خبرگزاری کار ایران

درس زنده برای لیگ جزیره؛

بوندسلیگا چطور شروع می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۳۶

مسابقات بوندسلیگا از تاریخ 16 ماه مه با دیدار تیم‌های شالکه و دورتموند دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، بوندسلیگا برای شروع مجدد آماده می‌شود اما چگونه آلمان قصد دارد در طول همه‌گیری ویروس کرونا این مسابقات را برگزار کند؟ دولت آلمان به لیگ فوتبال آلمان (DFB) تأیید کرده است که در تاریخ 16 ماه مه به عمل خود بازگردد، درحالی که تعداد کشته شدگان مربوط به کروناویروس در این کشور در بعضی مواقع در هفته گذشته به تعداد کمتر از 100 نفر رسیده است. اما با وجود محدودیت‌هایی که هنوز هم در سراسر آلمان وجود دارد، چگونه بوندسلیگا با توجه به ویروسی که هنوز قربانی می‌گیرد توانسته برای این مسابقات برنامه ریزی کند؟ 

فصل چه زمانی شروع می‌شود؟

طبق تصمیم‌گیری در یک جلسه از باشگاه‌های آلمانی در تاریخ 7 ماه مه، این فصل از روز شنبه شانزدهم ماه مه با بازی ریوردربی بین تیم‌های بوروسیا دورتموند و شالکه 04 در وستفالن استادیوم از سر گرفته می‌شود. برنامه‌هایی برای دو دوره قرنطینه دو هفته قبل از ازسرگیری برای اطمینان شروع مسابقات، وجود داشت اما آنجلا مرکل، صدراعظم کشور آلمان گفته است که ظرفیت تست کرونا در کشور به این معنی است که این امر ضروری نخواهد بود. او گفت: "آزمایش در آنجا به طور مرتب انجام می‌شود، بنابراین دوره قرنطینه 14 روز تعیین نشده است." 

مسابقات از چه هفته‌ای آغاز می‌شود؟

بوندسلیگا پس از هفته بیست و پنجم به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و با این وجود محل برگزاری دیدار بین دورتموند و شالکه هنوز مشخص نیست. برنامه‌ بازی‌ها به این شکل خواهد بود: لایپزیگ و فرایبورگ، فرانکفورت و بوروسیا مونشن گلادباخ، وردربرمن و بایرلورکوزن، هافنهایم و هرتابرلین، دوسلدورف و پادربورن، آگسبورگ و ولفسبورگ، کلن و ماینز، یونیون برلین و بایرن مونیخ. 

فشردگی مسابقات چطور است؟

برنامه فعلی این است که بوندسلیگا 9 بازی پایانی خود را تا تاریخ 27 ژوئن برگزار کند و همینطور بوندسلیگا 2 نیز یک روز بعد به پایان می‌رسد. در صورت عدم موفقیت برگزاری مسابقات در تاریخ مقرر، قراردادهای برخی بازیکنان فقط سه روز بعد به پایان می‌رسد - که اگر فصل همچنان ادامه داشته باشد زندگی را برای باشگاه‌ها پیچیده‌تر می‌کند.

گزارش شده است که DFB امید دارد که تا پایان ماه ژوئن بازی‌های مرحله نیمه نهایی DFB Pokal، جام حذفی آلمان را نیز انجام دهد - این به معنای قرار گرفتن 10 هفته بازی در هفت هفته است، به این معنی که ممکن است سه وقفه میان هفته‌ای نیاز باشد. در حال حاضر مسابقات در دو دوره برگزار می‌شود، در حالی که فضای اضافی برای وردربرمن و آینتراخت فرانکفورت وجود دارد تا بازی‌ معوقه خود را با هم انجام دهند. 

مقررات چگونه عمل می‌کند؟

بسیاری از مشخصات هنوز اعلام نشده است اما به هواداران اجازه ورود به ورزشگاه‌ها داده نمی‌شود. بازیکنان هفته‌ای یک بار در روز قبل از بازی یا در هفته 2 بار باید مورد آزمایش قرار بگیرند و تست کرونا را پشت سر بگذارند. اگر جواب تست کرونای بازیکنی مثبت اعلام شود، آن بازیکن به مدت 14 روز به همراه هر کسی که با آن‌ها در ارتباط بوده قرنطینه می‌شود - اگرچه تأکید شده است که این امر لزوماً به معنای این نیست که تمام هم تیمی‌های او باید در قرنطینه باشند. 

با این حال، در رده دوم بوندسلیگا، در تیم دینامو درسدن، به این ویروس مبتلا شده‌اند و بازگشت برنامه ریزی شده باشگاه‌ها در بوندسلیگا2 را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درسدن قرار بود پس از تعلیق 2 ماهه مسابقات در تاریخ 17 مه باید هانوفر بازی کند، اما کل تیم، کادرمربیگری و سرپرستان باید 14 روز در قرنطینه خانگی بمانند. هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که این اتفاق به چه اندازه مسابقات بوندسلیگا را تخت تاثیر قرار می‌دهد. 

یک ملاحظه وجود دارد که پنج تعویض ممکن است در مسابقات مجاز باشند، تا در تعادل تأثیر خستگی ناشی از 9 بازی در طول هفت هفته، بازیکنان حداقل به تعادل نسبی برسند. حداکثر 300 نفر در هر استادیوم مجاز خواهند بود؛ حداکثر 100 نفر به داخل ورزشگاه ، 100 نفر در محل ورودی و 100 نفر دیگر در اطراف محیط. گزارش شده است که بازیکنان به جای سفر با یکدیگر برای بازی‌های خانگی با ماشین‌های شخصی خود در ورزشگاه حاضر خواهند شد و برای بازی‌های خارج از خانه هم در گروه‌های کوچک مسافرت خواهند کرد. 

پس از آن که سالومون کالو به دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی توسط هرتابرلین در هفته گذشته به حالت تعلیق درآمد و جریمه شد، همچنین گزارش شده است که باشگاه‌ها بدون هشدار توسط متخصصین پزشکی بازدید می‌شوند تا مطمئن شوند که آنها دستورالعمل را رعایت می‌کنند. 

شرایط تیم‎ها در جدول چطور است؟

برخلاف لیگ برتر انگلیس که لیورپول فاصله زیادی را با تیم دوم جدول، منچسترسیتی، ایجاد کرده است، در بوندسلیگا رقابت در بالای جدول پیچیده است. بایرن مونیخ با 4 امتیاز بیشتر

 از دورتموند 51 امتیازی در صدر است. لایپزیش یک امتیاز کمتر از دورتموند کسب کرده و مونشن گلادباخ هم در فاصله یک امتیازی لایپزیش ایستاده است. در قعر جدول رده بندی پادربون 16 امتیازی قرار گرفته و وردربرمن 18 امتیازی در رده هفدهم ایستاده؛ با 4 امتیاز بیشتر از وردربرمن، دوسلدورف در جایگاه شانزدهم جدول تکیه زده است. 

نویل: بوندسلیگا می‌تواند مشق انگلیس باشد

گری نوویل به The Football Show گفت از سرگیری فوتبال در آلمان می‌تواند به عنوان یک نشانگر جدی در مورد چگونگی بازیابی بهترین شکل فوتبال داخلی در انگلستان عمل کند. او گفت:"من امیدوارم که فوتبال آلمان به عنوان یک مشق برای انگلیس باشد. برای عمل کردن به این برنامه باید برنامه‌های مشخص و نظر پزشکان متخصص را دانست. حتی پخش کردن مسابقات و چگونه عمل کردن مسئولان برگزاری برای هر مسابقه هم اهمیت دارد. به نظرم مسئولان انگلیس باید هر آنچه در آلمان اتفاق می‌افتد را با دقت مرور کنند چرا که می‌تواند یک درس زنده برای برگزار مجدد مسابقات لیگ برتر انگلیس باشد."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز