خبرگزاری کار ایران

بررسی دلایل ۱۳ مخالف و ۳ موافق ادامه لیگ؛

منفعت طلبی با اسم رمز سلامتی مردم/ لیگ برتر را تعطیل کنید!

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۱۲۵

جنگ بین موافقان و مخالفان پایان رقابت‌های لیگ برتر با دلایلی غیر از آنچه ادعا می‌شود صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها با کاهش سرعت شیوع بیماری کرونا و از سر گیری تعداد زیادی از فعالیت‌های مختلفی که برای مدتی تعطیل شده بودند، بحث بر سر شروع سایر فعالیت‌هایی که درصد خطر بالاتری دارند هم شکل گرفته و مسابقات ورزشی خصوصاً لیگ برتر فوتبال در صدر این مباحث قرار دارد.

ماجرای 9 هفته باقی مانده از لیگ برتر و مشخص شدن تکلیف مسائلی از قبیل قهرمانی، سهمیه لیگ قهرمانان و دو تیم سقوط کننده معماهای حل نشده‌ای هستند که قرار است تکلیفشان در این 9 هفته مشخص شود و اگر لیگ ادامه پیدا نکند مشخص نیست چه تصمیمی باید در این خصوص گرفته شود و دغدغه جدی مسئولان فدراسیون هم در حال حاضر همین موضوع است. با این وجود در خبرها آمده که 13 باشگاه خواهان لغو ادامه رقابت‌ها هستند و تنها 3 باشگاه چنین نظری ندارند که پرسپولیس، صنعت نفت و فولاد هستند. موضع مخالفان ادامه لیگ، بحث خطراتی است که عوامل درگیر بازی را تهدید می‌کند و موافقان ادامه لیگ هم بحث شور و نشاط اجتماعی مخاطبان جدی فوتبال را مطرح می‌کنند ولی پر واضح است که این‌ها بهانه و وسیله قرار دادن مردم است و هر باشگاهی به اقتضای شرایط و منافع خودش در این خصوص موضع‌گیری کرده که به بررسی آن پرداخته‌ایم:

 

پرسپولیس و سودای پوکر قهرمانی

چیزی برای پرسپولیس شیرین‌تر از قهرمانی برای چهارمین بار پیاپی نیست و سرخپوشان با کسب این عنوان یک دوره ماندگار تاریخی برای خودشان ثبت کرده و رکورد 3 قهرمانی پیاپی سپاهان را هم می‌شکنند و بعید است تا سال‌ها کسی بتواند این شرایط را تکرار کند. سرخپوشان در شرایطی که به نظر می‌رسید کار سختی برای قهرمانی داشته باشند و با انواع مشکلات ریز و درشت روبرو بودند اتفاقات هفته‌های اخیر و پیش از تعطیلی رقابت‌ها کاملاً به سود آنها تمام شد. 3 امتیاز بی دردسر در بازی مستقیم با سپاهان و استراحتی که به برتری‌شان در بازی با شهر خوردو کمک کرد یک فاصله امن در صدر جدول برایشان ایجاد کرده که قهرمانی‌شان را تقریباً مسجل کرده است. طبیعی است هر باشگاه دیگری هم جای پرسپولیس بود در این شرایط و در یک قدمی رسیدن به جام موافق تعطیلی مسابقات نیست.

 

مدعیان شکست خورده

استقلال، سپاهان و تراکتور سه قطب و مدعی دیگر لیگ برتر هستند که ابتدای فصل عزمشان برای قطع کردن نوار قهرمانی‌های پرسپولیس جزم بود و تا مقطعی هم در این هدف موفق بوده و هر کدام چند هفته صدرنشینی در لیگ نوزدهم را تجربه کرده ولی 9 هفته مانده به پایان فصل فاصله‌ای 8 تا 10 امتیازی (با توجه به دیدار برگزار نشده استقلال - فولاد) با صدر جدول دارند و عملاً قهرمانی را از دست رفته می‌بینند. مهم‌ترین دغدغه این 3 باشگاه در حال حاضر کسب سهمیه است که در حال حاضر هم آن را در اختیار دارند و اینکه در کوس تعطیلی لیگ می‌دمند طبیعی است و بر اساس منافعشان اقدام کرده‌اند.

 

مورد عجیب شهر خودرو

یکی از باشگاه‌هایی که باید به شدت دنبال ادامه رقابت‌ها باشد شهرخودرو است چرا که نزدیک‌ترین تیم به اضافه شدن به جمع 4 تیم بالای جدول و کسب سهمیه است و اگر جدول در همین نقطه لحاظ شود دستشان از رقابت‌های آسیایی فصل بعد کوتاه خواهد ماند ولی چرا آنها رای به ادامه لیگ ندادند؟ ماجرای شهر خودرو دعوای مالی‌شان با پرسپولیس است که بعد از جابجایی یحیی گل‌محمدی به جنگ میان آنها بدل شده و یک دشمنی شکل داده که باشگاه مشهدی به همین دلیل به دنبال نرسیدن سرخپوشان تهرانی به هدفشان است.

 

صنعت نفت و فولاد

بعد از شهر خودرو شانس‌های اصلی کسب سهیمه هستند و اینکه نامشان در بین مخالفان تعطیلی لیگ باشد طبیعی است. با وجود اینکه فولاد و صنعت نفت مخالفت خود را با تعطیلی لیگ اعلام نکرده و اسمشان در بین 13 تیم دیگر نیست. با این وجود مدیرعامل فولاد اعلام کرد آنها هم با تعطیلی لیگ موافق هستند و صنعت نفت هم رای ممتنع داده است.

 

7 باشگاه دیگر

نفت‌ مسجدسلیمان، ماشین‌سازی‌تبریز، نساجی مازندران، ذوب آهن، پارس جنوبی جم، گل گهرسیرجان، سایپا تیم‌هایی هستند که از طرفی شانس چندانی برای کسب سهمیه ندارند و به جز گل‌گهر و سایپا هم خطر چندانی برای سقوط احساس نمی‌کنند. ماجرای تیم‌هایی که ادامه لیگ تاثیری در سرنوشتشان ندارد هم جالب توجه است. به هر جهت اکثر تیم‌ها دچار مشکلات مالی هستند و هزینه برگزاری رقابت‌ها و سفر‌ها و اردوها و گرفتن هتل و... باری روی دوششان است. از طرفی آنها به بهانه نیمه کاره ماندن لیگ امیدوار هستند که بخشی از دستمزد بازیکنان و کادرفنی کسر شود و باری از دوش مشکلات مالی‌شان برداشته می‌شود. گل‌گهر و سایپا هم خطر سقوط را احساس می‌کنند و برای موضع احتمالی‌شان مزید بر علت است.

 

شاهین و پیکان؛ می‌خواهم زنده بمانم

دو تیم انتهای جدول که گزینه‌های اصلی سقوط هستند در صورت تعطیلی لیگ و با 18 تیمی شدن احتمالی فصل بعد از این خطر جدی رهایی پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز