خبرگزاری کار ایران

نگاهی به ترین‌های لیگ نوزدهم سرخ‌ها تا هفته بیست و یکم

درخشش هفت ستاره به امید پوکر قهرمانی پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۴۶۱

عنصر تثبیت همچنان در پرسپولیس جواب داده و این تیم که در این چند سال اخیر کمترین تغییرات را در تیم خودش ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا،این روزها ویروس کرونا باعث شده که حرف از پایان لیگ‌های فوتبال در اقصی نقاط دنیا از جمله ایران مطرح باشد. طرح و ایده‌ای که سروصدای زیادی به وجود آورده و حرف از قهرمان کردن پرسپولیس که برای چهارمین بار پیاپی مدعی فتح این جام است، حسابی اسباب ناراحتی رقبا از جمله رقیب سنتی این تیم یعنی استقلال شده است. به هرحال انچه هست عنصر تثبیت همچنان در پرسپولیس جواب داده و این تیم که در این چند سال اخیر کمترین تغییرات را در تیم خودش ایجاد کرده حالا بازهم با فاصله زیاد و به اندازه 9 هفته تا پایان لیگ یک گزینه جدی و شاید مهمترین گزینه برای فتح جام لیگ نوزدهم به حساب می‌آید. بازیکنان کلیدی این تیم که در بیشتر اوقات به داد پرسپولیس کالدرون و بعد گل محمدی رسیدند بهانه‌ای شد تا در این وضعیت مورد بررسی قرار بگیرند و ترین‌های قرمزها را از این حیث با استفاده از اطلاعات سایت متریکا مورد بررسی قرار دهیم.

مهدی ترابی؛ یک تازه‌ای این ستاره 

بدون شک یکی از عناصر مهم موفقیت امسال پرسپولیس در دوران پسا برانکو حضور مهدی ترابی است. بازیکنی که به زعم ادعای کالدرون، سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس ماهیتی جدید پیدا کرد و حالا با به ثمر رساندن 8 گل و 3 پاس گل و گرفتن 2 پنالتی هم امتیازآورترین بازیکن سرخ‌ها به حساب می‌آید هم در کورس عنوان اقای گلی کارش را در لیگ دنبال می‌کند. نگاهی به آمار ترابی نشان می‌دهد او به عنوان خلاق ترین بازیکن پرسپولیس نقش بسزایی در شانس دوباره این تیم برای کسب چهارمین قهرمانی پیاپی داشته است. بر اساس داده‌های متریکا، ترابی در آماری خیره‌کننده به طور میانگین در هر 90 دقیقه 1.3 پاس کلیدی ثبت کرده و به طور میانگین دریبل موفق او در هر 90دقیقه امتیاز (1.7) را به دست آورده است تا بر این اساس او بهترین بازیکن تیم یحیی گل محمدی باشد.

رادوشویچ؛ بیرو مدیون بوژیدار

در لیگ نوزدهم پرسپولیس روزهای پرفراز و نشیبی را با علیرضا بیرانوند سپری کرد که هربار افت خودش را با بهانه‌ای رتق و فتق کرد. شرایطی که به یکباره کاسه صبر کالدرون را لبریز کرد و با کنار گذاشتن این دروازه بان و میدان دادن به رادشوویچ کلید خوشبختی دوباره سرخ‌ها یعنی قهرمانی نیم فصل را کلید زد که حالا در نبودنش یحیی گل محمدی توانسته میراث دار آن باشد. یک حضور خوب از رادو که بی جهت نبود باشگاه را بابت رفتن قطعی بیرانوند که هرسال آواز «برم، برم» او روی مخ و اعصاب هواداران بود به تکاپو برای تمدید قراردادش بیندازد. رادو تنها دقیقا یک سوم دقایق این فصل را فرصت عرض اندام درون دروازه پرسپولیس پیدا کرده است. دروازه بانی که در شش بازی از هفت بازی که درون دروازه سرخ‌های پایتخت ایستاده کلین شیت کرده و طبق محاسبات متریکا در هر 90 دقیقه به طور میانگین 2.3 مهار داشته تا این دروازه بان کروات را تبدیل به دومین بازیکن برتر تیم گل محمدی تا پایان هفته بیست و یکم کند. نکته جالب دیگر در مورد رادوشویچ طبق بررسی متریکا این است که در کل لیگ نوزدهم از کل شوت هایی که به دروازه اش شلیک شده توانسته بیش از 94 درصد آن‌ها را مهار کند که این می‌تواند برای یک دروازه بان دوم یک آمار فوق العاده به حساب بیاید.

علیپور؛ دیر استارت زد اما آمارش خوب شد

آقای گل لیگ هفدهم هرچند با کالدرون خوب شروع نکرد و فشار زیادی را مجبور شد از سوی هواداران تحمل کند اما با همه گله و گله گذاری هایی که می‌کرد بالاخره خودش را جمع و جور کرد و توانست بازهم به روزهای خوب گذشته اش نزدیک شود. علیپور در 20 بازی که برای پرسپولیس به میدان رفته توانسته 6 گل به ثمر برساند و در این بین 4 بار هم برای همبازیان خود پاس گل ساخته است تا به این طریق یکی از تاثیرگذارهای سرخ‌ها به حساب بیاید. به این آمار البته باید یک پنالتی هم اضافه کرد که علیپور به دست آورد تا براساس بررسی متریکا او در هر 90 دقیقه موفق شده باشد به طور میانگین 2.5 شوت روانه دروازه حریفان پرسپولیس کند. آماری که توانسته او را در جمع شاگردان گل محمدی بهترین کند.

نوراللهی؛ کاپیتانی در مسیر صعودی

بی جهت نیست هواداران با رسیدن بازوبند کاپیتانی به نوراللهی با لذت از عنوان کاپیتان احمد بهره می‌برند و حسابی احمد نوراللهی را که هر روز بهتر از روز قبل کار می‌کند را یک فرمانده واقعی در میانه میدان سرخ‌ها می‌دانند. نوراللهی هم یکی از خوب‌های پرسپولیس در لیگ نوزدهم است که در 20 بازی توانسته برای پرسپولیس 3 گل به ثمر برساند و 2 پاس گل هم برای هم تیمی‌های خودش بسازد. نوراللهی که بعد از رفتن کالدرون هم توانسته همچنان به روند خوب خودش ادامه دهد با آمدن یحیی در کنار کمال همان زوج سابق را تشکیل داده‌اند که یکی می‌جنگد و دیگری گل می‌زند یا می‌سازد.

شیری؛ بی حاشیه در خدمت تیم

لیگ نوزدهم را بدون شک مهدی شیری خیلی متفاوت تر از لیگ هجدهم شروع کرد که در یک نیم فصل کار کنار برانکو حالا با تجربه بالاتری به یکی از پاثابت‌های سرخ‌ها در این فصل تبدیل شده است. شیری که در زمان کالدرون در نهایت توانست ثابت کند منطقه راست دفاعی باید برای او باشد و همه گزینه‌ها از جمله سیامک نعمتی و شجاع خلیل زاده را کنار گذاشت در زمان یحیی هم نشان داده که این جایگاه را به راحتی به هرکسی تعارف نخواهد کرد. شیری در این فصل 18 بازی انجام داده و کارهای سرعتی و نفوذهای بیشتری را با آمدن یحیی می‌تواند انجام دهد تا هواداران بیش از پیش از عملکرد او راضی باشند. شیری که در چند بازی اخیر سرخ‌ها بیش از گذشته در برنامه‌های هجومی قرار دارد با گرفتن نمره 6.95 یکی از برترین‌های پرسپولیس درپایان هفته بیست و یکم به شمار می‌آید که توانسته یک پاس گل هم به نام خودش ثبت کند.

شجاع خلیل زاده؛ بهترین با همه شاخص‌های دفاعی

پرسپولیس این فصل حضور سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و حتی محمد انصاری را در زمان کالدرون و بعد گل محمدی در مرکز خط دفاعی خود، تجربه کرد اما آمارها نشان می‌دهد که در این بین شجاع علاوه بر بهترین بودن نشان داده یک دفاع با همه شاخص‌ها به شمار آید. شجاع که روزهای پرفراز و نشیبی را با کالدرون تجربه کرد در این فصل تنها 15 بار به میدان رفت اما توانست یک گل هم به ثمر برساند. داده‌های متریکا در مورد شجاع می‌گوید در هر 90 دقیقه این بازیکن 6.2 عملکرد دفاعی داشته است که بیش از هر بازیکن دیگری در پرسپولیس است. شجاع بر همین اساس، 9 نبرد پیروز داشته  و در بین بازیکنانی که حداقل یک‌سوم دقایق فصل را بازی کرده‌اند بهترین عملکرد را دارد. خلیل‌زاده فعال‌ترین بازیکن پرسپولیس است و میانگین تعداد لمس توپ او در هر 90 دقیقه (70.1) است.

وحید امیری؛ اثرگذار و گلزن

روزهای ابتدایی فصل انتقادهای شدیدی به وحید امیری می‌شد و هواداران انتظار داشتند که او همان بازیکنی باشد که پیش از رفتن به ترکیه بود که این اتفاق افتاد و وحید خیلی زود توانست به یکی از موثرهای این فصل سرخ‌های پایتخت تبدیل شود. در این 20 بازی که وحید به عنوان یکی از پاثابت‌های لیگ در میدان حضور داشته 5 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده و 4 پاس گل هم برای خودش به ثبت رسانده است. امیری در نرخ تبدیل شوت به گل تقریبا یک چهارم ضربه هایش به ثمر نشسته که این آمار ویژه‌ای برای او به شمار می‌آید و وحید را از این نظر بهترین بازیکن پرسپولیس کرده است. این یعنی از هر 4 شوتی که امیری در این فصل زده، یک شوت به گل تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز