خبرگزاری کار ایران

۳ سناریو پیش روی مدیرعامل فولاد و سرمربی سپاهان؛

آذری - قلعه نویی؛ قول و قرار همکاری دوباره زوج موفق برای لیگ بیستم

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۳۲۶

همکاری موفق آذری و قلعه‌نویی در ذوب آهن باعث شده این دو نفر در صدد همکاری دوباره با یکدیگر باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در حالیکه هنوز 9 هفته تا پایان لیگ نوزدهم باقی مانده و سرنوشت ادامه رقابت‌ها نا معملوم است، اکثر باشگاه‌های کشور فعالیت بستن تیم فصل آینده خودشان را شروع کرده و برخی از این رایزنی‌های انجام شده با وجود تلاش زیاد برای رسانه‌ای نشدن مسکوت نمانده است.

ماجرا از آن قرار است که سعید آذری و امیر قلعه‌نویی به تازگی مکالمه‌ای با یکدیگر داشتند که محتوای شنیده شده از سوی یکی از اطرافیان حاکی از همکاری این دو نفر در لیگ بیستم دارد و با توجه به صحبت‌های رد و بدل شده این امر قطعی به نظر می‌رسد.

آذری و قلعه‌نویی همکاری خوبی در لیگ هفدهم داشتند و توانستند به دور از حاشیه و جنجال با بستن یک تیم خوب و کم هزینه عملکرد موفقی داشته و علاوه بر نایب قهرمانی در لیگ، در رقابت‌های آسیایی هم با وجود قرار گرفتن در گروهی دشوار به مرحله حذفی راه یافته و یک پله هم بالاتر بروند و در نهایت با بدشانسی در دیدار با استقلال حذف شدند.

قلعه‌نویی در طول این سال‌ها همیشه از کمبود بودجه و امکانات در باشگاه‌هایی که هدایتشان را بر عهده داشته گلایه‌مند بوده ولی مشکل عمده‌ای که اکثراً وی به زبان نیاورده، ضعف مدیریتی در این باشگاه‌ها بوده که باعث شده تمرکز او از مسائل فنی دور شده و بعضاً مجبور می‌شود این ضعف‌ها را با ورود خودش پوشش دهد و این موضوع بارها در تیم‌های مختلف تحت امر قلعه‌نویی دیده شده است. از همین رو در اکثر مواردی که وی با یک مدیر تمام عیار کار و کاربلد همکاری داشته حتی با وجود بودجه و امکانات ضعیف به دلیل اینکه تمرکزش روی مسائل فنی بوده نتیاج موفقی کسب کرده است و نمونه بارزش ذوب آهن لیگ هفدهم بود.

ضمن اینکه سپاهان هم در دو فصل اخیر مشکلات این چنینی داشته و ضعف مدیریت باشگاه در جمع کردن حواشی و دفاع از حق طلایی‌پوشان در جریانات رسانه‌ای و مسائل مربوط به فدراسیون ضربه زیادی به تیم و نتایجش زده که آخرین نمونه‌اش مربوط به لغو بازی با پرسپولیس بود که گاف‌های مدیرعامل وقت در مصاحبه‌های تلویزیونی عملاً کار کمیته انضباطی را در صدور حکم 3-0 به سود پرسپولیس راحت کرد.

از همین رو قلعه‌نویی و آذری هر دو تمایل به همکاری در فصل آینده دارند، با این وجود مشخص نیست این همکاری قرار است در کدام باشگاه صورت بگیرد و از همین رو 3 سناریوی محتمل پیش روی این دو نفر قرار دارد که احتمالا یکی از آنها به وقوع می‌پیوندد.

 

گزینه اول: سپاهان اصفهان

قلعه‌نویی با وجود مشکلاتی که در بالا اشاره شد و گلایه‌هایی که از وضع موجود دارد، به دلایل زیادی از حضور در اصفهان و ادامه همکاری با سپاهان راضی است و مهم‌ترین دلیلش تیم خوب و یکدستی است که مطابق افکار تاکتیکی خودش ساخته و فراهم کردن آن در یک تیم جدید کار سختی است.

سپاهان در حال حاضر به دلیل استعفای تابش مدیرعامل ندارد و منوچهر نیکفر هم که سرپرستی باشگاه را بر عهده گرفته عنوان کرده علاقه‌ای به مدیرعامل شدن ندارد و موقتاً برای کمک به باشگاه تا زمان انتخاب جانشین قبول مسئولیت کرده است. از همین رو سپاهان جای خالی مدیرعامل را حس می‌کند و یکی از گزینه‌های مهم مسئولان باشگاه سعید آذری است که هم اصفهانی است و هم یک مدیر موفق و خوشنام در ورزش.

به نظر می‌رسد محتمل‌ترین گزینه همکاری این دو در سپاهان باشد.

 

گزینه دوم: استقلال تهران

مدت‌هاست که از گوشه و کنار خبر بازگشت قلعه‌نویی به استقلال در فصل آینده به گوش می‌رسد. اختلافات داخلی در باشگاه باعث شده نه فرهاد مجیدی تمایلی به ادامه همکاری با مجموعه فعلی داشته باشد و نه در کادر مدیریتی شوقی برای ادامه دادن با سرمربی کنونی آبی‌ها برای فصل آینده و از همین الان جدایی مجیدی در پایان فصل و یا حتی پیش از آن محتمل به نظر می‌رسد.

از طرفی با توجه به وضعیت مالی موجود باشگاه و تاکید وزارت ورزش بر استفاده سرخابی‌ها از نیروهای داخلی، جذب سرمربی خارجی کار سختی به نظر می‌رسد و بعید است آبی‌ها به دنبال این گزینه بروند و ناچار به فکر جانشین‌های داخلی برای مجیدی هستند که در این شرایط گزینه‌ای مناسب‌تر از امیر قلعه‌نویی دیده نمی‌شود.

قلعه‌نویی نشان داده به کار کردن با شرایط سخت و موفقیت در این اوضاع عادت دارد و معمولاً هم سراغ رسانه‌ای کردن مشکلات داخلی باشگاه و انداختن بار ضعف‌ها به دوش مدیریت نیست و از همین رو گزینه مورد علاقه مدیران باشگاه است ولی او نشان داده همیشه برای حضور در هر محیطی شرایط خاص خودش را دارد و تن به کار کردن با افرادی که آنها را قبول ندارد نمی‌دهد. صحبت از تغییرات کلی در مجموعه و بدنه باشگاه در صورت ورود قلعه‌نویی مطرح است و مدیریت سعید آذری در این باشگاه که در یک سال اخیر هم بارها صحبتش مطرح بود اتفاق محتملی است. آذری خودش هم نشان داده به مدیریت در استقلال علاقه‌مند است و شاید در فصل بیستم به خواسته‌اش برسد.

 

گزینه سوم: فولاد خوزستان

اخباری که از گوشه و کنار در خصوص علاقه چند باشگاه به جذب نکونام شنیده می‌شود توسط خود وی تکذیب نشده تا مشخص شود سرمربی فولاد هم بی میل به جدایی و پیوستن به باشگاهی با برنامه‌های بزرگتر برای حضور در کورس قهرمانی نیست و احتمالاً مدیری کارکشته مثل آذری با دریافت پالس‌های این چنینی دست روی دست نمی‌گذارد تا جدایی جواد قطعی شده و بعد با از دست دادن زمانِ زیاد به دنبال جانشین او باشد و از همین الان دست به کار شده است.

فولاد خوزستان گزینه محتملی برای امیر قلعه‌نویی نیست ولی اگر بنا بر جدایی از سپاهان در پایان فصل باشد و شرایط بازگشت به استقلال هم فراهم نشود، پرسپولیس و تراکتور گزینه‌های در دسترسی برای او نیستند و از همین رو ناچاراً امیر به تیمی خارج از 4 قطب کنونی فوتبال ایران خواهد رفت و فولاد در تیم‌هایی که در پله بعدی پشت سر 4 باشگاه بزرگ و مدعی یاد شده قرار می‌گیرند گزینه مناسبی است.

 

باید دید این همکاری محتمل برای فصل بیستم در کدام باشگاه شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز