خبرگزاری کار ایران

اوکاچا حمزاوی در گفت و گو با ایلنا:

لیگ نباید ادامه پیدا کند زیرا جان انسان‌ها از فوتبال مهم‌تر است/ فدراسیون باید تشخیص دهد که قهرمان را معرفی کند یا نه/ در انتظار کسب جام با تراکتور هستم/ مسعود شجاعی بهترین بازیکن ایران است

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۳۸

مهاجم الجزایری تراکتور عقیده دارد لیگ برتر باید در این مقطع به پایان برسد و تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت قهرمانی هم بر عهده فدراسیون است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتور در دو فصل اخیر بازیکنان خارجی زیادی به خدمت گرفته که برخی از آنها عملکرد خوبی داشتند و برخی هم نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند. آخرین بازیکنی که جذب تراکتور شده اوکاچا حمزاوی، مهاجم الجزایری است که در دوران کوتاه حضورش در این تیم عملکرد خوبی داشت و موفق به گلزنی هم شد. با او در مورد دوران دوری از فوتبال و دلایل پیوستنش به تراکتور صحبت کردیم. گفتگوی او با ایلنا را می‌خوانید:

 

* در ابتدا از دلایل حضورت در فوتبال ایران و انتخاب تیم تراکتور بگو. چه شد که چنین تصمیمی گرفتی؟

بعد از یک مدت دوری از فوتبال قصد داشتم به میادین برگردم و مدیر برنامه‌های پرتغالی من (ژرژ مندس) از پیشنهادی از ایران خبر داد که برایم خیلی خوشحال کننده بود. من نام باشگاه تراکتور را در اینترنت جستجو کردم و دیدم یک باشگاه با قدمت ایرانی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است که برای قهرمانی می‌جنگد و استادیوم خیلی خوبی هم دارد. در حقیقت یک فرصت و چالش ویژه برای من بود و از امضای قرارداد با این باشگاه خوشحال شدم.

 

* قبل از این هم نام تو در رسانه‌های ایرانی به عنوان گزینه سایر باشگاه‌ها مطرح شده بود. آیا واقعاً پیش از آمدن به تراکتور پیشنهادی از فوتبال ایران داشتی؟

بله. یک تماس در تابستان از سمت فوتبال ایران با من بر قرار شد. نام باشگاه‌ را به خاطر نمی‌آورم چرا که از همان اول آن را رد کردم. در آن مقطع قصدی برای حضور در فوتبال ایران نداشتم.

لیگ نباید ادامه پیدا کند زیرا جان انسان‌ها از فوتبال مهم‌تر است/ فدراسیون باید تشخیص دهد که قهرمان را معرفی کند یا نه/ در انتظار کسب جام با تراکتور هستم/  مسعود شجاعی بهترین بازیکن ایران است

* معمولاً بازیکنان در یک کشور جدید و یک تیم جدید نیاز به زمان دارند تا بازی خوب خودشان را به نمایش بگذارند ولی تو از همان اول خوب ظاهر شدی و در بازی دومت مقابل ذوب آهن هم موفق به گلزنی شدی. چه شد که خیلی زود توانستی خودت را در ترکیب تراکتور ثابت کنی؟

بله درست است. فکر می‌کنم دلیلش این است که در اینجا احساس راحتی می‌کردم و با من به شکل یک غریبه رفتار نشد. همه بازیکنان و هم تیمی‌هایم به من کمک کردند تا خیلی زود با آنها هماهنگ شده و در ترکیب بتوانم بازی ایده‌آل خودم را به نمایش بگذارم. فکر می‌کنم اگر رقابت‌های فصل ادامه داشت این وضع بهتر هم می‌شد و بازی به بازی به همراه تیم جلو می‌رفتم و نتایج خوبی در پیش داشتیم و خودم هم بهتر می‌شدم.

 

* بازیکنان خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات به کشور خود برگشتند ولی تو تا مدت زیادی در تبریز ماندی و نتوانستی خارج شوی. این برایت آزار دهنده نبود؟

مشکلاتی برای خروج از ایران داشتم ولی در نهایت توانستم با یک هواپیما به الجزایر سفر کنم و در حال حاضر در کشور خودم هستم.

 

* از زندگی در تبریز برایمان بگو. حتما در این مدت متوجه شدی که فوتبال و تراکتور برای مردم این شهر اهمیت زیادی دارد و بخش مهمی از زندگی آنها محسوب می‌شود.

تجربه خیلی خوبی است. به خوبی می‌دانم که در تبریز جوان و پیر تیم را دوست دارند و خیلی به فوتبال نزدیک هستند. من مطمئن هستم که اگر آنها یک قهرمانی کسب کنند اتفاق ویژه‌ای رخ خواهد داد. برایم جالب است ببینم در روز قهرمانی تراکتور آنها چه کاری انجام می‌دهند.

 

* قبل از آمدن به ایران چه شناختی از فوتبال ما داشتی؟ کدام بازیکن را می‌شناختی و اینکه بازی‌های تیم ملی ما را دیده بودی؟

من شناخت زیادی از فوتبال ایران نداشتم و تنها بازیکن ایرانی که می‌شناختم یک دروازه‌بان به نام امیر (عابدزاده) بود که در پرتغال بازی می‌کرد. ما در تمرینات در باشگاه بدنسازی کنار هم بودیم و چند باری او را دیدم و اینکه بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی را دنبال می‌کردم و خیلی عالی بود. مردم الجزایر در جام جهانی طرفدار فوتبال ایران بودند.

 

* صحبت از شروع دوباره مسابقات لیگ است. بعضی‌ها عقیده دارند شروع دوباره رقابت‌ها در این شرایط تصمیم درستی نیست. به نظر تو بهتر است لیگ در این نقطه به پایان برسد یا بازی‌ها ادامه پیدا کند؟

به نظرم بهتر است بازی‌ها ادامه پیدا نکند و تمام شود زیرا مردم در این مرحله در حال مبارزه با بیماری و ویروس کرونا هستند و شروع دوباره مسابقات فوتبال یک خطر جدی در این مورد محسوب می‌شود. زندگی انسان‌ها مهم‌تر از بازی فوتبال است. این رقابت‌ها و قهرمانی‌ها بعد از این هم پیش می‌آید.

 

* اگر بنا بر تعطیلی لیگ باشد بحثی که پیش می‌آید تکلیف قهرمانِ لیگ است. برخی می‌گویند مثل لیگ هلند باید فصل را بدون معرفی قهرمانی به پایان رساند و عده‌ای هم با مثال زدن از لیگ فرانسه عقیده دارند تیم صدرنشین باید قهرمان معرفی شود. با توجه به اختلاف 10 امتیازی پرسپولیس فکر می‌کنی تصمیم درست چیست؟

این چیزی نیست که بخواهم در موردش صحبت کنم چرا که در محدوده اختیارات و وظایف من نیست و من در فدراسیون فوتبال مسئولیت ندارم. این تصمیمی است که فدراسیون فوتبال و مسئولان برگزاری لیگ باید نسبت به آن تصمیم‌گیری کنند.

لیگ نباید ادامه پیدا کند زیرا جان انسان‌ها از فوتبال مهم‌تر است/ فدراسیون باید تشخیص دهد که قهرمان را معرفی کند یا نه/ در انتظار کسب جام با تراکتور هستم/  مسعود شجاعی بهترین بازیکن ایران است

* همکاری با ساکت الهامی، سرمربی تراکتور چطور است؟

همه چیز خوب و طبیعی است. مربی ما شخص محترمی است و همه بازیکنان او را بسیار دوست دارند. من این افتخار را دارم که با او همکاری داشته باشم و کسی است که مربیگری را خیلی دوست دارد و به کارش عشق می‌ورزد.

لیگ نباید ادامه پیدا کند زیرا جان انسان‌ها از فوتبال مهم‌تر است/ فدراسیون باید تشخیص دهد که قهرمان را معرفی کند یا نه/ در انتظار کسب جام با تراکتور هستم/  مسعود شجاعی بهترین بازیکن ایران است

* در تیم با کدام بازیکنان صمیمی‌تر هستی؟

مسعود شجاعی که به زبان اسپانیایی مسلط است و بعد از آنها رضا اسدی، مهدی تیکدری، میثم تیموری، میلاد فخرالدینی و رشید مظاهری.

 

* و سوال آخر. بهترین بازیکن جهان و بهترین بازیکن ایران از نظر تو؟

مسی و رونالدو بهترین‌های جهان هستند و سخت است بین آنها یک نفر را انتخاب کرد و در ایران هم مسعود (شجاعی) بهترین بازیکن است.

 

* ممنون از اینکه وقتت را به خبرگزاری ایلنا اختصاص دادی. صحبتی در پایان نداری؟

از شما متشکرم و امیدوارم این دوران هرچه زودتر تمام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز