خبرگزاری کار ایران

آرتور ملو: در مسیر ژاوی هرناندز شدن

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۶۳۲

قصد این است که متوجه شویم آرتور ملو در بارسلونا چه نقشی دارد؛ خیلی‌ها او را یک ژاوی جدید می‌دانند تا ارتباط بین خط حمله و مدافعان را به خوبی شکل بدهد.

به گزارش ایلنا، شکست بارسلونا مقابل رئال مادرید برای کیکه ستین ناامید کننده بود زیرا او سعی می‌کند همه را متقاعد کند که بازگشت خود را به رویکرد آینده - بازیابی تمرکز مشهور باشگاه در یک بازی چشمگیر - بهترین راه برای بازگشت روزهای شکوه به بارسلونا است. اما حتی بعد از گل‌های دیرهنگام که ماه گذشته نتیجه را از تیمش در برنابئو دور کرد، این قابل درک است که کیکه ستین از یک ستاره خاص در قلب خط میانی بارسا کمک گرفت. نمایش آرتور فقط برای متقاعد کردن ستین انجام شد و نشان داد که او در مسیر درستی است.

بازیکن میل پوش برزیلی 44 پاس در نیمه اول دیدار مقابل رئال مادرید از خود برجای گذاشت - بیش از هر هافبک دیگر در زمین. دقیقاً همانند تنها شکست دیگر بارسلونا زیر نظر ستین، در ژانویه به والنسیا، اعتقاد او به پتانسیل آرتور منبع خوش بینی بود. سرمربی بارسلونا گفت: "او یک فوتبالیست خارق العاده است که همه چیز را می‌فهمد." او این بازیکن 23 ساله را راه حل بلند مدت می‌داند. در این مسیر البته ستین تنها نیست. لیونل مسی از هم تیمی خود می‌گوید: "او بسیار ایمن و قابل اعتماد است. او سبک لاماسیا را دارد." ژاوی هم با مسی و ستین موافق است. او در مورد ملو گفت: "او یکی از بازیکنانی است که می‌گویم DNA بارسا را دارد."

تمجید مسی باعث شد آرتور عجله کند که تلفن خود را از جیب بیرون آورده تا به صورت آنلاین جستجو کند و دقیقاً آنچه را که ستاره آرژانتینی درباره او گفته بود را مشاهده کند. اما این ستایش از ژاوی است که هنوز هم قابل توجه‌تر است و این فقط به این دلیل نیست که از بازگشت کاپیتان سابق بارسلونا به عنوان سرمربی جلوگیری شده است. ژاوی حتی بیشتر از مسی و آندرس اینیستا بسیار دوست داشتنی، مظهر راه بارسلونا است. بار دیگر، ژاوی آرتور را به عنوان وارث خود نام گذاری کرد! جای تعجب نیست که ژاوی باید بازتاب خودش را در آرتور ببیند. شباهت غریبی در زمین بازی بین این دو وجود دارد. آنها وضعیت یکسانی دارند. در محافظت از توپ و ارسال آن به بهترین نقطه ممکن شباهت بین ژاوی و ملو فراوان است. این تعداد شباهت حتی در سبک و استایل این دو بازیکن هم قابل مشاهده است.

فصل گذشته، اولین فصل در باشگاه بارسلونا پس از انتقال او از گرمیو، آرتور به طور میانگین در هر 90 دقیقه 80 پاس داشت. این بیشتر از هم تیمی جدیدش در بارسلونا یعنی سرخیو بوسکتس بود. در حقیقت، مقابل والنسیا او بیشتر از هر بازیکن لالیگا طی شش سال اخیر در بازی خارج از خانه پاس ارسال کرد: 142 پاس! آن بازیکن کیست؟ ژاوی، البته. این آمار قابل توجه است با توجه به این که خرد پذیرفته شده این است که رویکرد عملگرایانه‌تر ارنستو والورده برای یکی از استادان پاس در بارسلونا چندان مناسب نبود. ستین با اعتماد به توانایی ملو به او میدان داد و علائم اولیه برای آرتور دلگرم کننده بود.

در نخستین بازی پرتلاش ستین، پیروزی یک بر صفر مقابل گرانادا در ماه ژانویه، بارسلونا بیش از 1000 پاس را تجربه کرد - خیلی بیشتر از هر بازی تحت والورده. در واقع بیش از هر تیمی غیر از بارسلونای پپ گواردیولا از زمان شروع شمارش اوپتا ثبت شده است. با بارسلونای ستین، تلاش آشکار برای بازگرداندن این ارزش‌ها انجام می‌شود. و این دقیقا همان چیزی است که برای آرتور مناسب است. او دقیقا در دقیقه 82 دیدار مقابل گرانادا به میدان رفت. او تا پایان مسابقه تاثیرش را در ترکیب بارسلونا نشان داد و بیشتر از سایر همبازیانش پاس داد. حتی در فصلی که اکنون به علت شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده ملو با وجود مصدومیتی هم که داشت از نظر ارسال پاس بهترین آمار را بین بازیکنان بارسلونا در دست دارد.

او از نظر در جدول پاسورهای لالیگا طی هر 90 دقیقه بین 6 بازیکن برتر قرار دارد و از همه جالب‌تر این است که او در بین جدول بازیکنان کوشا از این نظر جایگاه دوم را در دست دارد. این بازی ترکیبی با جوردی آلبا در سمت چپ نشان می‌دهد که چیزی از اینیستا در مورد آرتور و همچنین ارتباط ژاوی با او وجود دارد. یک آگاهی نیز وجود دارد که او باید کارهای بیشتری انجام دهد. اینکه تمام این‌‎ها یک پیش بینی در مورد پتانسیل‌های او است به همان اندازه که کیفیتش را نشان داده است. باز هم، نشانه‌‎هایی وجود دارد که او این موضوع را تشخیص می‌دهد. به عنوان مثال ، واکنش آرتور در مورد مصدومیت اخیر وی استخدام یک مربی بدنسازی ویژه بود تا بتواند کارهای دیگری را در خانه انجام دهد. او حتی قبل از قرنطینه شدن در اسپانیا، برنامه جسمی خود را برای بهبود وضعیت خود و قوی‌تر شدن اجرا کرده بود. او همینطور برای یادگیری زبان کاتالان‌ کلاس‌های خصوصی می‌رود. اگر این تیم دوباره به سمت بالا حرکت کند، این نوع نگرشی است که بارسلونا به آن نیاز خواهد داشت. آنجا که مسی وجود دارد، امید وجود دارد، اما درس اوقات اخیر این است که چیز بیشتری لازم است. همکاری روزافزون آرتور با فرانک دیانگ چیز دیگری را به ارمغان می‌آورد. آنچه مشخص است این است که هر دو به عنوان مؤلفه‌های اساسی آینده باشگاه شناخته می‌شوند. ژاوی جدید؟ آرتور می‌‎تواند به احیای بارسلونا قدیمی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز