خبرگزاری کار ایران

نورشرق: باید انضباط مالی سختی بر فوتبال ما حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۶۹

نورشرق، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد باید انضباط مالی سختی بر فوتبال ایران حاکم شود.

به گزارش ایلنا،جمشید نورشرق رئیس کمیته وضعیت فدراسیون  با اشاره به افزایش شکایت‌ها تصریح کرد: مقدار زیادی از بدهی‌ها تعیین تکلیف شده، اما این بدهی‌ها رشد بیشتری نسبت به پرونده‌های حل شده دارند. اگر اراده جمعی جدی بر تعیین تکلیف بدهی‎ها نباشد، با وضعیت دشواری مواجه خواهیم بود. می‌خواهیم مسیر هزینه‌کرد باشگاه‌ها را به حداقل برسانیم و تمام تلاش خود را برای پاک کردن مطالبات گذشته می‌کنیم.

نورشرق با اشاره به فراموشی بدهی‌های باشگاه توسط مدیران تازه‌وارد خاطرنشان کرد: وقتی مدیران در باشگاهی منصوب می‌شوند، نباید بدهی‌ها را گردن مدیران قبلی بیندازند یا کارشان را توجیه کنند. حتماً مدیران جدید، سمت خود را با اطلاع کامل پذیرفته و راه حل‌هایی در ذهن دارند. اگر اولویت مسئولان بر حل مشکلات مالی نباشد، وضعیت نگران‌کننده است و فوتبال ما شرایط خوشایندی نخواهد داشت. یکی از دغدغه‌های ما در فدراسیون، آرای مختلفی است که فیفا یا CAS علیه ما صادر می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اگر به کسی بگویند مدیریت فلان باشگاه را به تو می‌دهیم، انسان متعارف یکی دو هفته اسناد مالی را مطالعه می‌کند و سپس آن مسئولیت را می‌پذیرد. من پیش از حضور در کمیته وضعیت، ابتدا آمار گرفتم. فرض بر این است که مسئولیتی را با آگاهی بپذیریم. ما حق نداریم تصمیمی بدون چشم‌انداز بگیریم که و فقط برای خودمان راهگشا باشد و باشگاه را با بدهی روبه‌رو کند.

نورشرق درباره اقدام کمیته وضعیت برای حل این مشکلات بیان کرد: گفتیم تعهدی برای باشگاه‌ها در نظر بگیریم و براساس بودجه باشگاه با بازیکنان قرارداد ببندیم. در این شرایط، مبلغ قرارداد بازیکنان واقعی می‌شود و کسی رقمی در نظر نمی‌گیرد که چند باشگاه از عهده آن برنیایند. پول این بازیکنان همان مثال «کی داده و کی گرفته» است و مسئولان باشگاه‌ها این ارقام را پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به ساختار باشگاه‌ها اظهار داشت: باشگاه‌ها در قالب شرکت اداره می‌شوند و قانون تجارت می‌گوید هیئت مدیره پس از انتخاب توسط مجمع، بالاترین رکن تصمیم‌گیری است. هیئت مدیره باید بودجه باشگاه را تصویب و به مدیرعامل ابلاغ کند و مدیرعامل هم حق ندارد خارج از بودجه تصمیم بگیرد.

رئیس کمیته وضعیت با بیان اینکه چاره‌ای جز پذیرش واقعیت نداریم، گفت: اگر پرسپولیس یا سپاهان هم هستیم و بودجه لازم را نداریم، نمی‌توانیم بازیکن یا مربی گرانقیمت جذب کنیم. هواداران هم این موضوع را می‌پذیرند و به سمت کشف استعدادهای پایه‌ای می‌رویم که پشت اسامی گرانقیمت می‌سوزند. در این صورت ما توان داخلی را جایگزین مربی گرانقیمت خارجی و بازیکنی می‌کنیم که بازی نکرده و خدمتی به ما ارائه نکرده است، اما احکام عجیب علیه باشگاه می‌گیرد.

نورشرق با اشاره به مشکلات مالی برخی بازیکنان فوتبال تصریح کرد: نبینید عده‌ای از بازیکنان از توان مالی خوبی برخوردارند. ما بازیکنانی داریم که اگر طلب خود را نگیرند، در معیشت‌شان دچار مشکل هستند. باید دوره سه تا چهار ساله انضباط مالی سخت بر فوتبال ما حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمان انتصاب نبی به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال، انضباط مالی باشگاه‌ها یکی از اولویت‌های جدی او بوده و جلساتی در نظر گرفته که امیدوارم خروجی مثبتی داشته باشد. باشگاه‌های شرکت‌کننده در این جلسه راضی بودند و این روند، بدون همکاری باشگاه‌ها طی نمی‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز