خبرگزاری کار ایران

با رقابت‌های امروز بوندسلیگا؛

پایان انتظار 65 روزه؛ لحظه شماری برای بازگشت فوتبال

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۱۱۲

رقابت‌های بوندسلیگا امروز از سر گرفته می‌شود تا فاصله بیش از 2 ماه دوری از فوتبال به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تاثیر ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان و حوزه‌‌های مختلف در چند ماه اخیر بیش از آنچیزی بود که قابل تصور بود و مشکلاتی که در این میان وجود داشت سختی تحمل دوران قرنطینه و مبارزه با بیماری را از حد تصور سخت‌تر کرده بود. یکی از این موارد بدون شک تعطیلی مسابقات ورزشی خصوصاً فوتبال بود که علاقه‌مندان و مشتاقان زیادی در سراسر دنیا دارد و دوری بیش از 2 ماه از این رشته ورزشی چیزی بود که به آن عادت نداشتند.

آخرین روز برگزاری مسابقات برای کشورها و تیم‌های مطرح فوتبال 12 مارس (22 اسفند) بود که بازی‌های چمپیونز لیگ و چند دیدار از بوندسلیگا برگزار شد و روز بعد از آن هم دیدارهایی از لیگ اروپا را شاهد بودیم و سپس دیگر مسابقه‌ای در سطح اول جهان اتفاق نیافتاد.

در این دوران تنها چند کشور مثل بلاروس مسابقات خود را ادامه دادند و در اکثر نقاط دنیا فوتبال هم مثل سایر فعالیت‌ها درگیر تعطیلی شده بود.

دوری از فوتبال نه تنها برای علاقه‌مندان به آن که برای بازیکنان و افراد درگیر با برگزاری رقابت‌ها هم بسیار سخت و طاقت فرسا بود و در مصاحبه‌های مختلف این دلتنگی ابراز می‌شد و امید به روزی می‌رفت که دوباره بازی‌ها در شرایط مناسب از سر گرفته شود.

 

کنداکتور امروز: شروع بوندسلیگا

پایان انتظار 65 روزه؛ لحظه شماری برای بازگشت فوتبال

استارت دوباره رقابت‌های فوتبال امروز در بوندسلیگای آلمان زده می‌شود و 6 بازی میان 12 تیم در این کشور را شاهد هستیم و دو دیدار دیگر فردا و یک دیدار دیگر هم روز بعد از آن برگزار می‌شود تا فوتبالدوستان از دیدن رقابت‌های جذاب این لیگ سیراب شوند.

5 دیدار به صورت همزمان در ساعت 6 و یک دیدار در ساعت 9 شب برگزار خواهند شد و دیدار دورتموند - شالکه به صورت زنده روی آنتن شبکه ورزش خواهد رفت. همچنین دیدار اینتراخت فرانکفورت و مونشن گلادباخ هم از ساعت 9 در شبکه ورزشی پخش خواهد شد.

این موضوع بدون شک در صورتی که با رعایت تمام موارد ایمنی باشد و خطری بازیکنان و عوامل درگیر مسابقه را تهدید نکند و شاهد اتفاق تلخی در خصوص ویروس کرونا نباشیم بهترین اتفاق ممکن است و البته از این به بعد در انتظار شروع رقابت سایر لیگ‌های معتبر خواهیم بود که وضعیت آنها را هم بررسی کرده‌ایم.

 

سری آ؛ شروع کننده بعدی؟

پایان انتظار 65 روزه؛ لحظه شماری برای بازگشت فوتبال

با وجود اینکه شروع بوندسلیگا ما را به دیدن سایر رقابت‌ها امیدوار می‌کند ولی به این زودی‌ها نباید منتظر شروع آنها باشیم. سری آ ایتالیا هم برنامه ادامه رقابت‌هایش را اعلام کرده و بر اساس آن از تاریخ 13 ژوئن (24 خرداد) مجدداً‌ آغاز خواهد شد و این یعنی حدود یک ماه دیگر برای دیدن بازی‌های یوونتوس و سایر تیم‌های ایتالیایی صبر کنیم و علاقه‌مندان به کریستیان رونالدو و سایر بازیکنان شاغل در ایتالیا همچنان باید در انتظار باشند.

 

لیگ جزیره؛ هنوز منتظر نباشید

پایان انتظار 65 روزه؛ لحظه شماری برای بازگشت فوتبال

لیگ جزیره هنوز وضعیت مشخصی ندارد و تاریخ‌هایی که قبلا مشخص شده بود در دو مرحله لغو شد و حالا در آخرین خبر دولت انگلیس چند روز قبل موافقت خود را با از سرگیری رقابت‌های لیگ جزیره و سایر ورزش‌های حرفه‌ای از تاریخ اول ماه ژوئن (۱۲ خرداد) به بعد را اعلام کرده است. تا قبل این تاریخ هیچ ورزشی مجوز شروع رقابت‌ها را ندارد.اما دولت شروطی را هم برای از سرگیری رقابت‌ها مشخص کرده که اولین شرط آن این است که تا زمان اعلام شده، سرعت شیوع ویروس کرونا تا حد قابل قبولی کاهش پیدا کند و دومین شرط هم برگزاری تمامی مسابقات بدون تماشاگر است.دولت پس از شروع مسابقات تاثیر آن را بر رشد ویروس کرونا بررسی خواهد کرد. اگر با شروع مسابقات موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا آغاز شود، از ادامه مسابقات جلوگیری خواهد شد.شنیده‌ها حاکی از آن است که تیم‌های حاضر در لیگ جزیره خواهان شروع مسابقات از تاریخ 12 ژوئن (23 خرداد) هستند. باید دید تاریخ نهایی از سرگیری مسابقات لیگ جزیره چه زمانی خواهد بود.

 

لالیگا؛ زمان حدودی مشخص شد

پایان انتظار 65 روزه؛ لحظه شماری برای بازگشت فوتبال

به دلیل حضور رئال مادرید و بارسلونا در فوتبال اسپانیا، لیگ این کشور نیز یکی از لیگ‌هایی است که همه منتظر بازگشت آن هستند. در همین خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا در تازه‌ترین مصاحبه خودش خبر از تاریخ شروع بازی‌ها گفته. تباس در این خصوص مصاحبه‌ای با AS انجام داده و گفته که از 12 ژوئن یعنی 23 خرداد رقابت‌های لالیگا که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده دوباره از سر گرفته خواهد شد. این تاریخ قطعی نیست و با بررسی دقیق‌تر شرایط ممکن است دستخوش تغییراتی شود و طی روزهای آینده به طور دقیق مشخص خواهد شد که علاقه‌مندان به لیونل مسی از چه زمانی بازی‌های او را دوباره خواهند دید.

 

لوشامپیونه و دو لیگ دیگر تعطیل شدند

پایان انتظار 65 روزه؛ لحظه شماری برای بازگشت فوتبال

دیگر لیگ معتبر دنیا لوشامپیونه است که چندی پیش تعطیلی‌اش مشخص شد و با اعلام قهرمانی پاریسن‌ژرمن به کارش پایان داد و ادامه پیدا نمی‌کند. لیگ بلژیک و لیگ هلند هم پایان خود را پیش از این اعلام کرده بودند و ادامه آن‌ها برگزار نمی‌شوند.

 

سایر لیگ‌ها

لیگ ترکیه هم از 12 ژوئن یعنی 23 خرداد شروع خواهد شد و پرتغال کمی زودتر یعنی 4 ژوئن یعنی 15 خرداد از سر گرفته می‌شود. لیگ‌هایی مثل روسیه هم هنوز تعیین تکلیف نشده اند. بررسی لیگ‌های مختلف:

پایان انتظار 65 روزه؛ لحظه شماری برای بازگشت فوتبال

توضیح: لیگ‌های سبز رنگ شروع شده و لیگ‌های به رنگ سبز روشن تاریخ برگزاری‌شان مشخص است. لیگ‌های زرد رنگ تاریخ غیر رسمی برایشان اعلام شده و قطعی نیست و لیگ‌های قرمز‌رنگ تعطیل شده‌اند. لیگ‌های خاکستری‌ رنگ هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و در لیگ‌های قهوه‌ای رنگ هم دولت اعلام کرده اجازه ادامه مسابقات را صادر نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز