خبرگزاری کار ایران

شیری: مطمئنم که لیگ ادامه پیدا می‌کند و قهرمان می‌شویم/ برگزاری لیگ قهرمانان در قطر یا امارات اجحاف در حق ماست

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۱۵

مدافع راست پرسپولیس در مورد شرایط خودش و ادامه لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی شیری مدافع سرعتی و بی‌حاشیه پرسپولیس حتی در دورانی که کرونا همه فعالیت‌های فوتبالی را به تعطیلی کشانده، یک لحظه هم آرام و قرار نداشته است. انگیزه قهرمانی و تاریخ‌سازی موجب شده تا مدافع پرسپولیس از جاه‌طلبی‌های بزرگ خودش و تیمش در آغاز مجدد شروع لیگ نوزدهم حرف بزند. شیری که در اواخر سال قبل با ما صحبت کرده بود در مصاحبه اختصاصی با ایران ورزشی همه ناگفته‌های چند مدت اخیرش را به زبان آورده و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

* گفته شده که از پانزده خرداد ماه لیگ دوباره ادامه پیدا می‌کند. نگران هماهنگی و آمادگی تیم‌تان برای این تاریخ نیستی؟

من از تصمیم سازمان لیگ درباره شروع مجدد لیگ هیچ خبری ندارم اما خودم و بقیه بازیکنان پرسپولیس در مدت تعطیلی خیلی خوب تمرین کرده‌ایم به شکلی که مو به مو تمرینات مربیان‌مان را انجام داده‌ایم. جدا از آن تمرینات اختصاصی هم در دستور کار همه بازیکنان‌مان قرار داشته به همین دلیل از آمادگی خوبی برخورداریم.

* اما خودت خوب می‌دانی که مسابقه رسمی و شرایط بازی خیلی با تمرین متفاوت است.

بله، این را که خوب می‌دانم اما شما هم باید این را در نظر بگیرید که هیچ تیمی شرایط تمرین کردن نداشته به همین دلیل تیمی را در لیگ برتر پیدا نمی‌کنید که آمادگی بالا و صد درصدی داشته باشد. با این اوصاف این را قاطعانه می‌گویم که پرسپولیس ادامه لیگ نوزدهم را با قدرت شروع خواهد کرد.

* پرسپولیس برای شروع مجدد لیگ خیلی عجله داشته و دارد اما ما می‌بینیم که بعضی تیم‌ها حتی برخی از تیم‌های مدعی اصلاً عجله‌ای برای شروع مجدد لیگ ندارند و معتقدند باید لیگ در شرایط کرونایی نیمه تمام رها شود.

همین که موضع ما در چند مدت اخیر فقط برگزاری بازی‌ها بوده نشان از اقتدار بالای بازیکنان و کادر فنی ما دارد که حس پیروزی و جاه‌طلبی‌های بی‌حد و اندازه‌شان تمامی ندارد. در مورد شروع مجدد لیگ هم سازمان لیگ تصمیم‌‌گیرنده است و ما تابع تصمیم اتخاذ شده هستیم.

* اما 9 بازی باقی مانده و در فوتبال هم هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. به احتمال از دست دادن قهرمانی هم فکر کردی؟

بازیکنان ما آنقدر حرفه‌ای هستند که همیشه در چند سال اخیر با همت و تلاش‌شان از هر فرصتی برای خودشان موفقیت بزرگ ساخته‌اند بنابراین قدر فرصت اخیر را خوب می‌دانند و مطمئن باشید به هیچ قیمتی موفقیت بزرگی را که در آینده نصیب‌مان خواهد شد از دست نخواهند داد.

* منظورت پوکر قهرمانی است اما اگر لیگ نیمه کاره بماند تمام رویاهایتان به هم می‌ریزد...

نه، ما که مطمئنیم لیگ ادامه پیدا خواهد کرد. اتفاقاً شاهدیم که سازمان لیگ به شدت مشغول برنامه‌ریزی برای شروع تمرینات و بازی‌هاست به همین دلیل مطمئن باشید رویای ما باز هم مثل چند سال گذشته تحقق خواهد یافت.

* بی‌پولی موجب شده بعضی از بازیکنان تیم‌تان حرف از اعتصاب بزنند، واقعاً قصد اعتصاب دارید؟

همه می‌دانند که بازیکنان ما در شرایط سختی قرار دارند و بازیکنان هم حق دارند که نگران خرج و مخارج و اوضاع‌شان باشند چون همه خانواده دارند و اگر دریافتی جدیدی نداشته باشیم اوضاع‌مان به هم می‌ریزد پس ما منتظریم همه مسئولان باشگاه ما را درک کنند تا اوضاع روحی بازیکنان بهتر شده و دغدغه مشکلات مالی از ذهن همه بازیکنان ما دور شود.

* اما اگر باز هم مشکل بی‌پولی‌تان ادامه پیدا کرد باز هم حرف از مدارا می‌زنی؟!

ان‌شاءالله که مسئولان پول تزریق می‌کنند و کار به اعتصاب کشیده نمی‌شود.

* سرپرست موقت باشگاه از زمان حضورش پولی به تیم تزریق نکرده؟

ایشان در جلسه‌ای با حضور تمامی بازیکنان صحبت‌هایی مبنی بر حل مشکلات مالی بازیکنان کرد اما حرف از تاریخ و زمان خاصی نکردند ولی از ما خواستند صبوری کنیم. بازیکنان ما هم همین کار را انجام دادند و صبوری کردند.

* حرف از جدایی شجاع، رسن، علیپور، ترابی و نادری خیلی جدی است. با جدایی این بازیکنان شاکله تیم‌تان به هم نمی ریزد؟

درباره احتمال جدایی بازیکنان دیگر که من نمی‌توانم صحبت کنم اما امیدوارم شاکله تیم قهرمان حفظ شود چون همه می‌دانند که یکی از رموز اصلی قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس همین حفط بازیکنان و شاکله تیم در پایان هرسال بوده که ما را به قهرمانی رسانده بنابراین امیدوارم برای لیگ بعدی و ان‌شاءالله کسب جام‌های بعدی باز هم بازیکنان همین تیم فعلی در کنار یکدیگر باشیم.

* ای‌اف‌سی تصمیم گرفته مسابقات مرحله برگشت در یکی از دو کشور امارات یا قطر به صورت متمرکز اجرا شود، این تصمیم برای تیم‌تان مناسب خواهد بود؟

این تصمیم‌گیری بزرگترین اجحاف در حق پرسپولیسی است که پرتماشاگرترین تیم آسیاست. ما در بازی‌های برگشت میزبان هستیم به همین دلیل در هر بازی مقابل صدهزار تماشاگر مشتاق خودمان باید به مصاف حریفان برویم اما با تصمیم گرفته شده اگر مسابقات در قطر باشد مجبوریم دوباره مثل بازی رفت در قطر با الدحیل بازی کنیم که این مسأله شانسی بزرگ برای تیم قطری مهیا خواهد کرد . همین حالت برای برگزاری بازی‌ها در امارات هم وجود خواهد داشت و شانس حریف اماراتی‌مان را برای امتیازگیری مقابل تیم ما به دلیل میزبانی افزایش خواهد داد. بخش آزاردهنده این تصمیم به این بر‎می‌گردد که زور ایران در آسیا خیلی کم است و ما باید تصمیم اجباری اتخاذ شده را اجرا کنیم.

* برخی می‌گویند با حضور کریم باقری در تیم ملی شاید کار برای دعوت پرسپولیسی‌ها راحت‌تر شود.

آقا کریم در دوران بازیگری‌اش یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده. ایشان در مربیگری هم خیلی جدی هستند و همیشه به من و بقیه بازیکنان توصیه می‌کنند که خیلی خوب تمرین کنیم و از کار و تلاش و کوشش زیاد دست برنداریم. من معتقدم بازیکن فقط با سختکوشی زیاد و انگیزه بالا می‌تواند به موفقیت‌های بزرگ در عرصه باشگاهی و بعد از آن به تیم ملی برسد.

* برای ادامه مسابقات صحبت از برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگر مطرح است. با این ایده موافقی؟

به هر حال تصمیم گیرنده‌ها و مسئولان در این رابطه صاحب‌نظرند اما چیزی که مسلم است اینکه پرسپولیس پرطرفدار از این مسأله متضرر خواهد شد و تب و تاب مسابقات گرفته می‌شود. با این وجود همه حتماً شرایط فعلی را خیلی خوب درک می‌کنند و فکر می‌کنم همه هواداران فوتبال به خصوص هواداران پرسپولیس دوست دارند مسابقات هر چه زودتر برگزار شده و فصل با قهرمانی تیم محبوب‌شان به پایان برسد.

* چه زمانی تو را به عنوان یک لژیونر خواهیم دید؟

دوست دارم بعد از کسب چند قهرمانی دیگر با پیراهن پرسپولیس و ان‌شاءالله حضور مجدد در تیم ملی به یک تیم خوب اروپایی بروم و در آنجا هم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز