خبرگزاری کار ایران

نصیریان دوست: تعطیل کردن ادامه لیگ بهترین تصمیم است / یکی از شانس‌های کسب سهمیه آسیایی هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۵۹۵

مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان گفت:‌ اگر مسابقات را در شرایطی که با شیوع کروناویروس مواجه‌ایم، مسابقات را برگزار کردیم و قهرمان لیگ هم مشخص شد، آیا تعیین قهرمان از سلامتی مردم، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها مهم‌تر است؟ مسلما نه بنابراین فکر می‌کنم تعطیل کردن ادامه لیگ بهترین تصمیم است.

مهران نصیریان دوست در گفتگو با ایلنا درخصوص تصمیم گیری برای ادامه مسابقات لیگ برتر با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: اکنون بحث شیوع ویروس کرونا، یک بحث جهانی است و همه درگیر آن هستند و طبیعتا باشگاه‌های فوتبال نیز درگیر شده‌اند. به نظرم جان تمام انسان‌ها از جمله فوتبالیست‌ها و افراد مرتبط با فوتبال اهمیت بسیاری دارد و نمی‌شود با برگزاری فوتبال در حالی که همچنان در گیر و دار این ویروس هستیم و به مرحله کنترل هم نرسیده‌ایم، جان کسی را به خطر بیندازیم. من یک سوال دارم، اگر مسابقات را در شرایطی که با شیوع کروناویروس مواجه‌ایم، مسابقات را برگزار کردیم و قهرمان لیگ هم مشخص شد، آیا تعیین قهرمان از سلامتی مردم، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها مهم‌تر است؟ مسلما نه بنابراین فکر می‌کنم تعطیل کردن ادامه لیگ بهترین تصمیم است.

او ادامه داد: برای از سرگیری لیگ برتر فوتبال باید ببینیم که نظر ستاد پیشگیری از کروناویروس در ورزش چیست و آیا این ویروس فروکش می‌کند یا خیر. فکر می‌کنم حداقل به خاطر درخواست چنین باشگاه‌هایی باید تا خردادماه منتظر این مهم باشیم. اگر واقعا تا خردادماه توانستیم این ویروس را کنترل کنیم، می‌توانیم در یکی از استان‌ها که شیوع این ویروس به حداقل رسیده است، مسابقات را به صورت متمرکز برگزار کنیم.

نصیریان دوست در پاسخ به این سوال که اگر لیگ تعطیل شد باید قهرمان هم مشخص شود یا خیر بیان داشت: به نظرم باید لیگ نوزدهم را نادیده بگیرند و تیم‌هایی که در لیگ فعلی حضور دارند، در لیگ بیستم نیز با هم به رقابت بپردازند و این کار برای لیگ یک هم انجام شود. زیرا اگر بخواهند مسابقات را مردادماه برگزار کنند و باتوجه به این که تیم‌ها زمان زیادی بدون تمرین بوده‌اند و باید مجددا وارد فاز بدنسازی شوند و بعد هم مسابقات به صورت فشرده برگزار شود، این مهم هم برای بازیکنان خطراتی را به دنبال دارد و هم این که برگزاری لیگ بیستم، تحت شعاع قرار خواهد گرفت. بنا براین مثل لیگ هلند فدراسیون می‌تواند قهرمان را مشخص نکند.

او افزود: تیم ما حتی در جام حذفی یکی از بخت‌های مسلم قهرمانی است و حتی در لیگ هم می‌توانیم شانس کسب سهمیه آسیا داشته باشیم. به هر حال به عقیده من بازیکنان و اعضای کادرفنی، جزو سرمایه‌های ما هستند و اگر مسابقات را در این شرایط برگزار کردیم و قهرمان لیگ هم مشخص شد، آیا تعیین قهرمان از سلامتی مردم، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها مهم‌تر است؟ و کلا با تعیین قهرمان لیگ، قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ فوتبال، زمین چمن و لیگ همیشه هست اما ممکن است در این شرایط تصمیمی بگیریم که بر اساس آن، شیوع ویروس کرونا بیشتر یا خدای نکرده یک بازیکن به این ویروس مبتلا شود و برای مان سال‌ها پشیمانی در بر داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان همچنین درخصوص موضوع کسر قرارداد بازیکنان لیگ برتری گفت: درباره نحوه پرداخت دستمزد بازیکنان باتوجه به تعطیلی لیگ باید بگویم اگر قرار شد، لیگ در همین جا تمام شود، به نظرم باید دستمزد بازیکنان طبق تعداد بازی‌های انجام شده، پرداخت شود و این عادلانه ترین تصمیم است. ضمن این که خود بازیکن هم باید این موضوع را مدنظر داشته باشد که در شرایط فعلی، باشگاه‌ها درآمدزایی نداشته‌اند و باشگاه‌ها را درک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز