خبرگزاری کار ایران

ماجرای رحمان احمدی در پرسپولیس و محرومیتی که مانع قهرمانی سپاهان در آسیا شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۲۷۷

گلر سابق سپاهان در گفتگوی اینترنتی زنده از اهمال پرسپولیس در ارجاع محرومیت اود به سپاهان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رحمان احمدی که از گلرهای با سابقه فوتبال ایران است در گفتگوی زنده اینترنتی در صفحه شخصی خودش نسبت به اتفاقی در گذشته افشاگری کرد و یک پرونده قدیمی را بار دیگر باز کرد که مربوط به حضور غیر قانونی وی مقابل السد و حذف سپاهان به این خاطر است.

ماجرا مربوط به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2011 است که رحمانی احمد در مرحله گروهی بازی‌ها گلر پرسپولیس بود. او در دو دیدار مقابل الاتحاد و الوحده با کارت زرد از سوی داور بازی جریمه شد و با توجه به عدم صعود سرخپوشان از مرحله گروهی وداع زودهنگامی با رقابت‌ها داشت ولی این پایان کار او در آن فصل مسابقات نبود.

با توجه به تقویم رقابت‌های غرب آسیا که بازی‌های یک فصل لیگ قهرمانان بین دو فصل مختلف برگزار می‌شود، بعضاً شاهد جابجایی بازیکنان و حضور در دو تیم مختلف در یک فصل رقابت‌های آسیایی هستیم و رحمان احمدی هم در پنجره تابستانی بین فصل دهم و یازدهم از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان پیوست.

طلایی‌پوشان که پس از جدایی امیر قلعه‌نویی، با خروج مهدی رحمتی و بازگشتش به استقلال مواجه شدند، رحمان احمدی را از پرسپولیس به خدمت گرفتند و این بازیکن در ادامه رقابت‌های آسیایی همراه سپاهان بود و در حالی مقابل السد قطر بازی کرد که در پرسپولیس دو اخطاره و محروم شده بود.

سپاهانی‌ها بدون اطلاع از این ماجرا از احمدی در بازی با السد استفاده کردند و در زمین هم یک بر صفر پیروز شدند ولی بعد از بازی با شکایت باشگاه السد و تایید از سوی AFC مشخص شد حضور وی غیر قانونی بوده و نتیجه بازی رفت 3 بر صفر به سود السد اعلام شد و با وجود برتری 2-1 سپاهان در بازی برگشت این تیم در مرحله یک چهارم نهایی از رقابت‌ها کنار رفت و فرصت صعود به مراحل بالاتر را از دست داد.

رحمان احمدی در صحبت‌های اخیر خود ادعا کرد این محرومیت به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده بود ولی آنها این موضوع را به اطلاع سپاهان نرسانده و مقصر شکست و حذف این تیم هستند.

با توجه به اینکه محرومیت بازیکنان معمولاً از سوی کمیته اجرایی AFC‌ به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و از این جهت به نظر می‌رسد ادعای احمدی درست باشد و به احتمال زیاد حکم محرومیت به دست پرسپولیس رسیده ولی سهل انگاری در اعلام آن به سپاهان یک اتفاق تلخ برای نماینده ایران را رقم زده است.

سپاهان در آن فصل تیم خوب و پرمهره‌ای در اختیار داشت که در رقابت‌های آسیایی مقتدرانه ظاهر شده بود و شانس زیادی برای صعود به فینال و حتی قهرمانی در اختیار داشت. برای مثال در آن فصل تیم الهلال در حالی به فینال رقابت‌ها رسید که در مرحله گروهی از سپاهان شکست خورده بود و به عنوان تیم دوم گروه صعود کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز