خبرگزاری کار ایران

گل‌محمدی: زندگی آپارتمانی در ایام قرنطینه نیازهای بچه‌ها را رفع نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۹۰

مدیرکل ورزش و جوانان وزارت ورزش استان تهران گفت: زندگی آپارتمانی جوابگوی نیازهای جسمی بچه‌های ما در شرایطی که مجبورند در خانه بمانند نیست، حتی انجام حرکات ورزشی در خانه نیز به شکل کامل نمی‌تواند نیازهای آنها را رفع کند.

به گزارش ایلنا، مدیرکل ورزش و جوانان وزارت ورزش استان تهران در مجله علمی و خبری «روزنه» رادیو گفت‌وگو در خصوص ورزش در ایام قرنطینه عنوان کرد: در درجه اول کنترل خشم یکی از مهمترین فاکتورهای ضروری توجه ما به جسم خودمان است و یکی از عواملی است که تحت هر شرایطی باید آن را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: کنار آمدن با شرایط جدید هنری است که باید در خودمان تقویت کنیم چون خشم موجب تشدید استرس و کاهش سیستم دفاعی بدن می‌شود. می‌توانیم با ورزش در خانه و پر کردن اوقات، خشم را کنترل کنیم؛ تنظیم زندگی ما با ویروس کرونا یک نوع هنر است که همه باید این تمرین را انجام دهیم.

گل محمدی خاطرنشان کرد: ضرورت ندارد که تمام وقت در منزل باشیم. ما می‌توانیم هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و هم اوقات فراغت خودمان را در خانه با کتاب، فیلم دیدن و انجام حرکات ورزشی پر کنیم و به نحوی شکلی را دنبال کنیم که این ماندن در خانه خیلی محسوس نباشد.

او تاکید کرد: بپذیریم که این ویروس حداقل در طی یک سال آینده بخشی از زندگی ما خواهد بود.

گل محمدی در رادیو گفت‌وگو درباره کودکان و نوجوانانی که به خاطر تعطیلی ورزشگاه‌ها در آپارتمان‌ها تحرک بدنی ندارند، گفت: یکی از مشکلات ما برای زندگی شهری که بارها تکرار کردیم همین موضوع است. در این برنامه‌ها متوجه می‌شویم آنچه که برای زندگی شهری در نظر گرفتیم چقدر برای بچه‌ها مشکل‌زا است. زندگی آپارتمانی جوابگوی نیازهای جسمی بچه‌های ما در شرایطی که مجبورند در خانه بمانند نیست، حتی انجام حرکات ورزشی در خانه نیز به شکل کامل نمی‌تواند نیازهای آنها را بپوشاند به همین دلیل ما باید همگی رعایت کنیم تا این ویروس از بین برود در غیر اینصورت بچه‌ها آسیب‌های جدی جسمی و روحی می‌بینند.

مدیرکل ورزش و جوانان وزارت ورزش استان تهران یادآور شد: فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است اگر به درستی از آن استفاده شود مثل یک تیغ جراحی است و اگر بد استفاده شود کاردی در دست فردی ناشی است. این روزها افراد سودجو در فضای مجازی با اعلام اینکه یک حرکت ورزشی را به صورت آنلاین آموزش می‌دهند مشغول سودجویی و سوء استفاده از افراد هستند. توصیه می‌کنم مردم حتما از طریق برنامه‌های مجازی فدراسیون های ورزشی آموزش‌ها را دنبال کنند.

او در پایان بیان کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی که نماینده وزارت ورزش در ستاد ملی کروناست با همکاری بعضی از فدراسیون‌ها نسبت به تهیه فیلم‌های آموزشی اقدام کرده است و در سایت‌های آنها قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز