خبرگزاری کار ایران

آیا اکبریان قهرمانی را از استقلال گرفت؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۵۰

در طول هر فصل در مورد هر تیم مجموعه‌ای از اشتباهات صورت می‌گیرد که گاهی متوازن است و گاهی با سود یا ضرر چشمگیر یک تیم همراه می‌شود.

به گزارش ایلنا، با گذشت چند روز از مصاحبه محمدرضا اکبریان، ترکش‌های اظهارات او همچنان ادامه دارد. اکبریان  اعتراف کرده تصمیم او مبنی بر مردود اعلام کردن گل استقلال به نفت آبادان در بازی برگشت فصل گذشته اشتباه بوده است. داور آن بازی جنجالی در آبادان، همچنین مدعی است در همان دقایق و داخل زمین فهمیده که اشتباه سوت زده و قصد اصلاح تصمیمش را داشته، اما اعتراض فرهاد مجیدی تمرکزش را به هم زده و عنان کار از دستش خارج شده است. این اظهارات اکبریان موجی از اعتراض‌ها را از سوی استقلالی‌ها به دنبال آورده است. سوای بسیاری از مطالبی که در این چند روز گفته شد، در مورد کل این ماجرا یک نکته قابل توجه وجود دارد.

در واقع مصاحبه اکبریان بهترین سند ممکن است که چرا داوران در بسیاری از نقاط جهان و از جمله ایران حق مصاحبه کردن ندارند. در حال حاضر اظهارات نسنجیده او بلوایی به وجود آورده که نه‌تنها ثمربخش نیست، بلکه تنها به فضای پر از سوءتفاهم فوتبال ایران دامن می‌زند. سوال اینجاست که اکبریان پس از این مصاحبه چطور می‌تواند بازی‌های استقلال (و یا حتی مسابقاتی که روی سرنوشت این تیم موثر است) را سوت بزند؟ از حالا به بعد حتی قضاوت بازی‌های پرسپولیس هم برای این داور کار سختی خواهد بود. او با همین چند جمله، خودش را به شدت تحت فشار قرار داده و طبیعی است که بعد از این، از هر سوت اکبریان کلی تحلیل و تفسیر ارایه خواهد شد.

در مورد اعتراض گسترده آبی‌ها هم یک نکته مهم وجود دارد. قطعا حق استقلال در آبادان خورده شد، اما تصور اینکه فقط یک سوت سرنوشت یک فصل را تغییر می‌دهد، یک اشتباه رایج بین اهالی فوتبال است. در طول هر فصل در مورد هر تیم مجموعه‌ای از اشتباهات صورت می‌گیرد که گاهی متوازن است و گاهی با سود یا ضرر چشمگیر یک تیم همراه می‌شود. بنابراین در تحلیل آنچه اکبریان گفته، مثلا می‌توان اشاره رضا کرمانشاهی به اشتباهش در اعلام پنالتی به ضرر پرسپولیس در بازی با فولاد را هم در نظر گرفت. زمانی برنامه نود با اتکا به کارشناسی‌های داوری خودش برآیند سود و زیان تیم‌ها از اشتباهات داوری را در یک جدول می‌گنجاند که «تا حدی» می‌توانست قابل استناد باشد، اما تکیه به تنها یک اشتباه در یک فصل 30 مسابقه‌ای از سوی هیچ تیمی نمی‌تواند قابل قبول باشد. اینطور نیست؟ 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز