خبرگزاری کار ایران

سلتیک خواهان قهرمانی زودهنگام در اسکاتلند

پنج شنبه: روز سرنوشت ساز یوفا

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۷۹۵

تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند با وجود اختلاف 13 امتیاز در فاصله سه هفته مانده تا پایان رقابت‌های فصل 20-2019 تا تیم دوم جدول خواهان قهرمانی زودهنگام است و یوفا فردا در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، روز پنجشنبه در یک جلسه فوق العاده کمیته اجرایی یوفا، دستورالعمل‌های مربوط به نحوه تعیین مکان‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در صورت وقوع یک فصل کوتاه مورد بحث قرار می‌گیرد. یوفا روز سه شنبه گفت که این دستورالعمل‌ها برای"موارد خاص" اعمال می‌شود، زیرا لیگ برتر اسکاتلند، در کنار لیگ‌های بلژیک و هلند، در این تعریف گنجانده شده است. دولت هلند روز سه‌شنبه ممنوعیت سه ماه رویدادهای عمومی را تایید کرد، به این معنی که هیچ مسابقه فوتبالی در این کشور قبل از تاریخ 1 سپتامبر برگزار نخواهد شد.

موضع یوفا برخورد انعطاف پذیر در موضع نهاد حاکم است. در نامه مشترک با اتحادیه باشگاه‌های اروپا و لیگ‌های اروپایی، یوفا در تاریخ 2 آوریل به اعضای خود گفت که "باید تمام تلاش‌ها انجام شود تا بتوانند لیگ‌های داخلی را تکمیل کند. و همینطور این حق را برای خود محفوظ داشتند که شرایط آنها نیز به صورتی برگزار شود که حضور آنها در رقابت‌های اروپایی فصل بعدی بررسی شود.

اگرچه یوفا "توصیه جدی" برای ناتمام ماندن مسابقات را حفظ می‌کند، اما تهدید به حالت تعلیق در رقابت‌های اروپایی تقریباً برطرف می‌شود زیرا پیچیدگی در برخورد با همه‌گیری کروناویروس همچنان در حال رشد است و وضعیت مشخصی در آینده وجود نخواهد داشت.

رنجرزهای عجیب، که هنوز در لیگ فعلی اروپا 2019-20 حضور دارند، به نظر می رسد همزمان با فصل 2020-21 اسکاتلند که امیدوار است در اوایل آگوست آغاز شود، بازی‌هایی را در آن انجام دهند. لیگ حرفه‌ای فوتبال اسکاتلند تصمیم گرفته است پس از یک روند طولانی و بحث برانگیز رقابت را در بخش‌های پایین فوتبال این کشور را کاهش دهد. این اتحادیه همچنان می‌توانست مسابقات سطح اول را هم لغو کند اما چون اختلاف نظر بالا بود فعلا دست به چنین اقدامی نزده‌اند. 

یوفا در بیانیه‌اش نوشت:"توصیه نهایی برای پایان دادن به مسابقات لیگ برتر و مسابقات جام حذفی ارائه شده است اما در برخی از موارد خاص دستورالعمل‌های مربوط به شرکت در مسابقات اروپایی - در صورت لغو رقابت‌ها - تهیه می‌شود."

همچنین قرار است جلسه روز پنج شنبه تأیید کند که مسابقات قهرمانی زنان اروپا، که قرار است در سال آینده در انگلستان برگزار شود، از تاریخ 6-31 ژوئیه 2022 برگزار شود. در واقع این تعویق به برگزاری مسابقات یورو 2020 مردان که برای یکسال به تعویق افتاده است کمک خواهد کرد.

با این حال ، Record Sport می‌گوید که لیگ برتر انگلیس در حال تهیه جدول زمانی مشابه است و قصد دارد فصل جاری را پشت درهای بسته در ماه جولای به اتمام برساند. منبع آگاه این رسانه انگلیسی می‌گوید: "این در زمانی خواهد بود که اوضاع پیچیده‌تر شود. اگر در جولای فوتبال پشت درهای بسته در انگلیس برگزار شود، این دلیل بر این است که دولت اسکاتلند از این دعوی پیروی کند و به باشگاه‌های ما اجازه دهد کاری مشابه انجام دهند. یوفا می‌داند که همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف در مراحل مختلف است. آنها می‌خواهند که تمام لیگ‌ها به اتمام برسند اما می‌دانند که این امکان وجود ندارد. 

او ادامه می‌دهد: " آنها در ابتدا گفته بودند که فوتبال باید در ماه ژوئن دوباره آغاز شود. آن‌ها اکنون پذیرفته اند که در اکثر کشورها چنین اتفاقی نمی‌تواند رخ دهد. اکنون آنها می‌گویند، با متراکم کردن مراحل بعدی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در ماه آگوست، لیگ‌های داخلی می‌توانند فصل‌های خود را در ماه جولای به پایان برسانند، زیرا هیچ مسابقه اروپایی در اواسط هفته وجود نخواهد داشت. غیر واقعی است که فکر کنیم همه کشورها می‌توانند این کار را انجام دهند. اما در برخی کشورها چنین کاری ممکن است.

روز یکشنبه، عضو هیئت مدیره اتحادیه فوتبال اسکاتلند فاش کرد که آنها انتظار دارد تا این مسابقات سپتامبر یا اکتبر به حالت تعطیل درآید. این در حالی است که بوندس لیگا در آلمان در حال آماده سازی برای شروع دوباره پشت درهای بسته در اوایل ماه آینده است. 

گفتنی است؛ مسابقات لیگ برتر فوتبال اسکاتلند با حضور 12 تیم در 33 هفته برگزار می‌شود. پیش از شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها تا هفته سی‌ام پیش رفته بود. در حال حاضر تیم سلتیک با 80 امتیاز به عنوان صدرنشین شناخته می‌شود و نسبت به تیم دوم، رنجرز، 13 امتیاز اختلاف دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز