خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل قشقایی مطرح کرد؛

با برگزاری لیگ، جوانمردی از بین می‌رود!

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۰۰۸

مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز از تعطیلی لیگ آزادگان و تعیین قهرمان آن لیگ استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اشکان نجف‌پور مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز درخصوص لغو یا برگزاری مسابقات لیگ یک گفت: طی روزهای گذشته صحبت‌های زیادی مطرح شده است مبنی بر اینکه تصمیم ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال این است که مسابقات لیگ برتر، لیگ یک، دو و سه از سر گرفته شود و ما با این موضوع مخالفت کردیم و در مصاحبه‌های مختلفی هم این موضوع را بیان کردیم ولی آنچه که از منظر فوتبالی لازم است به آن پرداخته شود، دو قانون است که یکی از آن قانون‌ها قانون نانوشته است که روح فوتبال می‌توان گفت به نوعی است و دیگری قانون نوشته شده.

وی ادامه داد: قانون نانوشته این است که بازیکنان، کادرفنی و عوامل برگزاری یک مسابقه ملزم به رعایت اصول جوانمردانه هستند و یکی از اصول جوانمردانه این است که از تمام طرفیت های بدنی، جسمی، روحی و روانی خودشان استفاده کنند برای رقابت سالم اما اینجا سوال پیش می‌آید که در شرایط رعایت پروتکل و قانون‌های بهداشتی کرونا بازیکنان موظف هستند که یک سری قانون‌های بهداشتی مانند دست ندادن، شادی نکردن و مسائل این چنینی را رعایت کنند. آن بازیکنی که می‌خواهد این مسائل را رعایت کند آیا می‌تواند بازی جوانمردانه بکند؟یعنی تمام ظرفیت خود را برای موفقیت تیم بگذارد؟ نه قطعا نمی‌تواند زیرا بازیکن تمرکز ذهنی و تمرکز روحی و روانی‌اش از بین می‌رود و حتی در بحث‌هایی که باید رعایت کند بیشتر در فکر این است که مریض نشود و جان خودش را نجات بدهد نه اینکه بیاید و بازی بکند و رقابت جوانمردانه و فرپلی داشته باشد. پس بنابراین اصل قانون فرپلی فوتبال زیر سوال می‌رود. نجف‌پور افزود: چگونه می‌شود یک بازیکن را مجبور به بازی کرد و به او گفت این اصول‌های بهداشتی را باید رعایت کنی ولی از طرفی دیگر باید با تمام توان بازی کنی!؟ بازیکن می‌خواهد در هوا بپرد باید حواسش باشد که به بازیکن دیگر برخورد نکند یا اینکه حواسش باشد آب دهان بر روی زمین نیندازد و یا تماس فیزیکی با بازیکن حریف نداشته باشد. خطا نکند و هزار جور از این مسائل که در پروتکل حتما باید لحاظ شود. خب اینگونه بازیکن عملا یک جسم بی روح است در زمین و رقابت فوتبال جوانمردانه زیر سوال می رود!

وی در ادامه اظهار داشت: نکته دوم در بحث قانون فوتبال در این فصل لیگ برای فوتبال ایران و جهان عملا خراب شده است زیرا لیگی که سه یا چهار ماه تعطیلی را داشته باشد دیگر کارایی لازم را ندارد. حالا می‌شود با یک تصمیم معقولانه این لیگ را تمام کرد و حتی قهرمان را معرفی کرد که آسیب بیشتری به این لیگ‌ها نخورد و بازیکنان آسیب جسمی، روحی و حتی ممکن است بخاطر تمرین نداشتن آسیب شدیدی بهشان برسد که گاها ممکن است تا یک عمر بازیکن از فوتبال دور شود که با تعطیلی لیگ می‌توان مانع این اتفاقات شد. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما اگر بر اساس تصمیمات گرفته شده لیگ امسال را ادامه دهیم با این کارمان لیگ سال بعد را هم خراب میکنیم به این شکل که ما حداقل یک ماه زمان به طور مثال از ابتدای خرداد ماه برای تمرینات داریم که در این یک ماه تمرینات را باید انجام دهند بازیکنان و بعد نیز حدود ۵۰ الی ۶۰ روز به صورت فشرده برای برگزاری ۸ یا ۹ بازی باقی مانده تلاش کنند که این حداقل سه ماه طول میکشد و بر اساس قانون فیفا باید ما بین دو فصل حداقل ۷۵ روز فاصله باشد که این موضوع در لیگ ما به ۱۲۰ روز نیز رسیده است اما حالا ما میگوییم به طور متوسط همین ۷۵ روز الی ۹۰ روز حدود سه ماه از شهریور، مهر و آبان ماه را از دست خواهیم داد به دلیل استراحتی که الزام فیفاست و باید انجام شود و عملا شروع بازی‌ها به آذر ماه کشیده خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز در خاتمه اظهار داشت: اگر بازی‌ها برای آذر ماه سال آینده بخواهد اتفاق بیافتد باز هم ما برای اتمام لیگ سال آینده با مشکل مواجه هستیم و به هیچ عنوان نمی‌توانیم لیگ فصل آینده را بر اساس فشردگی‌ای که لیگ امسال را برگزار کردیم برگزار کنیم و این موعد ۷۵ روز نیز در کشورهایی باید رعایت شود که تمام اصول تغذیه مناسب، درآمدهای خوب بازیکن‌ها و رفاه، آسایش و بهداشت همه چیز رعایت بشود و وقتی که در کشور ما هیچ کدام از اینها رعایت نمی‌شود شما حساب کنید که چقدر احتمال آسیب دیدگی‌ها بالا می‌رود و با این کار ما با یک تصمیم غیر کارشناسانه چه کاری کرده‌ایم؟ هم لیگ امسال را خراب کردیم و هم لیگ سال آینده را و خدای ناکرده احتمالا جان انسان‌ها را به خطر انداخته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز