خبرگزاری کار ایران

از اتفاق بامزه برای تراکتور تا دومین دربی بدون تماشاگر تاریخ

زندگی پشت درهای بسته!

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۰۳۴

اگر پرسپولیس در صدر جدول 10 امتیاز با رقبا فاصله نداشت، می‌شد این تیم را بازنده اصلی برگزاری مسابقات پشت درهای بسته دانست

به گزارش ایلنا، در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد شرایط برای از سرگیری مسابقات لیگ برتر فوتبال فراهم‌تر از قبل شده و شانس اینکه رقابت‌های این فصل پشت درهای بسته برگزار شود، به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. چند لیگ آسیایی و اروپایی با همین برنامه، تمرینات باشگاه‌ها را استارت زده‌اند و به نظر می‌رسد این اتفاق در ایران هم رخ خواهد داد؛ مخصوصا که طی روزهای اخیر مردم در بسیاری از مشاغل به طور تدریجی سر کار برگشتند.

گفته می‌شود تمرینات تیم‌های لیگ برتری از دهه دوم اردیبهشت آغاز خواهد شد و پس از آن با پایان ماه رمضان، لیگ به طور رسمی استارت می‌خورد. فاکتور بسیار مهم اما بدون تماشاگر بودن مسابقات 9 هفته پایانی است؛ مساله‌ای که می‌تواند در تعیین سرنوشت بالا و پایین جدول تاثیر زیادی داشته باشد. قطعا تیم‌های پرتماشاگرتر از این شرایط صدمه خواهند خورد.

بدبیاری تبریزی‌ها

شاید اگر پرسپولیس در صدر جدول 10 امتیاز با رقبا فاصله نداشت، می‌شد این تیم را بازنده اصلی برگزاری مسابقات پشت درهای بسته دانست. در فوتبال چیزی غیرممکن نیست، اما منطق می‌گوید با توجه به همین فاصله و مسابقات آسان‌تر سرخپوشان در ثلث سوم لیگ، بعید است که چنین فاکتوری بتواند قهرمانی پرسپولیس را به خطر بیندازد. کمی پایین‌تر اما شاهد یک جنگ بزرگ برای کسب سهمیه آسیایی هستیم؛ جایی که سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو و فولاد به ترتیب با 37، 37، 36، 35 و 33 امتیاز روی پله‌های دوم تا ششم ایستاده‌اند.

تازه فراموش نکنید فولاد و استقلال یک بازی عقب‌افتاده دارند که روبروی هم برگزار خواهد شد. بنابراین رقابت برای آسیایی شدن بسیار داغ است. با در نظر گرفتن جایگاه تیم‌ها و وزن هواداران‌شان، به نظر می‌رسد برگزاری مسابقات پشت درهای بسته از همه بیشتر به ضرر تراکتورسازی است؛ تیمی که معمولا در مسابقات مهم‌تر میانگین تماشاگر خوبی دارد و این می‌توانست برای آنها پوئن باشد.

تراکتور پارسال هم آسیایی نشد و این مساله بسیار برای آنها ناگوار آمد؛ آنقدر که سعی کردند با شکایت از شهرخودروی مشهد مجوز حضور در لیگ قهرمانان را بگیرند، اما تلاش‌شان به جایی نرسید. تبریزی‌ها اگر امسال هم آسیایی نشوند، این مساله یک شکست بزرگ برای زنوزی خواهد بود و شاید او را در مورد ادامه باشگاه‌داری مردد کند. نکته بامزه اینکه قبل از کرونا، تراکتور قویا گفته بود اجاه ورود دوربین‌ها به ورزشگاه یادگار امام و پخش مسابقاتش از تلویزیون را نخواهد داد. حالا اگر بازی‌ها بدون تماشاگر شود، مسابقات این تیم را نه از پای تلویزیون می‌شود دید و نه از داخل ورزشگاه!

دربی حذفی در خاموشی؟

یک نکته بامزه دیگر در همین مورد؛ پرسپولیس و استقلال همچنان در جدول جام حذفی امسال حضور دارند؛ سرخپوشان به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و آبی‌ها در یک‌چهارم باید با سپاهان مصاف بدهند. اگر سرخابی‌ها در ادامه مسابقات حذفی به هم بخورند و بازی‌ها پشت درهای بسته باشد، شاهد برگزاری دومین داربی بدون تماشاگر تاریخ خواهیم بود. شهرآورد خاموش قبلی، سال 73 در بندر عباس برگزار شد که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. آن بازی به خاطر حواشی، دعواها و محرومیت‌های سنگین ناشی از داربی قبلی در بندرعباس و پشت درهای بسته برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز