خبرگزاری کار ایران

اگر پرسپولیس از سوی وزارت حمایت می‌شد ما هم قهرمان نمی‌شدیم

دورقی: همه می‌گفتند استقلال خوزستان سقوط می‌کند/ ویسی اجازه نمی‌داد بفهمیم بازی پرسپولیس چند - چند است/ تا صد سال دیگر هم تیمی نمی‌تواند کارِ بزرگ ما را تکرار کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۳۸۶

هافبک سابق استقلال خوزستان از قهرمانی رویایی این تیم در لیگ پانزدهم صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در سالروز قهرمانی به یاد ماندنی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم و شگفتی سازی شاگردان ویسی به سراغ هافبک خلاق این تیم میثم دورقی رفتیم که به قول خودش یکی از اعضای تیمی بود که نه ستاره داشت و نه بازیکنِ بد.

دورقی در گفتگو با ایلنا در مورد استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم اظهار داشت: یک فصل واقعاً رویایی داشتیم و همه برای قهرمانی هم قسم شده بودیم. همه که می‌گویم یعنی از بازیکنان و کادرفنی و مدیریت و کارمندان باشگاه و اسپانسر و شهردار و استاندار تا تمام مردم خوزستان حتی آنهایی که فوتبالی نبودند هم به دنبال قهرمانی تیم ما بودند و یک اتفاق رویایی را رقم زدیم.

وی در مورد اینکه بحث قهرمانی از چه مقطعی برایشان جدی شد هم گفت: ابتدای فصل که واقعاً فکرش را نمی‌کردیم بتوانیم قهرمان شویم چرا که از لحاظ قدرت مالی و سایر موارد اصلاً قابل مقایسه با تیم‌هایی مثل پرسپولیس استقلال نبودیم. گران ترین بازیکن ما دخسوس بود که 450 میلیون می‌گرفت و بقیه ما زیر 300 میلیون قرارداد داشتیم که مقایسه‌اش با تیم‌های مدعی در حد شوخی بود. بحث قهرمانی برای ما از نیم فصل جدی شد و وقتی دیدیم می‌توانیم هم قسم شدیم تا به آن برسیم.

هافبک سابق استقلال خوزستان ادامه داد: در آن مقطع یادم است که همه منتظر بودند تیم ما پایین بیاید و حتی با برق شیراز مقایسه می‌شدیم که در نیم فصل اول صدرنشین بود و در نیم فصل دوم سقوط کرد و می‌گفتند شما هم مثل آنها نه تنها بالا نمی‌مانید که حتی ممکن است سقوط هم بکنید ولی نشان دادیم می‌توانیم.

دورقی در مورد ویژگی‌های منحصر بفرد آن تیم گفت: فکر می‌کنم خصوصیت مهمش این بود که تیم ما نه ستاره داشت و نه بازیکن بد و تقریباً همه ما در یک سطح با کمی بالا و پایین بودیم و واقعاً تیم یکدستی ساخته بودیم. فکر نمی‌کنم تا 50 یا  100 سال دیگر در شرایط ما تیمی بتواند قهرمان شود.

وی در مورد حال و هوای هفته پایانی رقابت‌ها هم توضیح داد: از یک هفته مانده به بازی استرس داشتیم تا شب قبل از بازی. یادم است گل‌محمدی که سرمربی ذوب آهن بود مصاحبه کرد و قول داد که از تیم ما امتیاز می‌گیرد و چون پرسپولیسی بود سعی داشت با امتیاز گرفتن از ما به قهرمانی پرسپولیس کمک کند و واقعاً هم می‌ترسیدیم که نکند در بازی آخر هر چه زحمت کشیدیم به باد برود ولی ویسی با بچه‌ها صحبت کرد و آراممان کرد.

هافبک سابق استقلال خوزستان در مورد اینکه چه صحبت‌هایی با آنها شد گفت: ویسی به ما گفت جوری بازی کنید که فردای روز حسرت نخورید که می‌توانستیم بهتر باشیم و کم تلاش کردیم و جوری هم نباشد که بگویید می‌روم بهترین بازی عمرم را انجام می‌دهم و اصلاً استرس و فشار به خودتان وارد نکنید و راحت باشید. اگر قسمت بود و شد که قهرمانی را جشن می‌گیریم و اگر هم نشد همه تلاشمان را کرده‌ایم و این صحبت‌ها کلی استرس ما را از بین برد.

دورقی در مورد اینکه چطور از نتیجه بازی پرسپولیس مطلع می‌شدید هم توضیح داد: ویسی اصلاً اجازه نمی‌داد کسی به ما خبر بدهد و به نیمکت هم هشدار داده بود کسی نیازی نیست آن بازی را چک کند و تمرکزتان روی کار خودتان باشد و ما خبر نداشتیم آن بازی چه خبر است و بین دو نیمه فهمیدیم هر دو بازی صفر - صفر است. اواخر بازی که 2-0 جلو بودیم از نتیجه بازی به ما می‌گفتند و وقتی هم 3-4 دقیقه زودتر از ما بازی آنها تمام شد به ما خبر دادند که آن بازی 2-1 تمام شده و خیالمان راحت بود داور که سوت را بزند جشن قهرمانی خواهیم گرفت.

وی در مورد شباهت قهرمانی استقلال خوزستان با لسترسیتی که همزمان هم بود گفت: بله برای ما هم جالب بود. خودمان زیاد پیگیر این موضوع نبودیم ولی هرجا می‌رفتیم ما  را با لسترسیتی مقایسه می‌کردند.

هافبک سابق استقلال خوزستان در مورد شایعاتی مبنی بر حمایت‌های خاص از پرسپولیس در این سال‌ها توضیح داد: من این را قبول ندارم. پرسپولیس تیم خوبی است و شاکله خودش را حفظ کرده و بهتر بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد. اگر قرار بود نتایج دستکاری شود یا وزارت از آنها حمایت کند فصلی که ما قهرمان شدیم این کار را راحت‌تر می‌توانست انجام دهد و کسی هم شک نمی‌کرد.

دورقی در پایان در مورد تکلیف مسابقات این فصل هم گفت: نمی‌دانم چطور می‌شود و هر تصمیمی بگیرند تبعات منفی زیادی دارد. الان وضعیت در خوزستان افتضاح است و حتی می‌ترسیم از خانه برای خرید مایحتاج بیرون برویم و تا سوپر مارکت برویم. امیدوارم هرچه زودتر این وضعیت درست شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز