خبرگزاری کار ایران

​دبیر سابق فدراسیون بدنسازی به بهانه بازنشستگی پورعلی‌فرد مطرح کرد:

جایگاه فدراسیون بدنسازی نزول کرده/ جانشین پروری نکردند چون ترسیدند جایشان را بگیرند!

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۳۶۶

دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اقدام وزارت ورزش در رعایت قوانین استخدامی کشور و سعی در جوانگرایی در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جای تقدیر دارد.

به گزارش ایلنا، از چند هفته قبل نامه بازنشستگی ناصر پورعلی‌فرد، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام در رسانه‌ها منتشر شد؛ نامه ای به این مدیر قدیمی رشته بدنسازی فرصت داده بود تا پایان اردیبهشت‌ماه کناره گیری خود را اعلام کند. 

در حالی که به نظر می‌رسد به روزهای پایانی ریاست پورعلی‌فرد نزدیک می‌شویم و تا چند روز آینده احتمالا سرپرست جدیدی برای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تعیین می شود، منتقدان این فدراسیون به دنبال تغییرات گسترده در برنامه های آتی هستند.

کاوه درودی، دبیر سابق فدراسیون بدنسازی درباره شرایطی که جامعه پرورش‌اندام در آینده انتظارش را می‌کشند، گفت: فدراسیون پرورش اندام دارای سه کمیته زیر مجموعه یعنی مچ اندازی، پاورلیفتینگ و قویترین مردان است. در سال های اخیر سیاست فدراسیون این بوده که کمیته ها خودمختار عمل کنند و خودشان درآمدزایی داشته باشند. به هر حال یا یک فدراسیون باید مسئولیت کمیته‌های زیرمجموعه خود را برعهده بگیرد یا آن ها را جدا کند؛ مثل کاری که آقای میراسماعیلی در فدراسیون جودو کرد و بعد از حضورش چند کمیته را از این فدراسیون جدا کرد. البته در نظر داشته باشید دو کمیته این قابلیت را دارند که جایگاه فدراسیون را ارتقا دهند. پاورلیفتینگ و مچ‌اندازی حتی قابلیت راهیابی به IOC و وادا را هم دارند. با توجه به ارتباطات خوب رییس کمیته ملی المپیک ایران، حداقل این رشته ها می توانند در دوره های بعدی به بازی های آسیایی راه پیدا کنند. 

وی افزود: دومین مساله‌ای که باعث نزول جایگاه فدراسیون شد؛‌ حضور فدراسیون بدنسازی زیر نظر بخش معاونت همگانی وزارت ورزش بود، در حالی که این رشته به شدت در بخش قهرمانی فعالیت دارد. این یک اشکال خیلی بزرگ در یک دوره بود که مشکلات زیادی را برای قهرمانان به وجود آورد. فدراسیون باید فضایی را به وجود می‌آورد که قهرمانان بتوانند از نظر دیپلماتیک از کمک‌های کمیته ملی المپیک و بخش قهرمانی وزارت ورزش بهره ببرند. بزرگترین معضل هم در بخش ویزا است که دیدیم هادی چوپان 4 سال برای رسیدن به مسترالمپیا پشت خط ماند. چطور ورزشکاران والیبال و کشتی هر سال به آمریکا می‌روند، اما در پرورش اندام که اکثر مسابقاتش در آمریکا برگزار می‌شود، ورزشکاران با مشکلات ویزا مواجه هستند؟ 

دبیر سابق فدراسیون پرورش اندام همچنین عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد موازی‌کاری بین برخی از کمیته های فدراسیون بودیم. دیدیم که نتیجه موازی کاری دو کمیته فنی و داوران در مسابقات زنجان این بود که نیمی از داوران به حالت قهر مسابقات را ترک کردند. یا اینکه وقتی کمیته مربیان داریم، باید بر اساس ضوابط خاصی انتخاب مربیان تیم ملی را انجام دهد، اما سوال اینجاست که چرا باید آقای ایکس همیشه سرمربی تیم ملی باشد؟ متاسفانه جانشین پروری نکردیم و شاید می ترسیم که جایگاهمان را بگیرند! 5 سال است که در اعزام‌های تیم ملی پرورش اندام همیشه همراهان یکسان هستند. آیا یک رییس هیات نمی‌تواند سرپرست تیم ملی باشد؟ این جایگاه‌ها گویا فقط برای برخی افراد خاص است. در کل چه در راس کمیته و چه در بخش های دیگر باید شایسته سالاری صورت بگیرد، نه اینکه افراد با رابطه سمت داشته باشند. 

درودی ادامه داد: یکی از رسالت های فدراسیون بدنسازی، تربیت مربی بدنساز برای سایر رشته هاست. قطعا مربیان بدنساز در رشته های مثل فوتبال و والیبال درآمد خوبی دارند، اما مربی ما در باشگاه هیچ وقت به آن درآمد نمی رسد. فدراسیون می تواند با یک تعامل خوب با وزارت ورزش مربیان بدنساز در همه رشته ها را زیر نظر خودش داشته باشد. شاید فدراسیون از نظر آماری بگوید فلان تعداد دوره آموزشی برگزار کردیم، اما من که در این جامعه هستم، می فهمم که در آموزش ضعف های بزرگی داریم. در کمیته قویترین مردان 13 سال است که هیچ دوره مربیگری برگزار نشده. به نظر می‌رسد فقط فدراسیون به بحث درآمدزایی نگاه می کند. البته درآمدزایی هم بد نیست، اما اینکه افراد را با یک مدرک مربیگری وارد جامعه کار کنیم، نتیجه اش همین می شود که در وضعیتی مثل الان که به خاطر کرونا باشگاهها تعطیل شده، مربیان درسراسر کشوربیکار هستند. به خاطر این است که از نظر آیین نامه ای شغلی برای مربیان تعریف نکردیم و 99 درصد آن ها به صورت درصدی کار می کنند. من مربی ای می شناسم که به خاطر نداشتن درآمد در ماههای اخیر نگهبان یک کارگاه ساختمانی شده.

وی با اشاره به عدم فعالیت فدراسیون در بخش بانوان گفت: در سال‌های اخیر فدراسیون برای بانوان هیچ نقشه راه و تدبیری نداشته. در رشته‌های مچ اندازی و پاورلیفتینگ که از نظر پوشش مشکلی برای برگزاری رقابت‌های آن در بخش بانوان نیست و حتی برخی اعزام ها به صورت قانونی هم صورت گرفته، چرا باید بدون برنامه باشیم؟ همین اتفاقات باعث شده تا برخی از همین بانوان ورزشکار سر از فضای مجازی دربیاورند و در نهایت بشنویم که پلیس پیج های آن ها را ببندد. با یک برنامه ریزی دقیق در بخش بانوان می توانیم مسابقات قهرمانی کشور را برای آن ها برگزار کنیم. 

درودی در پایان با اشاره به تغییرات پیش روی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: جا دارد از وزیر ورزش که با رعایت قوانین استخدامی کشور سعی در جوانگرایی در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دارد، تشکر کنم. امیدوارم در انتخاب سرپرست فدراسیون دقت صورت بگیرد چون سرپرست فدراسیون و البته در نهایت رییس بعدی باید مورد وثوق شخص وزیر باشد، محبوبیت خوبی در جامعه پرورش اندام داشته باشد و ارتباطات سیاسی قدرتمندی هم داشته باشد. رییس بعدی که امیدوارم جوان باشد، باید در ارتباطات بین المللی هم خیلی قوی تر عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز