خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری: حقوق 60 میلیون تومانی را به همه ورزشکاران المپیکی پرداخت خواهیم کرد / بودجه مصرفی ما در سال 99 حدود 30 میلیارد تومان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۷۱۴

رئیس کمیته ملی المپیک در نشست با خبرنگاران از طریق ارتباط تصویری درباره مسائل مختلف از جمله فعالیت‌های این کمیته صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، رضا صالحی امیری در ابتدای نشست با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: یکی از بحث‌های ما ساختار نیروی انسانی کمیته ملی المپیک بود. نمی‌خواهم به گذشته برگردم. سازمان ما فاقد یک هنجار بود. واقعا تا دیروز اگر از من سوال می‌کردید که مبنای حقوق و مزایای کارمندان شما چیست، نمی‌توانستم جواب منطقی بدهم. یک راننده با یک دکتر تفاوتی با هم نداشتند. احکام را دیروز ابلاغ کردیم. دیگر نیروی شرکتی نداریم. همه نیروهایی که از سال 81 تا الان آمده بودند و 80 نفر هم بودند، با خود کمیته قرارداد امضا کردند. ما شکاف حقوقی بین نیروها را از پایین‌ترین تا بالاترین به 900 هزار تومان رساندیم. به عدالت نزدیک‌تر شدیم. 

عملکرد دبیر در کشتی قابل تقدیر است

وی درباره نشست امروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور مسئولان فدراسیون کشتی عنوان کرد: آقای دبیر گزارش داد و اعلام کرد بودجه‌ای که مورد نیاز کشتی برای سال 99 هست، حدود 60، 70 میلیارد تومان هست. گستردگی کشتی در رده‌های سنی زیاد است. از مدیران قبلی تشکر می‌کنیم و باید بگویم عملکرد آقای دبیر در 8 ماه اخیر قابل تقدیر است. او ظرفیتی ایجاد کرده که بتواند درآمدهای بیشتری کسب کند. 

10 ورزشکار بورسیه 500 دلاری می‌گیرند

رییس کمیته ملی المپیک درباره بورسیه ورزشکاران گفت: ما از فدراسیون ها استعلام می گیریم تا بتوانیم 10 نفر را معرفی کنیم و ماهانه 500 دلار دریافت کنند. البته فعلا امکان دریافت پول نداریم و ما آن را ریالی به ورزشکاران پرداخت می کنیم. این پول به نرخ بانک مرکزی تبدیل خواهد شد. ما هر سال یک سهمیه ای برای این کار داریم. امسال هم سعی داریم فرم های بیشتر درخواست کنیم. عددی که اعلام کردند برای کل کمیته های المپیک در دنیا 10.3 میلیون دلار بوده است. 

حقوق 60 میلیونی به دست المپیکی‌ها می‌رسد

صالحی امیری در رابطه با حقوق ورزشکاران المپیکی با توجه به تعویق المپیک توکیو گفت: ما مصوب کرده بودیم به مدت یک سال به المپیکی ها حقوق پرداخت کنند. توافق این بود که این حقوق در دو قسط باشد که 6 ماه اول را وزارت ورزش پرداخت کند و نیم سال دوم را هم ما پرداخت کنیم. روی زمان پرداخت نیم سال دوم بحث داریم. سه فرضیه هست؛ اول اینکه همین حالا پرداخت کنیم. دوم اینکه بعد از شروع اردوها پرداخت کنیم و سوم اینکه درابتدای سال 1400 پرداخت کنیم. چیزی که مشخص است حقوق 60 میلیون تومانی را به همه ورزشکاران المپیکی پرداخت خواهیم کرد. 

مربیان هم باید مثل ورزشکاران حقوق بگیرند

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی مربیان حقوق المپیکی را دریافت نکردند، گفت: این موضوع را باید از آقای علی نژاد و خانم فرامرزیان در وزارت ورزش بپرسید چون بخش اول پرداختی برعهده وزارتخانه بوده است. قرار بود مربیان هم مثل ورزشکاران حقوق بگیرند و تا جایی که من می دانم پرداخت هم شده است. 

بودجه فدراسیون ها 10 درصد افزایش می یابد

بودجه 99 بودجه اقتضایی خواهد بود. ما قطعا یک برنامه ریزی دارم. بودجه فدراسیون ها را مثل سنوات قبل طراحی کردیم. بودجه فدراسیون‌ها مثل گذشته به علاوه 10 درصد خواهد بود. الان که با شما صحبت می کنم شرایط خزانه مناسب نیست. بودجه مصرفی ما در سال 99 حدود 30 میلیارد تومان خواهد بود. معادل همین مبلغ هزینه المپیکی‌های ما هست. ما 500 هزار دلار ارز خریدیم و باید 500 هزار دلار دیگر بخریم. ردیف سوم ما بودجه پرسنلی است. ردیف چهارم هم زیرساخت ها و نگهداری سیستم هست. برای پرداخت 10 درصد بیشتر به فدراسیون ها یک شرط داریم که در صورت تامین منابع از خزانه هست. کشور در شرایط سختی قرار دارد. پیش بینی ما برای دریافت اولیه از خزانه نیمه دوم اردیبهشت هست. این احتمال را هم می دهیم که اگر شرایط کرونا ادامه پیدا کند، شاید کار طبق برنامه پیش نرود.

اگر  سند رو کنید یک سکه پاداش می‌دهم

ما بیش از 50 فدراسیون داریم. پایین ترین رقم ما فرضا هاکی یا گلف با 200 میلیون هستند. بالاتر از همه هم کشتی است. این اتفاق بر اساس مطالعه رخ داده است. این ها همه ضریب می‌گیرد و آن وقت یک منطقی برای توزیع منابع داریم. بحث‌های مختلفی مثل گستردگی فدراسیون، المپیکی بودن و... در بودجه تاثیرگذار است. طبق این اولویت بندی اول کشتی، بعد وزنه برداری و سپس تکواندو در اولویت هستند. اگر کسی بتواند یک کد بدهد یا سندی بیاورد که نشان دهد ما در توزیع منابع 53 فدراسیون سلیقه‌ای عمل کردیم، من یک سکه به او جایزه می دهم! اینطور نبوده که در توزیع منابع فدراسیون بر فدراسیون دیگر مقدم باشد. ما طبق یک سیستم پیش می‌رویم.

تجهیزات المپین‌ها به خانه منتقل می‌شود!

سجادی و فخری از کمیته به همراه آقایان علی نژاد و رغبتی از وزارت ورزش هر روز این موضوع را دنبال می‌کنند که راهکاری برای حفظ آمادگی ورزشکاران ایجاد کنند. در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه شروع تمرینات و اردوها را به این زودی صادر نکند، درصدد هستیم که تجهیزات ورزشکاران را برای تمرینات حرفه ای تر به خانه شان منتقل کنیم. همچنین راهکار دیگری پیشنهاد شده که در مکان‌هایی همچون آکادمی ملی المپیک به صورت قرنطینه و بعد از استریل کامل محیط اردوی ورزشکاران را برگزار کنیم. این موضوع طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

هیچ کسی را تعدیل نکردیم

ما هیچ کسی را از کمیته ملی المپیک تعدیل نکردیم. حتی تصمیم داشتیم 2 نفر را به خاطر ناکارآمدی تعدیل کنیم، اما امروز به آقای سعیدی گفتم که عذاب وجدان دارم و آن دو نفر را هم کنسل کردیم. به نظر تعدیل نیرو در چنین شرایطی خلاف انصاف است. من به روسای فدراسیون‌ها در اولین جلسه بابت این کار تذکر می‌دهم. با سلطانی فر هم صحبت می‌کنم که به فدراسیون‌ها این هشدار را بدهد که نیروهای خود را تعدیل نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز