خبرگزاری کار ایران

ساکت الهامی: کار سخته شده ولی هنوز از قهرمانی در لیگ نا امید نیستیم/ بمب ترکاندن نداریم و همه بازیکنان ما خودشان بمب هستند/ همه مربیان ایرانی آرزوی مربیگری در تراکتور را دارند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۰۱

سرمربی تراکتور عقیده دارد امکان ادامه لیگ برتر در شرایط کنونی فراهم نیست و اگر بازی‌ها در این مقطع انجام شود شروع لیگ بعد به مشکل می‌خورد.

ساکت الهامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط این روزهای تراکتور در دوران قرنطینه اظهار داشت: بازیکنان ما به صورت اختصاصی و طبق برنامه‌ای که به آنها دادیم مشغول تمرین کردن هستند و در این شرایط تنها کاری که می‌شود انجام داد کنترل کردن وزن آنهاست و اینکه دچار اضافه وزن نشوند و کار بیشتری نمی‌شود انجام داد. شرایط حال حاضر از شرایط تعطیلی بین دو فصل هم بدتر است چرا که در آن صورت ورزشگاه و محل تمرینی وجود داشت و هر چند وقت یکبار بازیکنان را دور هم جمع می‌کردیم و کارهای بدنسازی و گروهی و ریکاوری انجام می‌دادیم ولی شرایط الان خیلی بد است و امیدوارم حالا که چنین مسائلی پیش آمده در خصوص ادامه لیگ تصمیمی گرفته شود که به سود همه تیم‌ها باشد و همه از آن نفع ببرند.

وی در مورد موضع خودش و باشگاه در مورد ادامه لیگ برتر هم گفت: در مورد موضع باشگاه که مدیریت باید صحبت کند ولی من نظر شخصی خودم را بخواهم بگویم ما الان وارد نهمین هفته تعطیلی مسابقات و تمرینات شدیم و در اینجا بحث 4 هفته تمرین پیش از شروع مسابقات دیگر مطرح نیست و بین 6 تا 8 هفته زمان لازم است که بعد از آنهم با توجه به اینکه به بازیکنان فشار آورده شده برگزاری بازی‌ها هر 4 روز یکبار خطرناک است و ممکن است مشکل مصدومیت برای بازیکن به وجود بیاورد. شرایط پیش فصل با الان متفاوت است چرا که در آن مقطع بازیکن با 60 درصد آمادگی وارد رقابت‌ها می‌شود و 20 درصد هم با ایجاد یکسری شرایط خاص به آمادگی بدنی بازیکن اضافه کنی می‌توانی با 80 درصد آمادگی وارد رقابت‌ها شده و تیم را به پیک مسابقات برسانی ولی الان چنین شرایطی نیست. ضمن اینکه ما نمی‌توانیم چند ماه بازیکن را در اردو نگه داریم. ممکن است خود بازیکن کرونا نداشته باشد ولی در رفت و آمد و از خانواده بیماری را بگیرد و به بازیکن دیگر منتقل کند و آن شخص هم به خانواده خودش انتقال دهد و دیگر قابل جمع کردن نیست یا فرض کنید در خانواده بازیکن شخص سالمند یا با ایمنی بدن ضعیف وجود داشته باشد و خدا ناکرده این انتقال منجر به فوت کسی شود آنوقت چطور می‌شود آن را جبران کرد؟ هرکسی دوست دارد فوتبال برقرار باشد. چه من مربی، چه بازیکن، چه هوادار و چه رسانه ولی اگر الان بازی‌ها شروع شود هیچکس سود نمی‌برد.

سرمربی تراکتور در مورد اینکه این تیم در شرایط خوبی قرار داشت که بازی‌ها تعطیل شد و به نوعی از این بابت متضرر شدند هم توضیح داد: بله شرایط در آن مقطع به گونه‌ای بود که برخی تیم‌ها از تعطیلی مسابقات سود بردند و برخی ضرر کردند. تیم ما و چند تیم دیگر مثل فولاد یا تیم‌های ته جدول مثل گل‌گهر و شاهین شرایط خوبی داشتند ولی الان که بازی‌ها شروع شود همه چیز از صفر شروع شده و دیگر کاری به شرایط قبل ندارد. من تاکید می‌کنم ما هیچ ابایی از بازی کردن نداریم ولی باید شرایطش فراهم باشد. همانطور که گفتم بحث 4 هفته تمرین دیگر مطرح نیست و استانداردش در این شرایط 8 هفته است ولی حداقل 6 هفته باید در نظر گرفته شود. خب در بهترین حالتش بخواهیم حساب کنیم اگر از عید فطر تمرینات شروع شود بعد از 6 هفته به نیمه تیرماه می‌رسیم که برفرض قرار است بازی‌ها شروع شود. اینجا هم بحث 9 هفته رقابت نیست چرا که وقتی تو هر 5 روز یکبار بازی برگزار می‌کنی دیگر نمی‌توانی وسطش جام حذفی بگذاری و 3-4 هفته برای جام حذفی می‌رود و یک هفته هم برای دیدار معوقه فولاد - استقلال باید در نظر گرفته شود این یعنی برای تیم‌های حاضر در جام حذفی 13-14 هفته زمان لازم است و ضمن اینکه بیشتر از 4 هفته نمی‌شود هر 5 روز یکبار بازی کرد و وسطش بازهم زمان ریکاوری لازم است و این یعنی یک زمان حدود 70-75 روزه برای بازی‌ها که از وسط تیر می‌رسد به پایان شهریور و شروع مهر. آن وقت تیمی که یک ماه قبل بدنسازی داشته می‌تواند دوباره به بدنسازی برود و یک ماه بعد از آن بازی کند؟ این را هم در نظر بگیرید که بازی‌های تیم ملی هم در آن مقطع هست و چه زمانی پیش فصل و تعطیلات نیم فصل را می‌خواهیم برگزار کنیم؟

الهامی در مورد اینکه در شرایط سختی هدایت تراکتور را پذیرفت و با توجه به اینکه اولین تجربه سرمربیگری‌اش است ریسک بزرگی از این بابت متحمل شد هم گفت: من این را به چشم یک ریسک نگاه نمی‌کردم و واقعاً‌ برایم یک افتخار بود و هست. تراکتور با احترام به همه همکارانم باید بگویم از همه مربیان ایرانی بزرگتر است و هر مربی‌ای آرزویش است که هدایت این تیم را بر عهده بگیرد چرا که یک تیم ریشه‌ای و قدیمی است و در زندگی و دل مردم آذربایجان ریشه زده و از بحث هواداری فراتر رفته است. اصلاً بحث ریسک نبود و افتخاری برای من بود. از زنوزی تشکر می‌کنم که به من لطف داشت و فرصت را در اختیارم گذاشت و از همه بازیکنان و هواداران ممنونم که پشتیبان تیم بودند و بازیکنان در رختکن حتی یک حاشیه کوچک هم ایجاد نکردند و شرایط به گونه‌ای پیشرفت که اگرچه به عنوان مربی موقت روی کار آمدم ولی اوضاع تغییر کرد و این همکاری طولانی‌تر شد. امیدوارم هرچه زودتر به شرایط عادی برگردیم و بتوانیم بازی کنیم و دل مردم آذربایجان را شاد کنیم.

وی در مورد اینکه کار تراکتور در فصل نوزدهم برای قهرمانی سخت شده و اینکه چقدر امیدوار است که بتواند فصل بعد اولین جام تراکتور در لیگ برتر را به هواداران هدیه دهد هم خاطر نشان کرد: من هم قبول دارم که کار ما سخت شده ولی نا امید نیستیم و جذابیت فوتبال به همین غیر قابل پیش بینی بودنش است. اگر به اتفاقات 5 هفته آخر فصل قبل نگاه کنید همین پرسپولیس امتیازات زیادی از دست داد و هنوز ما، استقلال و سپاهان شانس قهرمانی داریم هرچند شانس پرسپولیس بیشتر است و فاصله گرفته است. ضمن اینکه ما در جام حذفی هم شانس خوبی داریم. در کل تکرار می‌کنم بحث سلامتی مهم‌تر از فوتبال است. این را هم بگویم که متاسفانه شنیدم بعضی تیم‌ها در تهران تمرین کردند و این کار درستی نیست و ماهم زمین اختصاصی داریم و می‌توانیم تمرین کنیم ولی اخلاقی نیست و امیدوارم روزی که قرار است بازی‌ها شروع شود همه در شرایط یکسان باشند. در مورد فصل بعد هم باید بگویم قول دادن در مربیگری و فوتبال کار عقلانی و منطقی نیست ولی می‌توانم اینطور بگویم که آرزویم است اولین جام لیگ برتر تراکتور در زمان من به دست بیاید.

سرمربی تراکتور در مورد نقل و انتقالات باشگاه و اینکه آیا منتظر بمب ترکاندن این تیم در پنجره تابستانی باید باشیم یا نه هم گفت: در مورد نقل و انتقالات باید بگویم ما هنوز هیچ فعالیتی برای فصل بعد انجام ندادیم و تنها فعالیتی که داشتیم این است که به باشگاه اعلام کردم تمام بازیکنانم را برای فصل بعد می‌خواهم و لیست خروجی نداریم مگر اینکه کسی خودش بخواهد جدا شود و مطمئنم باشگاه می‌تواند تیم را حفظ کند. در مورد جذب بازیکن هم مساله ریخت و پاش‌های آنچنانی و اصطلاحاً‌ بمب ترکاندن مطرح نیست و همه بازیکنان ما خودشان بمب هستند. بازیکنان با تجربه‌ای داریم که در سطح بین المللی بازی می‌کنند و هرکدام یک جنتملن واقعی هستند و جوانانی که به خوبی از آنها الگو برداری می‌کنند. از زنوزی بابت تیم خوبی که جمع کرده است تشکر می‌کنم.

الهامی در پایان با اشاره به حکم مدیرعاملی سهرابی هم خاطرنشان کرد: این هم یکی از کارهای خوب آقای زنوزی بود که جای تقدیر دارد. آقای سهرابی از مدیران خوبی است که رابطه خوبی هم با هم داریم و یکی از چیزهایی که تراکتور به آن نیاز دارد ثبات در مدیریت است و از این بابت خیلی خوشحالم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز