خبرگزاری کار ایران

برگه فسخ رو امضا کن تا پاسپورتت رو پس بگیری

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۱۸

روز گذشته زنوزی مالک باشگاه ماشین سازی تبریز در خصوص پرونده بازیکن اسکاتلندی ماشین سازی به هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل این تیم تاخت.

به گزارش ایلنا، روز گذشته خبری منتشر شد که مطابق آن بیان شده است که بازیکن اسکاتلندی سابق باشگاه ماشین‌سازی، توانسته است با دلیل و مدارک اثبات نماید که امضای برگه فسخ قرارداد، بر وی تحمیل شده و از طرف مقامات باشگاه به او گفته شده که برگه فسخ را امضا کند، تا پاسپورت وی به او برگشت شود. فیفا در نهایت در بررسی‌های خود برای صدور رای، این برگه فسخ امضا شده توسط بازیکن را غیر معتبر تلقی کرده است.

حال، مسئله پیش رو این است که با انجام چنین عمل غیراخلاقی از طرف مقامات باشگاه ایرانی و احراز آن توسط اتاق حل اختلاف فیفا، آیا این موضوع نیاز به پیگیری از طرف فدراسیون فوتبال دارد؟

باید در نظر داشت به وضوح انجام چنین اقداماتی اثرات منفی بسیاری برای فوتبال ایران داشته و در صورت عدم رسیدگی به تخلف، این اقدامات میتواند تکرار شده و منجر به آن شود که این تصور ایجاد گردد که چنین عملی از طرف باشگاه‌های ایرانی تبدیل به یک رویه شده است.

اثرات منفی این موضوع از جنبه‌های مختلف، برای همه مشخص است. برای مثال، برای بنده به عنوان فعال حوزه حقوق ورزش، واضح است که در صورت ادامه داشتن چنین موضوعاتی، قضات رسیدگی کننده به پرونده‌ باشگاه‌های ایرانی، بیش از پیش ذهنیت منفی نسبت به باشگاه پیدا کرده و پذیرش دفاعیات رفته رفته، سخت‌تر میشود. این موضوع را هم باید در نظر گرفت که انجام چنین اقداماتی به حدی نادر و عجیب است، که متاسفانه، احتمالا محتوای این آرا مورد توجه وکلای ورزشی جهان قرار گرفته و در کتاب‌های بین المللی حقوق ورزش و به خصوص حقوق فوتبال، ثبت خواهد شد!

نگارنده معتقد است برای جلوگیری از انجام چنین اقداماتی، نهادهای قضایی فدراسیون فوتبال ایران بایستی ورود کرده و مطابق قوانین و مقررات، به تخلفات رسیدگی کنند، تا نتیجتاً، در آینده، شاهد چنین اقداماتی از طرف باشگاه‌های ایرانی نباشیم.

 

یادداشت:  امیر ارسلان اسکندری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز