خبرگزاری کار ایران

هدفم بیشتر استعدادیابى از کودکى و پرورش بازیکنان نونهالان است

نوید فریدى: ایران مهد بازیکن با استعداد است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۴۷۷

مربی سابق تیم‌هاى پایه استقلال این روزها در امارات مشغول مربیگری است.

به گزارش ایلنا، نوید فریدى مربی سابق تیم‌هاى پایه استقلال و موسس و مربى آکادمى النجمة الزرقاء امارات در خصوص شرایط تیم‌های پایه‌ای در این کشور حرف‌های جالبی بر زبان آورد.

شرایط حال حاضر در فوتبال امارات چگونه است؟  

اینجا هم مثل تمام دنیا فوتبال تعطیل شده و همه در خانه هستیم. از اوایل اسفند ماه اینجا همه باشگاه‌ها و آکادمی‌ها تعطیل شدند و فعلا هنوز خبرى از شروع تمرینات نیست. ما یک ماه کامل در قرنطینه خانگى بودیم و فقط هر سه روز یکبار یک نفر از هر خانواده اجازه داشت از خانه بمدت ٣ ساعت خارج شود. شاید جالب باشد بدانید نداشتن ماسک هم جریمه نقدى به مبلغ هزار درهم دارد. 

با توجه به سابقه‌اى که در آکادمى باشگاه استقلال دارید تفاوت بین آکادمی‌ها در چیست؟

اول از همه اگر در مورد بازیکن و استعداد بخواهم بگویم که ایران مهد استعداد و بازیکن خوب است. از سنین پایین فاصله بسیار است ولى از لحاظ امکانات و تجهیزات اینجا به نظرم به مراتب از آکادمی‌هاى ایران بهتر و بالاتر است. در استقلال ما سال گذشته صاحب ورزشگاه امام رضا شدیم و با همت مدیر عامل وقت توانستیم یک ورزشگاه خوب و با امکانات داشته باشیم، ولى سال‌هاى قبل آن در ورزشگاه‌هاى مختلف مثل ورزشگاه استقلال جنوب و مطهرى تمرین مى‌کردیم و از لحاظ امکانات زیر صفر بودیم. مشکل اینجاست ایران تمام زمین‌هاى تیم‌هاى پایه چمن مصنوعى هستند بخاطر کم هزینه بودن، که خود در تابستان مشکلات زیادى دارد، اما اینجا تمام تیم‌ها ورزشگاه اختصاصى دارند که تمام رده‌هاى سنى از رده ٨ سال به بالا هر کدام زمین اختصاصى جدا دارند.

* شرایط آکادمى النجمة الزرقاء که به تازگى تاسیس کردید چطور است و آیا در آنجا استعداد هم جذب کردید؟

خداراشکر اینجا هم مثل ایران، بازیکنان ایرانی با استعداد خیلى خوبی هستند که اگر با برنامه ریزى درست و پشتیبانى خوب این راه را ادامه دهند می‌توانند در آینده جزو بهترین‌هاى فوتبال در کشورهاى مختلف باشند. هدف من بیشتر استعدادیابى از کودکى و پرورش بازیکنان نونهالان است. ما در مسابقات در ماه فوریه موفق به کسب مقام نایب قهرمانى در مسابقات زیر 10 سال شدیم.

* با یک تیم بزرگسال هم قرارداد بستید؟

حدود ٣ ماه با تیم اتحاد کار کردم و قرار است این تیم با شروع تمرینات و مسابقات در لیگ دو امارات در فصل جدید شرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز