گرسنه بمانیم. این طرح بسیاری احساسی و نادرست است بنظرم به جای منع آوردن بازیکن خارجی بهتر است بگوییم فوتبالیست‌هایی که میخواهند به باشگاه‌های ما بیایند باید بازیکنانی با این کیفیت باشند. ممکن است یک باشگاهی بازیکنی را از آفریقایی بیاورید که در هیچ لیگی هم بازی نکرده باشد ولی از لحاظ کیفیتی فوق العاده باشد ولی میتوانی یک بازیکن رزومه دار هم بیاوری که از کیفیت لازم دور باشد آمادگی جسمانی نداشته باشد فقط بخواهد نان اسمش را اینجا بخورد. بنظرم ما باید نگاهمان را به آوردن بازیکن‌ها تغییر دهیم. همانطور که در مورد کیروش استنلی گفتند که او در در سریA_B ایالتی برزیل بازی میکند ولی به این کار نداشتند که در یک فصل 10_20 تا گل به ثمررسانده است. این تفاوت دیدگاه‌ها باید ایجاد شود. آوردن یا نیاوردن بازیکنان خارجی مشکلی را برطرف نخواهد کرد.

گفتگو: ترنم کشاورز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز