خبرگزاری کار ایران

استراماچونی: اتفاقات رختکن را هرگز فاش نمی کنم

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۵۱۷

استراماچونی در یک گفت و گوی زنده اینستاگرامی در مورد دوران حضورش روی نیمکت اینتر صحبت کرد.

به گزارش ایلنا،آندره آ استراماچونی نامی شناخته شده در فوتبال ایتالیاست که در مدت زمان نه چندان طولانی حضورش در فوتبال ایران نیز به خوبی توانست ارزش هایش را در استقلال به اثبات برساند. سرمربی ایتالیایی که پس از جدایی غیرمنتظره اش از استقلال همچنان بدون تیم است، در مقطعی سرمربی اینترمیلان را برعهده داشت که تا به اینجا بزرگترین افتخار دوران مربیگری او محسوب می شود. او ابتدا مربی تیم جوانان باشگاه بود ولی با اعتماد ماسیمو موراتی به تیم اول راه یافت و هدایت ستاره های بزرگ نزاتروزی را برعهده گرفت.

استراماچونی در یک گفت و گوی زنده اینستاگرامی و در مورد دوران حضورش روی نیمکت اینتر گفت:« شانس این را داشتم تا در تیم های جوانان اینتر و رم، دو باشگاه بزرگ ایتالیا فعالیت کنم. با بازیکنان جوان بسیار زیادی کار کردم و به خصوص در اینتر روزهای بسیار خوبی داشتم. اینتر نمونه ای خوب از باشگاهی است که از سن جوانی به بازیکنانش ذهنیتی بزرگ و جاه طلب را منتقل می کند و به شما هویت بزرگی می بخشد.»

استراماچونی در این رابطه که بسیار زود هدایت تیمی بزرگ مثل اینتر را برعهده گرفت، پاسخ داد:« نمی دانم. هیچ وقت نمی توان حدس زد که قرار بود که چه اتفاقی رخ دهد. از قبل نمی توان چیزی را حدس زد. پس از موفقیت بزرگ در لیگ جوانان با اینتر، ماسیمو موراتی به من اعتماد کرد و این فرصت را داد که هدایت ستاره های بزرگ اینتر را بر عهده بگیرم.

برای همیشه قدردان او هستم چرا که بزرگترین فرصت زندگی را به من داد. پیشنهاد که رسید، حساب کتاب نکردم و آن چالش بزرگ را پذیرفتم. هدف این بود که رئیس را ناامید نکنم و در هر صورت شرایط طوری پیش رفت که همه می دانید. برای همیشه و بی نهایت سپاسگزار موراتی و تمام کسانی که به من در اینتر یاری رساندند، خواهم بود.»

استرا ادامه داد:« جهش از جوانان به تیم اول، اتفاق فوق العاده بزرگی است. تصور کنید که آن تیم، اینتر هم باشد با ستاره هایی چون جولیو سزار، ساموئل، لوسیو، کوردوبا، مایکون، زانتی، کامبیاسو، اسنایدر، استانکوویچ و میلیتو. اینتر هر تیمی نبود و یک گروه از بازیکنان فوق العاده با کیفیت در اختیارم بودند. همه در رختکن به من کمک کردند؛ به خصوص خاویر زانتی که یک کاپیتان بزرگ بود. در رختکن 7 یا 8 لیدر بزرگ داشتیم. ستاره هایی که قهرمانی اروپا را در کارنامه داشتند و باعث بهتر شدن همه اطرافیان شان می شدند. همه برای خود الگویی بودند.»

اختلاف نظر با بازیکنان در اینتر:« در یک رختکن، مردان واقعی آماده اند تا تحت هرگونه فشاری قرار بگیرند. مثل گلادیاتورهایی که قرار است وارد صجنه نبرد شوند. در چنین شرایطی طبیعی است که استرس و فشار عصبی بر آنها غالب شود. مهم این است که هر اختلاف نظر و مجادله ای، توام با احترام باشد؛ حتی اگر نظرات، کاملا متضاد باشد. سپس قانونِ آنچه که در رختکن رخ می دهد، همان جا باقی می ماند، حیاتی است چرا که حفظ اتحاد گروهی، یک امر کلیدی است. من همه توانم را برای تو و تو نیز همه توانت را برای من می گذاری؛ حتی اگر ارتباط مان دوستانه نباشد. اتفاقات رختکن باید همان جا بماند.»

بهترین خاطرات از اینتر:« بدون شک پیروزی 4-2 در دربی بر میلان زلاتان که برای قهرمانی می جنگید و همچنین برتری 1-3 بر یووه در یوونتوس استادیوم که هنوز هیچ تیمی نتوانسته به چنین موفقیت در خانه یووه دست یابد. خاطراتی که از یاد من و هواداران نخواهد رفت.»

استرا در پایان گفت:« وقتی اینتر من را انتخاب کرد، به این فکر کردم که مرا به خاطر توانایی ها و دستاوردهایم انتخاب کرده اند.  شیوه کاری خودم را تغییر ندادم و خودم ماندم. کاری که باید و در توانم بود را انجام دادم. به عنوان مربی باید خونسرد باشید؛ ولی وقتی وارد سن سیرو می شوید و آن همه هوادار را می بینید که از شما انتظار پیروزی دارند، قطعا فشار بزرگی را روی خودتان حس می کنید. وزنه ای که ممکن است زیر آن دفن شوید.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز