خبرگزاری کار ایران

رزومه خالی و پُز عالی؛ عاشق سفر و خواهرخواندگی

احمد سعادتمند؛ مدیری در مسیر تداوم ناکامی‌های استقلال (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۸۳۴

مدیرعامل جدید استقلال برخلاف تصویری که از خودش نزد هواداران این تیم ساخته، رزومه روشنی در زمینه مدیریت ورزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال این روزها با کوهی از بدهی‌ها و مشکلاتی که شاید در طول تاریخش کمتر تجربه کرده باشد و در شرایطی که نیاز به مدیریتی کارآمد برای برون رفت از بحران کنونی یا حداقل بدتر نشدن شرایطش دارد، چند انتخاب اشتباه در سمت مدیریت در سال‌های اخیر داشته که اوضاع را به سمت بدتر شدن پیش برده و حالا هم چند وقتی است که با تایید وزارت ورزش، احمد سعادتمند مدیریت باشگاه را بر عهده گرفته است. شخصی که با تلاش خود و دوستان رسانه‌ای‌اش توانسته در این مدت کوتاه چهره یک سوپرمن و ناجی از خودش نزد هواداران استقلال بسازد ولی آیا گذشته سعادتمند و رزومه او به قدری پربار هست که بتوان امیدی به بهبود شرایط آبی‌ها زیر نظر او داشت؟

 

ناکامی و سرمایه سوزی در کمیته استعدادیابی وزارت

سعادتمند پیش از حضور در هیات مدیره استقلال فرد شناخته‌ شده‌ای در ورزش نبود ولی سابقه مدیرکلی دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش در رزومه او دیده می‌شود و یکی از بخش‌هایی در وزارت ورزش که در این سال‌ها عملکردش مورد انتقاد بوده همین بخش است. جایی که با وجود بودجه‌های هنگفت چندین میلیاردی خروجی خاصی نداشته و اگر چنین است از مدیرعامل استقلال تقاضا داریم گزارشی در این خصوص ارائه دهد که این بودجه‌ها صرف چه چیزی شده و خروجی آن برای ورزش ایران چه بوده است و برپایه آنها کدام استعداد اکنون در ورزش حضور فعال دارد؟

 

خواهرخواهندگی‌های بی نتیجه و سفرهای لاکچری

بخش بعدی رزومه مدیریتی سعادتمند مربوط به دوران مدیریت وی در باشگاه بانک سرمایه است که تیم والیبال این باشگاه که زمانی در ایران و آسیا آقایی می‌کرد در زمان مدیریت او رو به افول گذاشته و در همین دوره زمانی بود که دچار انحلال شد. هرچند انحلال این تیم به فساد سنگین مالی در این بانک خصوصی هم ربط داشت ولی این موضوع ضعف‌های مدیریتی باشگاه را نمی‌پوشاند. برای مثال سفرهای طولانی مدت و بی‌نتیجه وی به لهستان و ایتالیا برای عقد قرارداد خواهرخواندگی با باشگاه‌های مطرح والیبال که نتیجه و حاصلی در پی نداشت و هزینه‌های بدون بازگشت وی روی دست بانک سرمایه بود.

 

سرپرست غیرمقبول در انتخابات فدراسیون‌ها

سعادتمند رکورددار سرپرستی فدراسیون های ورزشی ایران شناخته و نامزدی در انتخابات فدراسیون‌های تنیس روی میز، وزنه‌برداری، هندبال، اسکی و حتی نجات غریق در کارنامه او دیده می شود. نکته عجیب اینجاست که وی در هیچکدام از این فدراسیون‌ها در انتخابات رای نیاورده است. 

 

صدای استقلالی‌ها در آمد

در همین مدت کوتاه حضورش در استقلال اتفاقات و حواشی جالب توجهی را هم شاهد بودیم از جمله خبر پرداخت به میلیچ و دیاباته که حتی روی خروجی سایت باشگاه هم قرار گرفت ولی بعداً مشخص شد وجهی واریز نشده است یا حضور جنجالی یک فرد در کنار او به عنوان اسپانسر و حامی مالی که اخبار ضد و نقیضی در خصوصش منتشر شده است.

به هر جهت استقلال یکی از دو باشگاه پرطرفدار فوتبال کشور است که در سراسر ایران مشتاقان زیادی دارد و اداره این باشگاه اگر اهمیتی بالاتر از اداره یک وزارت‌خانه نداشته باشد قطعاً کم اهمیت‌تر نیست و مشخص نیست که چرا وزارت ورزش در انتخاب مدیران دو باشاگاه تحت امرش سهل انگاری و کم دقتی انجام می‌دهد و شاید بتوان گفت اهلیت را به تخصص ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز