خبرگزاری کار ایران

سهرابی: سازمان لیگ هم دستور دهد، مالک بگویند نه، شرکت نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۹۵۰

مصاحبه سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور با واکنش‌های زیادی همراه بود.

به گزارش ایلنا، میر معصوم سهرابی می‌گوید متوجه نمی‌شود چرا یک سری اصرار به ادامه  لیگ برتر دارند. متولیان امر و آن ارگان و اشخاصی که به ادامه لیگ نوزدهم اصرار می‌ورزند، آیا می‌دانند که حتی اگر خدایی نکرده، یک بازیکن لیگ به این ویروس کرونا مبتلا شود، چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد؟ 

مصاحبه شما در خصوص تعطیلی لیگ با واکنش‌هایی همراه بود چون یک سری عقیده دارند بعضی کشورهای اروپایی درصدد ادامه لیگشان هستند!

ببینید من حرف بی‌ربطی نزدم من گفتم جان انسان‌ها بسیار مهم‌تر از همه‌چیز است و در اولویت نخست ارزش‌های انسانی قرار دارد و حتی کمیته پزشکی فیفا نیز اخیراً اعلام کرده که هیچ‌چیز به‌اندازه جان انسان‌ها مهم نیست و فدراسیون‌ها نباید عجله‌ای برای شروع تمرینات و ادامه‌ مسابقات داشته باشند. حالا کجای این حرف ایراد دارد ؟

حرف شما بی‌ربط نیست اما وقتی کشوری مثل آلمان تمرینات را شروع کردچرا ایران این کار را نکند ؟

آلمان با ایران خیلی فرق می‌کند. شما نمی‌توانید تجهیزات ورزشگاه‌های آلمان را با ایران مقایسه کنید. در ضمن تمرینات آن‌ها با پروتکل شدید بهداشتی برگزار می‌شود. البته تا آنجا که من می‌دانم رسمی شروع نکردند و اگر هم شده مطمنا با شرایط  خاص بهداشتی است. شما امکانات و تجهیزات آلمانی‌ها را در نظر بگیرید بعد لیگ ایران را با آنجا مقایسه کنید.

 شما دربخشی از صحبت‌هایتان اشاره به این داشتید که اگر فوتبالیست کرونا بگیرد دیگر بعد بهبودی فوتبالیست نمی‌شود اما در اروپا بودند بازیکنانی که کرونا گرفتند والان هم دارند تمرین می‌کنند و مشکلی ندارند مثل دیبالا ؟

من از خودم حرف نزدم من بر اساس صحبت کمیته پزشکی فیفا حرف زدم. ببینید بیشتر بازیکنان و ورزشکاران، با استناد به نظر کارشناسی شده کمیته پزشکی فیفا، بر این عقیده‌اند که درصورتی‌که به کرونا مبتلا شوند، عمر فوتبالی‌شان به پایان خواهد رسید و دیگر قادر به ادامه‌ ورزش حرفه‌ای نخواهند بود. این بزرگ‌ترین ضربه را به فوتبال حرفه‌ای آن شخص و سرمایه‌های فوتبال کشور خواهد زد. اما در مورد دیبالا هم باید بگویم او مبتلابه کرونا نشد بلکه گفته شد او علائم کرونا دارد و بعد هم قرنطینه شد تا مبتلا نشود و درنهایت هم خوب شد.   باید این را در نظر بگیریم که شرایط فوتبال حرفه‌ای با سایر مشاغل متفاوت است چراکه فوتبال، شغل بازیکنان و منبع درآمد آن‌هاست. درصورتی‌که فوتبالیستی دچار مشکلی شود، عمر ورزشی‌اش به پایان می‌رسد و دیگر قادر به بازگشت به فوتبال حرفه‌ای و شغلش نخواهد بود.

فرانسه لیگ را تعطیل کرد ولی درعین‌حال تیم قهرمان و سقوط‌کننده راهم مشخص کرد حالا با توجه به اینکه شما اصرار به تعطیلی لیگ دارید ارگ قهرمان را بر اساس جدول مشخص کنند مشکلی ندارید و یا حتی تیم‌های سقوط‌کننده را ؟

شما چرا لیگ هلند را مثل نمی‌زنید که بدون اعلام قهرمان مشخص کردند. لذا برای همین باید بگویم هر کشوری بر اساس قوانین و تصمیمات فدراسیون خودش تصمیم می‌گیرد. فدراسیون اگر خواست در صورت تعطیل کردن لیگ قهرمان را مشخص کند باید این مسئله را به هیات رئیسه ببرد و بعد بر اساس آئین‌نامه فیفا و نیز آئین‌نامه داخلی و نیز نظر کارشناسان تصمیم نهایی را بگیرند و آن موقع قهرمان را مشخص کنند یا اینکه بدون اعلام قهرمان لیگ را تمام‌شده اعلام کنند.

اما بازهم نگفتید در صورت تعطیلی لیگ قهرمان مشخص شود یا نه؟

ببینید من نمی‌توانم بگویم قهرمان اعلام شود یا نه چون من تصمیم‌گیرنده نیستم. من اگر هم می‌گویم لیگ تعطیل شود نظر شخصی خودم است.

الآن وضعیت بازیکنان تراکتور چگونه است اگر اعلام شود 3 هفته دیگر  لیگ شروع شود می‌توانید آماده شوید ؟

از همان روز اولی که ستاد مقابله با کرونا، انجام تمرینات ورزشی را پرخطر اعلام کرد، تصمیم به تعطیلی تمریناتمان گرفتیم و تاکنون تمرینات تیممان تعطیل بوده و بازیکنانمان به انجام تمرینات انفرادی می‌پردازند. مربی بدن‌ساز تیم، هرروز به‌طور مرتب برنامه‌ای را برای تمرین در منزل در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا سطح آمادگی آنان حفظ شود تا در ادامه فوتبالشان دچار مشکل نشوند؛ هرچند با توجه به تعطیلی نزدیک به دوماهه‌  تمریناتمان، مطمئناً نیاز زیادی برای آماده‌سازی مجدد بدن بازیکنان است تا به شرایط مطلوب سابق برگردند.

اما این شرایط برای تمام تیم‌ها یکسان است ؟

قبول دارم یکسان است و برای همین می‌گویم که برای همه ضرر دارد. شما فقط به لیگ برتر نگاه نکنید اگر قرار به ادامه برگزاری لیگ برتر باشد باید لیگ یک و لیگ دسته دوم و سوم هم برگزار شود چون تیم‌های اول باید به رده‌بالاتر صعود کنند و نیز همین‌طور چند تیم سقوط کنند و این جامعه آماری بالایی را در برمی‌گیرد و بسیار خطرناک خواهد بود. شما باید تیم‌های پایه را هم در نظر بگیرد برای همین می‌گویم تعطیل شدن فوتبال به نفع همه است.

 الآن تنها بحث لیگ برتر ایران نیست. AFC    می‌خواهد از مردادماه لیگ قهرمان را شروع کند برای همینتیم‌ای ایران حاضر در این رقابت‌ها باید چه کنند بازهم تمرین نکنند چون عمر فوتبالی یک فوتبالیست درخطر می‌افتد ؟

AFC  قرارنیست مثل روال قبل مسابقات را شروع کند بلکه آن‌ها در نظر دارند در یک کشور مثل قطر یا امارت که کشور گرمی هستند به‌صورت متمرکز برگزار کند.برای همین مشکلی نخواهد بود.

منظور من به تمرینات تیم‌هایی چون پرسپولیس ، سپاهان و شهر خودرو و استقلال بود ؟ نمی‌شود که این تیم‌ها بدون تمرین به مسابقات بروند ؟

خب داستان 4 تیم با کل لیگ فرق می‌کند . آن‌ها تهران و اصفهان و یا هرجایی تمرین می‌کنند و برای مسابقات به کشور دیگر می‌روند.

اگر ستاد مقابله با کرونا تائید کند که تمرینات را شروع کنید و مشکلی نیست و بعد هم لیگ ادامه پیدا کند بازهم شما در لیگ شرکت نمی‌کنید ؟

من به‌تنهایی تصمیمی گیرنده نیستم. اگر تصمیم به شروع لیگ گرفته شود ما باید این موضوع را در هیات مدیره باشگاه مطرح کنیم و نیز نظر نهایی را مالک باشگاه خواهد داد.

یعنی احتمال این وجود دارد که شرکت نکنید ؟

هر احتمالی وجود دارد. ما نمی‌توانیم به بازیکنان  را مجبور کنیم که در لیگ بازی کنند. شاید آن‌ها بگویند حفظ جانشان مهم‌تر است. برای همین شاید مالک باشگاه بگوید که شرکت نکنیم و ماهم شرکت نمی‌کنید.

عدم شرکت در مسابقات عواقب خوبی نخواهد داشت حاضرید همه تبعات آن را بپذیرید ؟

مالک باشگاه تصمیم می‌گیرد من نمی‌توانم در این خصوص حرف بزنم. فقط می‌توانم بگویم احتمال دارد ما لیگ را ادامه ندهیم. 13 باشگاه نامه زدند که تعطیل کنید نمی‌دانم چرا برخی‌ها مصرانه به دنبال شروع تمرینات و پیگیری مسابقات هستند و به این موضوع پافشاری می‌کنند. لیگ برتر ایران از المپیک که مهم‌تر نیست  که یک سال آن را عقب انداختند.

اما المپیک که شروع نشده بود و یا در میانه مسابقات نبود  برای همین دیرتر شروع شود مهم نیست اما لیگ نصفه‌نیمه باقی می‌ماند ؟

فرقی نمی‌کند مهم به شروع شدن و یا میانه بازی‌ها نیست بلکه  مهم جان انسان‌ها است که بسیار مهم‌تر از همه‌چیز است و در اولویت نخست ارزش‌های انسانی قرار دارد. کمیته پزشکی فیفا نیز اخیراً اعلام کرده که هیچ‌چیز به‌اندازه جان انسان‌ها مهم نیست و فدراسیون‌ها نباید عجله‌ای برای شروع تمرینات و ادامه‌ مسابقات داشته باشند. این نکته‌ای است که مطمئناً به‌طور کامل کارشناسی شده و قابل استناد است. حتی بسیاری از لیگ‌های معتبر در سرتاسر جهان، در حال تعطیل کردن و نیمه‌تمام گذاشتن لیگ امسال کشورهایشان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز